Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#651169
Een van mijn katten, ik denk zelf Kareltje, heeft vannacht een plasticzakje gegeten. Het was een boterhamzakje waar vleeswaren hadden ingezeten. Stom, maar ik was het vergeten weg te gooien  :wall: en vond vanmorgen een paar restjes ervan.

Of het Kareltje was weet ik niet. Al kan hij sinds kort op het aanrecht klimmen. Romy heeft vanmorgen haar eten uitgebraakt, maar dat doet ze vaker als ze schrokt. Ik zag de resten van het plastic zakje pas nadat ik het braaksel van romy had opgeruimd en heb dus niet gekeken of er plastic bijzat.

Onze hond heeft vroeger ook eens een keer plastic gegeten, maar er gelukkig niets van gekregen, maar ik vind het toch wel eng, ookal was het maar een dun boterhamzakje. Alle katten eten goed en doen gewoon. Ook ontlasting is van alle drie in orde. hebben gekHoelang duurt de spijsvertering van een kat. Ik kon op internet niet echt goed vinden, maar ik zal wel verkeerd gekeken.  :-[
Door *Robin*
#651246
een kat van mij had eens de tape van een casettebandje opgegeten...
dat kwam er na een dag van achter weer uit. als geen van je katten overmatig gaat braken of aan de diarree gaat zou ik me geen zorgen maken. ik denk dat het zakje er vanzelf weer uitkomt. gewoon even goed in de gaten houden ;)
Door Romoka
#651398
Tot nu toe heeft hij nergens last van. Eet als een tijger en rent en vliegt door het huis. Ontlasting is tot nu toe goed, maar ik houd het verder in de gaten.
Door Romoka
#651853
Vanmorgen is het zakje uitgebraakt. Het zat helemaal in knopen en het zou zeker een verstopping tot gevolg hebben gehad. Ik ben blij dat het eruit is, want ik maakte me toch wel zorgen en volgde elke kat naar de bak.

Een wijze les was het wel want nu let ik extra goed op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#651934
Romoka schreef: Ik ben ook zeer opgelucht en was nog nooit zo blij dat een kat gebraakt had :)
Ja dat kan ik me voorstellen  :)
Door *Robin*
#651960
Romoka schreef: Vanmorgen is het zakje uitgebraakt. Het zat helemaal in knopen en het zou zeker een verstopping tot gevolg hebben gehad. Ik ben blij dat het eruit is, want ik maakte me toch wel zorgen en volgde elke kat naar de bak.

Een wijze les was het wel want nu let ik extra goed op.
Wat fijn dat het eruit is!!! :)
voortaan beter opletten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door