Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#654739
Hoe vaak ontvlooien en ontwormen jullie je hond en waarmee?

Ik heb dit op een ander topic (Vraagje aan iedereen) al aangekaart, maar daar hoort het niet thuis. Ik heb Rakker vorige week ontvlooid met frontline en daarna heeft hij weer heel erg korsten gekregen. Een allergische reactie waarschijnlijk. Via het eerder genoemde topic kwam ik een foto tegen van een hond die allergisch was voor frontline: http://www.freewebs.com/rawdoggies/Duco ... .jpg.  Deze hond heeft dezelfde plekken als Rakker.
Door java
#654910
Wij gebruiken voor onze honden nooit frontline.
We hebben nog nooit vlooien gezien bij onze honden. Zouden ze ze hebben gaan ze in bad met een vlooien shampoo. Ontwormen doen we alleen maar als een ontlastingonderzoek zou uitwijzen dat dat nodig is.

groetjes Will
Door Lizzy
#654931
Ik ontvlooi mijn honden met de vlooienkam. En ik vang er ongeveer 2 per 2 jaar. Verder heb ik geen vloerbedekking in mijn huis, stofzuig ik iedere dag en eten mijn honden gezond (en op de een of andere manier heb ik het idee dat dat toch verschil maakt). Ik gebruik in het tekenseizoen wel tea trea olie en dat werkt ook wel vlo-afstotend (ze gaan niet dood maar ze rennen gillend weg ;D).

Ontwormen doe ik alleen wanneer ik wormen vermoed. Om zeker te weten of je hond dan ook echt wormen heeft: zou je een mestonderzoek kunnen laten uitvoeren. De DA heeft dan wel van tenminste 3 dagen ontlasting nodig en helemaal foutloos schijnt het onderzoek niet te zijn.
Door K&D
#654949
Vlooienmiddeltjes gebruik ik niet. Ontwormen bij onze pup 1x gedaan toen ze net bij ons was, en na een half jaar stop ik daar ook mee. Vooral bij jonge honden zou ik zeer voorzichtig zijn met chemische middeltjes. Onze volwassen hond krijgt alleen in het voorjaar als het echt niet anders kan, het minst schadelijk tekenmiddel 1x in de laagste dosering. Dat is meestal voldoende voor de hele zomer.
In deze  topic kun je een rapport lezen met het (al dan niet) schadelijks wat in de reguliere middeltjes zit.
Laatst gewijzigd door K&D op di 31 okt 2006, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door