Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#643565
Ik ben nu een aantal weken de honden op BARF staan. Straks wil ik ook de poezebeesten over gaan zetten.

Nu heb ik een vraagje, waar rekenen jullie de eendagskuikens onder?
Onder RMB of halen jullie het gewicht van het aantal kuikens van het totaal af omdat het hele prooidieren zijn?
Door *Robin*
#643568
ik reken het tot hele prooi, omdat ze eigenlijk alles bevatten op het gebied van vlees/orgaan verhouding, ik geef alleen nog wel vleesbot erbij om het calcium op te vangen omdat ik zelf denk dat een kuiken daar niet genoeg van bezit maar als je al vleesbot geeft zou ik niet nog meer gaan geven hoor. ;)
ik geef voornamelijk hele muizen hamsters en ratjes en kuikens, daarbij krijgen ze vleesbot van konijn kip en eend en allebij 50 gram orgaanvlees per week. dat is dan hartjes maagjes en lever bij elkaar.
Laatst gewijzigd door *Robin* op wo 04 okt 2006, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#643571
O.k. dus dan haal ik dat gewoon van het totaal gewicht af.
Ik moet nu nog even door mijn voorraadje Bibi heen.

Doordat ik nu met de honden BARF kan ik meteen uitproberen wat het kattespul allemaal lust.
De score is tot nu toe: eendagskuikens, kippenekken, kalkoen/kipfilet, rundvlees, hert, lamshart, kippemaagjes.

Zodra ik wat vis heb gescoord ga ik dat ook op de heren loslaten :P
Door *Robin*
#643898
ja dat zou ik ook doen denk ik :)
ik bereken het hele zooitje niet meer maar hou me gewoon aan een vast menu en shoemel daar een beetje mee. mijn menu staat bij kattenbarf menu's helemaal onderaan

leuk!!  :D
zo te horen moet het best gaan lukken ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door