Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#652775
  Ik  stel deze vraag voor mijn buurvrouw;

Haar Jack Russel heeft al een tijdje last van huidschilfers en haar ondervacht is volledig weg.Ze heeft dus alleen haar bovenvacht nog maar.Gelukkig is dat een hele bos haar,anders was ze kaal. :-[
Nu heeft ze haar hondje op lam&rijst(brok) gezet,geen resultaat,toen heeft ze vlees gegeven(Wss Rodi,weet ik niet zeker),en nu zit ze op Biologisch voer van de Gimsel(brok zonder,kleur,geur en smaakstof)Maar al dat helpt niet bij haar,ze blijft jeuk houden,de d.a heeft de huidschilfers nageken,en dat was het oook niet.

Hebben jullie mss een idee of suggestie?

Mijn buuf weet even niet meer wat ze nou nog meer kan doen/proberen
#652781
Bedoel je Gimsel in R'dam? Die maken volgens mij geen eigen biologisch voer. Volgens mij moet het Yarrah zijn, wat ze de hond geeft. En dat is gewoon troep. Zoals iedere andere brok. In mijn ogen moet de hond simpelweg op vers. In eerste instantie misschien tijdelijk ondersteunt door vis en borage olie.
#652788
Duco schreef: Mij hond had ook huidproblemen, zoals schilfers en kaal worden.
Na een paar maanden "Duck Uitmuntend" waren alle problemen over.

Wim
Wat voor hond heb jij,ook toevallig een JackRussel??
Ik zal het iig wel even doorgeven aan haar dat ze Duck uitmuntend eens moet proberen.
#652792
Lizzy schreef: Bedoel je Gimsel in R'dam? Die maken volgens mij geen eigen biologisch voer. Volgens mij moet het Yarrah zijn, wat ze de hond geeft. En dat is gewoon troep. Zoals iedere andere brok. In mijn ogen moet de hond simpelweg op vers. In eerste instantie misschien tijdelijk ondersteunt door vis en borage olie.
Ja,klopt,dat heet  Yarrah.

Ik zal het doorgeven,ze voert eigelijk al jaren brok,dus ik hoop dat ze het weer wil proberen op vers.Kvv zal ze wel willen geven,maar het Barfen,nee ik denk niet dat ze dat gaat doen.

En met wat voor kvv kan ze dan het beste mee beginnen??
#652950
Ik heb een klant in de trimsalon met een bouvier, deze had vergelijkbare klachten.
Ik heb hem geadviseerd om visolie bij zijn eten te geven (hond eet helaas brokken) en toen ik hem deze week terug zag was het zo'n enorm verschil met de vorige keer!!, zijn huid en vacht waren weer helemaal oke!.
Dus je zou ook visoliecapsules kunnen proberen, die van de hema zijn prima.
#653065
judith1967 schreef:   Ik  stel deze vraag voor mijn buurvrouw;

Haar Jack Russel heeft al een tijdje last van huidschilfers en haar ondervacht is volledig weg.Ze heeft dus alleen haar bovenvacht nog maar.Gelukkig is dat een hele bos haar,anders was ze kaal. :-[
Nu heeft ze haar hondje op lam&rijst(brok) gezet,geen resultaat,toen heeft ze vlees gegeven(Wss Rodi,weet ik niet zeker),en nu zit ze op Biologisch voer van de Gimsel(brok zonder,kleur,geur en smaakstof)Maar al dat helpt niet bij haar,ze blijft jeuk houden,de d.a heeft de huidschilfers nageken,en dat was het oook niet.

Hebben jullie mss een idee of suggestie?

Mijn buuf weet even niet meer wat ze nou nog meer kan doen/proberen
Is deze hond ziek geweest? Medicijnen gehad? Geopereerd? Strees situaties in huis?
Kan er ook allemaal mee te maken hebben. Gladhaar of ruwhaar?
#653072
tessa schreef: Ik heb een klant in de trimsalon met een bouvier, deze had vergelijkbare klachten.
Ik heb hem geadviseerd om visolie bij zijn eten te geven (hond eet helaas brokken) en toen ik hem deze week terug zag was het zo'n enorm verschil met de vorige keer!!, zijn huid en vacht waren weer helemaal oke!.
Dus je zou ook visoliecapsules kunnen proberen, die van de hema zijn prima.
Visolie,ik zal het doorgeven ;)
#653073
trimsalon schreef: Is deze hond ziek geweest? Medicijnen gehad? Geopereerd? Strees situaties in huis?
Kan er ook allemaal mee te maken hebben. Gladhaar of ruwhaar?

Het is een ruwhaar.
En wat betreft je andere vragen,ik weet het niet.
Zal het eens vragen aan haar.
#653236
judith1967 schreef:
Het is een ruwhaar.
En wat betreft je andere vragen,ik weet het niet.
Zal het eens vragen aan haar.
Word ze geplukt? Als ruwharige honden geschoren worden zie je deze problemen ook nog al eens voorkomen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door