Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bajka
#637496
chrisje schreef: Weet er iemand de link naar deze rekenhulp?
In de bibliotheek dacht ik.
Door MollyBella
#639311
Ik ben gaan kijken maar het lukt me niet om te downloaden en als ik het stukje van Lizzy volg (wat in de bibliotheek staat) dan wil de pagina niet openen....??

Misschien kan iemand het mailen?

groetjes Marja
Door Lizzy
#639333
MollyBella schreef: Ik ben gaan kijken maar het lukt me niet om te downloaden en als ik het stukje van Lizzy volg (wat in de bibliotheek staat) dan wil de pagina niet openen....??

Misschien kan iemand het mailen?

groetjes Marja
Ja, ik mail 'm je toe. Naar je email adres die hier in je profiel staat.
Door Dimple
#640937
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je de rekenhulp gebruikt?

Wij hebben een boxer van bijna 2 jaar en hij weegt 39 kg.

Wij willen 3-4x per week vers vlees voeren.

Graag jullie advies.
Door Lizzy
#640996
Dimple schreef: Kan iemand mij misschien vertellen hoe je de rekenhulp gebruikt?

Wij hebben een boxer van bijna 2 jaar en hij weegt 39 kg.

Wij willen 3-4x per week vers vlees voeren.

Graag jullie advies.
Wil je dat zelf samenstellen of wil je kant en klaar versvlees voeren?

Als je dat 1ste wilt: bij de rekenhulp voer je eerst het gewicht in van 39 kilo. Daarna voer je het percentage van het lichaamsgewicht in dat je wilt voeren. Voor een hond van 39 kilo zou ik beginnen met 2%. Dat is een mooi gemiddelde.

Daarna voer je de percentages per onderdeel in zoals jij ze wilt voeren. Bijvoorbeeld: 50% vleesbotten, 15% groente, 15% orgaanvlees, 20% spiervlees. Of 40% vleesbotten, 10% groente, 20% orgaanvlees, 20% spiervlees, 10% tafelrestjes.

Er komt dan uitrollen wat je per week aan eten moet geven. Hoeveel in totaal, hoeveel vleesbot, hoeveel orgaanvlees, hoeveel spiervlees, etc.
Door Dimple
#648415
Lizzy schreef: Wil je dat zelf samenstellen of wil je kant en klaar versvlees voeren?

Als je dat 1ste wilt: bij de rekenhulp voer je eerst het gewicht in van 39 kilo. Daarna voer je het percentage van het lichaamsgewicht in dat je wilt voeren. Voor een hond van 39 kilo zou ik beginnen met 2%. Dat is een mooi gemiddelde.

Daarna voer je de percentages per onderdeel in zoals jij ze wilt voeren. Bijvoorbeeld: 50% vleesbotten, 15% groente, 15% orgaanvlees, 20% spiervlees. Of 40% vleesbotten, 10% groente, 20% orgaanvlees, 20% spiervlees, 10% tafelrestjes.

Er komt dan uitrollen wat je per week aan eten moet geven. Hoeveel in totaal, hoeveel vleesbot, hoeveel orgaanvlees, hoeveel spiervlees, etc.
Hoi Lizzy,

dank voor je berichtje, ik had vergeten ::) aan te vinken dat ik een berichtje wilde als er gereageerd was, dom van mij. Maar goed we gaan er mee aan de slag. Met zelf samenstellen wel te verstaan, als zoon van een slager moet dat toch te doen zijn. Toch? :D
Door appart
#1140345
Wat zou een goed begin wezen voor een amerikaanse bulldog pup van 8 maand met het gewicht van 35 kilo. Kwa % aan de producten.
Zo als orgaan, spiervlees, vleesboten en groenten

Al vast bedankt.

Gr Bob
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door