Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kittycats
#634246
Hallo,

Mijn naam is Kitty en ik heb een opvang voor chronisch zieke en gehandicapte katten. Nu heb ik een katertje die een neurologische afwijking heeft waardoor hij o.a slecht kan slikken. Hij krijgt zijn eten dus altijd gepureerd. Ook is meneertje zeer kieskeurig en lust van alles net niks. A/D van Hill's gaat er altijd goed in. Nu had ik voor de honden wat energiqeu gekocht en daar is hij helemaal gek op! Natuurlijk kan hij daar niet op leven dus heb ik gezocht naar versvoer voor de kat. Nu denk ik aan Prins. Wie kan me vertellen wat dat kost??
Door jet
#634252
Hallo Kitty

Prins katten voer kost ongeveer €2,15 voor 600gr.
heb je al eens over carnibest  voor de kat gedacht?1 kilo kost €4,05/€5,30.
ik bestel het per internet.dus kost het iets meer dan als je het afhaalt bij een verkooppunt.

hopelijk heb je hier iets aan,succes met je katertje.


                                    gr jet.
Door Kittycats
#634260
Bedankt voo je reactie Jet,

Carnibest word alleen per halve of hele kilo verkocht en aangezien ik niet zoveel per dag nodig heb :-\ Tis wel bevroren dus dat krijg je dan nie van elkaar. Of zijn daar foefjes voor
Door Kittycats
#634296
Ik heb met Prins petfoods gebeld. Er zijn geen verpakkingen van 600 gram voor de kat dus vermoedelijk heb je die van de hond voor je ;) 300 gram kat kost 1,95, best prijzig dus
Door chellie
#634299
Kittycats schreef: Carnibest word alleen per halve of hele kilo verkocht en aangezien ik niet zoveel per dag nodig heb :-\ Tis wel bevroren dus dat krijg je dan nie van elkaar. Of zijn daar foefjes voor
Daar zijn zeker foefjes voor!

Ik heb een tip vd mevrouw waar ik carnibest koop...

een 'worst' een half uur in KOUD water leggen en dan snij ik het in porties..heel makkelijk.

ik gebruik altijd een kookwekker voor het half uur, anders ligt de volgende dag de carnibest nog steeds in het water :o
Door Mevroi Kruim
#634352
Volgens mij is Energieque voor honden ook goed geschikt voor katten. Sylviaaaaaaaa!
(Die weet dat soort dingen, ik voer barf dus van kvv heb ik niet zoveel verstand).
Door Borke
#634577
BIBI heeft ook een prima vers vlees voeding voor katten en dat is wat goedkoper. is op basis van rundvlees en is 'lekker bloederig' en daar houden de meeste katten van!
Door Suzan54
#634655
chellie schreef: Daar zijn zeker foefjes voor!

Ik heb een tip vd mevrouw waar ik carnibest koop...

een 'worst' een half uur in KOUD water leggen en dan snij ik het in porties..heel makkelijk.

ik gebruik altijd een kookwekker voor het half uur, anders ligt de volgende dag de carnibest nog steeds in het water :o
Twee prima tips!! En dan de porties met vrijvrije papiertjes ertussen terug al dan niet in een leeg melkkarton in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#634738
Je kunt een kvv voor de hond ook heel goed aan de kat geven, het enige euvel is wil de kat het eten. Ik heb geen ervaring met energique maar wat ik heb begrepen is dat het net zoiets is als rodi op pens basis, ik zou dan wel proberen er wat kippenhartjes bij te geven of soepvlees in iedergeval rood vlees omdat dit meer taurine bevat dan pens.
Door Suzan54
#634950
Ik maak me niet zo zeer zorgen over de hoeveelheid taurine. Dat moet ook voldoende in gevogelte zitten anders zou de kat als soort nooit zo ver door de evolutie zijn gekomen. Er zijn ooit vast wel gebieden geweest waar knaagdieren minder goed voorhanden waren dan vogels of families katten met een voorliefde voor gevogelte. Rundvlees is vrij onnatuurlijk voor katten. Als onderdeel van een gevarieerd menu zie ik geen problemen maar teveel en zeker die pens zou de boel uit balans kunnen brengen. Ik ben ook enigszins beducht voor een relatie tussen de andere verhouding tussen de verschillende mineralen in rundvlees en de mogelijkheid van het ontstaan van blaasgruis.
Ik heb uit nieuwsgierigheid en na overleg met Corinne van Carnibest een beetje geexperimenteerd met de CB voor honden voor mijn katten. Dat ging er ook best in, zeker omdat ik voor een enkele lastige 'aap' de CB toch al moet opleuken meng ik er wat tonijn of zalm of iets nat voer (blikje Gourmet, maaltijdzakje o.i.d.) doorheen.

Maar terugkomend op de kosten. Als ik m'n vriezer op de zaterdag weer vul voor m'n dieren ben ik heel wat euro's armer maar omgerekend per dier per maaltijd is het toch maar een klein bedrag. Het is dat ik er zelf voor kies zoveel dieren te willen hebben én ik ben ervan overtuigd dat er een sterke relatie is tussen kwalitatief goed voer en lage dierenartsrekeningen. Probleem is wel dat ze veel ouder worden  :-)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#635193
Suzan54 schreef: Ik maak me niet zo zeer zorgen over de hoeveelheid taurine.

Ik ook niet als het een kvv als bibi, carnibest of bandit betreft maar als er een kvv zoals rodi op pensbasis wordt gegeven dan zou ik voor de kat toch zeker wel hart of iets dergelijks bij willen geven in pens zit namelijk niet zo heel veel taurine en het betreft dan een maaltijd die dagelijks wordt voorgezet.
Kippen hart bevat een hoog gehalte aan taurine (Muizen zijn trouwens taurine bommetjes)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door