Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#640767
We hebben dinsdag bloed laten afnemen bij onze Tiesto ivm het stramme lopen..Gelukkig waren heel veel dingen negatief, dus geen reuma enz ze hebben echt zo'n beetje naar alles gekeken geloof ik..er kwam echter uit dat zijn spierenzymen niet helemaal goed waren, maar dat was niet de oorzaak maar een gevolg volgens de da..ik vroeg dan ook of ik hiervoor spiersupport kon geven want daar had hier over gelezen ;) want ze kwam al met anabolen aan.. not!! Tevens bleek hij bloedarmoede te hebben, dus dat verklaart ook waarom hij wat lusteloos en snel moe is, maar dat had ook niet met t trillen en stramme lopen te maken...kan een hond trouwens vanaf pup af aan bloedarmoede hebben? Hij is nl. altijd vrij slomig geweest..en normaal zou hij toch met een kvv zoals duck niets tekort komen toch? Hij bleek ook nog staphylokokken te hebben dus geen schimmel ??? Volgende week krijgt hij een ijzerinjectie en dan willen ze ook foto's van zijn wervels maken aangezien dat stramme lopen toch ergens vandaan moet komen en hd heeft hij volgens een foto niet dus nu de rug en voorhand.. aan de ene kant was ik wel blij, maar aan de andere kant moet hij nog weer door de molen..zo zielig voor m..hoop dat hij van dat spiersupport en die ijzerinjectie opknapt!!
Door Tiesto
#640815
Nou lees ik ineens dat de ziekte van lyme, ook bloedarmoede en gewrichtsklachten kan veroorzaken, maar hij loopt vanaf pup al stram zou daar zo lang over heen kunnen gaan? Maar zoiets hadden ze toch dan ook in t bloed moeten hebben zien? En las ook iets over beenmerg en bloedarmoede, kun je dit ook uit t bloed halen? Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#640819
Als hij bloedarmoede heeft is het wel zaak uit te vinden waarom.
Het kan zijn dat het afgebroken wordt, dat het niet genoeg wordt aangemaakt of dat hij ergens bloed verliest.

Dat kunnen een heleboel dingen zijn. Onder andere Lyme.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#640832
Ziekte van Lyme is in het bloed te zien ja, maar moet daar dan wel op onderzocht worden.

Heel veel succes, ik hoop dat je nu met al die onderzoeken wat wijzer gaat worden, zodat er hopelijk ook wat aan gedaan kan worden.
Geef Tiesto maar een dikke knuffel. :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#640835
Hopelijk kom je er snel achter wat er nu precies aan de hand is met Tiesto, dat kost soms wat tijd en onderzoeken, maar je bent nu in ieder geval weer een stapje verder. Nu de oorzaak van zijn bloedarmoede nog vinden.
Sterkte en beterschap ermee :).
Door Tiesto
#641230
Dank jullie wel voor de steun! Had de da nog even aan de lijn net en er was op heel veel dingen gezocht, maar niet op lyme..ze heeft het er wel met ons over gehad, maar we gaven aan dat we toch wel snel de teken er altijd af halen en regelmatig er spul tegen geven..maar zei ook wie weet heeft hij bij de fokker er al wel 1tje gehad of dat we er helemaal in t begin 1tje gemist hebben :-\ ze zei dat we over een week of 3 toch weer bloed moeten laten checken na de injectie van volgende week en dan kunnen ze dat meteen controleren..misschien maken we de foto's dan wel voor niets volgende week maar dat zij dan zo.. en dat kijken waar die bloedarmoede vandaan komt hoe gaat dat in zijn werk? Er zijn natuurlijk zoveel oorzaken..hij heeft verder geen bloed bij ontlasting of wondjes of iets..zou t niet een neveneffect van de nasale hyperkeratose kunnen zijn want je hoort t toch ook wel eens bij auto-immuunziektes...
Door Tiesto
#641237
Oh ja, ze hebben aan de hand van t bloed ook de organen bekeken en of er onstekingen waren en dat was allemaal niet het geval gelukkig! Maar zoals in duck zit toch genoeg ijzer lijkt me? anders zou t toch niet compleet zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door