Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#59961
Moos heeft sinds hij versvlees krijgt steeds jeuk aan zijn neus. Nu begreep ik dat jeuk met het ontgiftingsproces te maken kan hebben (hij krijgt nu pas een maand vers) en ik maak me d'r ook niet echt zorgen om.

Het probleem is dat hij een plekje op zijn neus heeft opengekrabt en nu steeds het korstje ook weer openkrabt, dus het plekje krijgt geen kans om te genezen. Het is maar een klein plekje (zo'n halve cm.), en het wordt ook niet groter, maar het lijkt me toch wel de bedoeling dat het heelt.

Heeft iemand tips waardoor het misschien wat minder gaat jeuken zodat hij er niet steeds opnieuw aan gaat krabben?
Door Helen
#59992
Moos schreef: Moos heeft sinds hij versvlees krijgt steeds jeuk aan zijn neus. Nu begreep ik dat jeuk met het ontgiftingsproces te maken kan hebben (hij krijgt nu pas een maand vers) en ik maak me d'r ook niet echt zorgen om.

Het probleem is dat hij een plekje op zijn neus heeft opengekrabt en nu steeds het korstje ook weer openkrabt, dus het plekje krijgt geen kans om te genezen. Het is maar een klein plekje (zo'n halve cm.), en het wordt ook niet groter, maar het lijkt me toch wel de bedoeling dat het heelt.

Heeft iemand tips waardoor het misschien wat minder gaat jeuken zodat hij er niet steeds opnieuw aan gaat krabben?
Calendulan erop smeren. Helpt erg goed. Werkt kalmerend en verzachtend.

groetjes Helen
Door Moos
#60929
Bedankt voor de tips!

Ik heb gisteren een tubetje calendulan zalf gekocht, hopen dat het helpt!
Door Femke
#61856
Hee Marloes,

Hoe gaat het nu met het wondje?
Laatst gewijzigd door Femke op vr 05 mar 2004, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#61949
Femke schreef: Hee Marloes,

Hoe gaat het nu met het wondje?
Bedankt voor de interesse!

Nou, ik weet het niet helemaal. Hij krabt er vrijwel niet meer aan, maar ja het moet natuurlijk ook nog genezen.
Hij had er twee, een aan elke kant van zijn neus. De kleinste is vrijwel helemaal verdwenen.
Op de grootste zit nu een korst, maar als hij er niet meer aan krabt geneest dat dan ook.

Als het van de week nog niet over is ga ik denk ik maar even langs de da, want ik wil ook niet dat het iets chronisch wordt.
Laatst gewijzigd door Moos op za 06 mar 2004, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rellentje
#63341
hoi,
Heeft hij al lang jeuk? Mijn hondje wordt er zot van! Maar meestal aan zijn kin en pootjes nu. Misschien moet ik ook eens proberen met die zalf?
Zit er daar cortizone in in die zalf? Of een antibioticum?
Hij zal je dankbaar zijn voor zijn zalfje hoor! Want jeuk hebben is helemaal niet leuk!
Ellen C.
Door Moos
#63367
Moos heeft af en toe een beetje jeuk (maar niet abnormaal veel), maar eigelijk vooral als hij weer toe is aan een trimbeurt. Ik merk het echt aan hem als zijn haar te lang wordt, dan krijgt hij daar last van, ook al kam ik hem elke dag. Na een trimbeurt is het weer over.

Calendulan is een homeopatisch zalfje voor wondjes en schaafwonden, dus niet voor jeuk in het algemeen.

Moos krabte aan het wondje, vandaar de calendulan.

Wel erg vervelend dat jouw Maltezer zoveel jeuk heeft, ik zou helaas niet weten wat je daaraan kan doen.

Je zegt een je vorige berichtje dat hij een erg dikke bos haar heeft. Nou heeft Moos daar dus echt last van. Heb je hem/haar weleens laten trimmen om te kijken of het dan beter gaat?
Laatst gewijzigd door Moos op di 09 mar 2004, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door