Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#648856
Hoi,

Kom net bij Maarten vandaag en heb een nieuwe niertest laten doen.

Alles is goed, crea is gezakt naar 65. Ben ik even blij, weet nu zeker dat hij niets aan zijn organen mankeert.

Na overleg met Maarten is besloten om toch nog een keer Panacure te geven, te meer omdat hij vorige week toen hij het kreeg meteen de volgende dag perfecte ontlasting had en ook maar 1x per dag poepte.

Heb hem net meteen de eerste gegeven, ben benieuwd hoe zijn ontlasting morgen is.
Door Loes
#648909
Wat houdt een niertest precies in? Is dat d.m.v. een bloedonderzoek? En wat is een crea?

Gefeliciteerd met de goede uitslag in ieder geval!
Door tt-tjes
#648912
Yep, is idd een bloedtest voor de nieren, hiermee kunnen ze zien of de nieren naar behoren werken. Crea is het creatininegehalte.
Bij Balou was het 3 weken geleden 85, dus lichtelijk verhoogd. Nu was het dus wel goed gelukkig.
Door Loes
#648913
Ik hoop niet dat ik lastig ben, maar wat is creatine? Heb je anders een link ofzo waar ik er mee over kan lezen.
Door tt-tjes
#648919
Creatinine schijnt een afbraakproduct van de spierstofwisseling te zijn, het fijne weet ik er helaas ook niet van.

Misschien dat er hier mensen zijn die je er meer over kunnen vertellen.

Of anders tik bij Google creatinine in, dan krijg je ook meer info.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 16 okt 2006, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door