Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macho
#64297
van de week had macho zoveel jeuk, dat ik een homeopatische da heb gebeld en gisteren kon ik daar terecht.

er is een onderzoek geweest en heb nu medicijnen gekregen en we hopen dat de jeuk nu minder gaat worden.

het bleek een allergische reactie te zijn op iets, ja waarop nou dat is nog niet bekend.

ze zijn hier wel met de straat bezig dus het kan zijn dat er in het zand iets zit waar hij jeuk van krijg.
dus dit moet ik zoveel mogelijk vermijden en kijken of het dan beter gaat.

hier ook wat foto's van hoe hij er nu uit ziet.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sonja
#64306
Ik hoop voor Macho dat het snel iets beter gaat. Pijn is erg, maar van jeuk word je helemaal gek.
Het zou mooi zijn als je er achter kwam waar hij allergisch voor is, maar dat is vaak heel moeilijk te achterhalen.
Sterkte met je bulletje!
Door macho
#64309
hij is allergisch voor gras, kruiden en boompollen en daar heeft hij ook medicijnen voor.

dit was ineens weer iets nieuws.
Door Eidos
#64317
Oh gossie de arme ziel!! Jeuk is verschrikkelijk.. Ik hoop dat jullie er snel achter komen waar die allergische reactie vandaan komt en hij snel weer van de jeuk af is !

Knuffel voor je bulletje !!
Door Ollie
#64613
Jeetje, dat ziet er raar uit zeg!
Beterschap met Macho, ik hoop dat de medicijnen hun werk gaan doen! :-*
Door macho
#64622
Ollie schreef: Jeetje, dat ziet er raar uit zeg!
Beterschap met Macho, ik hoop dat de medicijnen hun werk gaan doen! :-*
ik heb hem vanmorgen gewassen met tree oil shampoo en zijn huid is nu weer rustig hij krabbelt nog wel maar niet zoveel meer.

samen met de medicijnen hoop ik dat het weer beter wordt.
Door macho
#64627
sylvia schreef: ik zou de huid ook eens deppen met zilverwater.
ik ga dat gelijk doen bedankt ben eigenlijk helemaal vergeten dat ook te gebruiken.
Door Paul_Barte
#64697
Vraagje: wordt Macho compleet GRAANVRIJ gevoerd??? Dus inderdaad helemaal GEEN brood, pasta's, hondenbrokken, hondenkoekjes enz. enz.

En: hoe lang staat Macho al op enkel versvlees??
Door macho
#64885
Paul_Barte schreef: Vraagje: wordt Macho compleet GRAANVRIJ gevoerd??? Dus inderdaad helemaal GEEN brood, pasta's, hondenbrokken, hondenkoekjes enz. enz.

En: hoe lang staat Macho al op enkel versvlees??
macho staat al maanden op versvlees, krijg af en toe een lam/rijst koekje en verder helemaal niets.
ik ben van de week begonnen met de borageolie die ik van jouw heb gekocht.
hij krijg bibi natuurmix en bibimix daar zit wel iets graan in maar ik dacht dat valt toch wel mee. en soms krijg hij ook fytomix.

in neem aan als een hond allergies is voor graspollen dat hij dan wel fytomix kan eten of kan hij daar ook een reactie op krijgen.
Door alies2
#64889
Het zou goed kunnen dat hij allergisch is voor de fytomix. Kun je dit niet uit laten zoeken dmv kinesiologie? Dat is voor macho geen belastend onderzoek en wel heel snel.
Door macho
#64893
alies2 schreef: Het zou goed kunnen dat hij allergisch is voor de fytomix. Kun je dit niet uit laten zoeken dmv kinesiologie? Dat is voor macho geen belastend onderzoek en wel heel snel.
hoe bedoel je dat, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Door Paul_Barte
#64901
macho schreef:

macho staat al maanden op versvlees, krijg af en toe een lam/rijst koekje en verder helemaal niets.
ik ben van de week begonnen met de borageolie die ik van jouw heb gekocht.
hij krijg bibi natuurmix en bibimix daar zit wel iets graan in maar ik dacht dat valt toch wel mee. en soms krijg hij ook fytomix.

in neem aan als een hond allergies is voor graspollen dat hij dan wel fytomix kan eten of kan hij daar ook een reactie op krijgen.
Yep, herinner me het weer :-[ Af en toe kan ik ze niet meer uit elkaar houden (zal de leeftijd wel zijn haha)

Een hond die allergisch zou zijn voor fytomix heb ik nog niet meegemaakt in al die jaren en zelf geloof ik daar ook niet zo in.

Op deze URL http://www.weeronline.nl/nlnlpol.htm kun je per postcode kijken of er pollen in jouw omgeving actief zijn.

Heb je gekeken naar externe omstandigheden in huis zoals vloerreiniger, wasmiddel waar het kleedje in wordt gewassen enz. enz.
Door macho
#64906
Paul_Barte schreef:

Yep, herinner me het weer :-[ Af en toe kan ik ze niet meer uit elkaar houden (zal de leeftijd wel zijn haha)

Een hond die allergisch zou zijn voor fytomix heb ik nog niet meegemaakt in al die jaren en zelf geloof ik daar ook niet zo in.

Op deze URL http://www.weeronline.nl/nlnlpol.htm kun je per postcode kijken of er pollen in jouw omgeving actief zijn.

Heb je gekeken naar externe omstandigheden in huis zoals vloerreiniger, wasmiddel waar het kleedje in wordt gewassen enz. enz.
de wasmiddelen en schoonmaakmiddelen zijn al jaren de zelfde.

de hooikoorts berichten krijg ik iedere avond al via de mail binnen er zijn nu maar 4 bomen actief, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

volgens de hom.da kan het een allergische reactie zijn, ze zijn hier bv de stoep opnieuw aan het bestraten en daar ligt zand met korreltjes erin en schelpjes het kan zijn dat hij daar een reactie op heb want als ik daar macho uitlaat lig hij later ook aan zijn voetkussentjes te bijten nu loop ik daar niet meer en nu bijt hij niet meer aan zijn voetkussentjes en met de medicijnen van de da gaat het nu stukken beter.

maar of het van het zand is dat is natuurlijk moeilijk te achterhalen.
Door alies2
#64921
Vandaag heb ik bij medisch/hond iets verteld over kinesiologie i.v.m. grumpy. Allergieën zijn vrij makkelijk te ontdekken en ook te behandelen met kinesiologie/touch for health.
dat er nog nooit een hond geweest s die allergisch is voor fytomix, zegt niet dat jouw hond dat niet kan zijn. Ik ben zelf allergisch voor hazelnoten, ook zo iets raars, nooit van gehoord maar is toch wel zo.
Laatst gewijzigd door alies2 op vr 12 mar 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door