Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#648184
Iemand ervaring met Program (door het eten), of Cyclio (pipetje in hals), beiden middelen ter voorkoming van voortplanting van vlooien?
Door Ine
#648327
Geen ervaring met die middelen, maar heb een paar weken terug de honden met Defendog behandeld en ben daar zeer tevreden over. De katten met de spuitflacon van Frontline.
Als het nodig was, gebruikte ik Frontline ook voor de honden, maar de laatste keer had dat geen effect, netzomin als de pipetjes daarvan voor de katten. :-\
Vandaar dus de overstap.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#648342
Boefke schreef: Iemand ervaring met Program (door het eten), of Cyclio (pipetje in hals), beiden middelen ter voorkoming van voortplanting van vlooien?
Ik gebruik programm al jaren niet meer. Vlo word alleen steriel en gaat niet dood. Moet er dus altijd iets naast gebruiken. Mijn honden krijgen hier in maart een Scalibor band om. Heb geen last van vlooien/teken.
Door Kuszco
#648344
Mijn honden kregen program in combinatie met frontline iedere 4 weken. Sinds Zita epilepsie heeft gebruik ik het niet meer.
Maar het werkte wel goed.
Door Boefke
#648345
Bedankt!

Ik vind het maar moeilijk beslissen. We hebben hier helaas een vlooienmarathon :-\ en hoewel ik bepaald niet snel ben met middelen heb ik de dieren nu toch frontline gegeven. Het werkt hier wel gelukkig, althans bij de katten. Nav wat jij schrijft Ine zal ik bij Boef eens goed opletten of het bij hem ook wel effect heeft. Anders misschien maar dat Defendog. Preventief werk ik eigenlijk nooit, maar aangezien het nu zo erg is ben ik bang dat het in het voorjaar weer ellende wordt. En daarvoor zou dan juist zo'n anti-conceptiemiddel handig kunnen zijn... Jaaaaren geen last gehad, maar nu >:(
Door Boefke
#648346
Kuszco schreef: Mijn honden kregen program in combinatie met frontline iedere 4 weken. Sinds Zita epilepsie heeft gebruik ik het niet meer.
Maar het werkte wel goed.
Had Zita een reactie op het spul dan door de epilepsie? Of uit voorzorg?
Door Timmy
#648361
Epileptische honden kunnen heel heftig reageren op zulke middelen, net als op ontwormingsmiddelen, vaccinatie's en voeding. Uit voorzorg kun je zulke dingen dus beter niet geven en met voeding heel erg oppassen (dus liever geen spul met conserveringsmiddelen en/of andere kunstmatige toevoegingen).

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door *Monique
#648376
Timmy schreef: Epileptische honden kunnen heel heftig reageren op zulke middelen, net als op ontwormingsmiddelen, vaccinatie's en voeding. Uit voorzorg kun je zulke dingen dus beter niet geven en met voeding heel erg oppassen (dus liever geen spul met conserveringsmiddelen en/of andere kunstmatige toevoegingen).

Gr.
Linda
Vienna heeft af en toe last van een aanval ( misschien 1 keer per jaar). Dit jaar is het voor het eerst dat ik ze niet volledig heb laten enten, en ze heeft nog geen last er van gehad :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door