Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door SanBeer
#628160
Net als de hond ( zie barf hond  :)) moesten ook mijn katten er aan geloven.

Ik heb er 5, Kees die ik zelden zie eten en een moeilijke eter is, Freddy die bijna alles eet, Pim die te dik maar ook die ze je niet echt vaak eten, Jasmine mooi op gewicht en Elina ( kitten van 9mnd) wordt een stevige kat.

De heren zijn alle drie htk's met normale bouw de dames zijn Maine Coons van 1,5 jr en 9 mnd dus nog in de groei.

Alle 5 had ik ze verzameld in de badkamer en 3 kuikens had ik er neer gelegd. Pim die lijk bijna te schreeuwen dat hij onmiddelijk uit de badkamer wou, Kees wist nog niet wat hij moest doen, Jasmine dacht hoe hoger ik ga zitten hoe sneller ik weet dat die gele dingen niks doen.

Elina dacht dat het pingpong ballen waren (  :o arme kuikentjes) en Freddy wist gelijk wat de bedoeling was.

na 10 min 3 verontwaardige katten de badkamer uitgelaten die wouden er niks mee. Freddy daar en tegen was stevig aan de knaag. Resultaat 2 koppen er af gebeten een romp helemaal opgegeten een bijna opgegeten en nog wat kleine ingewanden. Elina heeft alleen een pootje en een klein beetje ingewanden ( pfff ze ruiken best de darmen van een kuiken zeg).

Freddy heeft dus best veel in een keer gehad maar is dat wel goed?

Omdat de andere 3 echt niet warm willen lopen voor vlees blijven de brokken staan en krijgen de 2 vreters wel gewoon hun carnibest en een kuiken eventueel.
Door *Robin*
#628167
SanBeer schreef: Net als de hond ( zie barf hond :)) moesten ook mijn katten er aan geloven.

Ik heb er 5, Kees die ik zelden zie eten en een moeilijke eter is, Freddy die bijna alles eet, Pim die te dik maar ook die ze je niet echt vaak eten, Jasmine mooi op gewicht en Elina ( kitten van 9mnd) wordt een stevige kat.

De heren zijn alle drie htk's met normale bouw de dames zijn Maine Coons van 1,5 jr en 9 mnd dus nog in de groei.

Alle 5 had ik ze verzameld in de badkamer en 3 kuikens had ik er neer gelegd. Pim die lijk bijna te schreeuwen dat hij onmiddelijk uit de badkamer wou, Kees wist nog niet wat hij moest doen, Jasmine dacht hoe hoger ik ga zitten hoe sneller ik weet dat die gele dingen niks doen.

Elina dacht dat het pingpong ballen waren ( :o arme kuikentjes) en Freddy wist gelijk wat de bedoeling was.

na 10 min 3 verontwaardige katten de badkamer uitgelaten die wouden er niks mee. Freddy daar en tegen was stevig aan de knaag. Resultaat 2 koppen er af gebeten een romp helemaal opgegeten een bijna opgegeten en nog wat kleine ingewanden. Elina heeft alleen een pootje en een klein beetje ingewanden ( pfff ze ruiken best de darmen van een kuiken zeg).

Freddy heeft dus best veel in een keer gehad maar is dat wel goed?

Omdat de andere 3 echt niet warm willen lopen voor vlees blijven de brokken staan en krijgen de 2 vreters wel gewoon hun carnibest en een kuiken eventueel.
Dan heb je nog geen rat en konijn geroken :-X :-X :-X :yucky:

leuk dat eentje wist wat hij er mee moest doen!!
gewoon volhouden en elke keer weer aanbieden
ikzelf geef iedere dag 1 kuiken per kat, maar sommige geven ook 4 kuikens per kat per dag als 1 maaltijd en dan in de avond vlees met bot, pens of orgaan of andere dingen
het ligt eraan wat jouw kat als ontbijt lust...
Laatst gewijzigd door *Robin* op wo 06 sep 2006, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SanBeer
#628173
Tja dat rat dat laat ik achterwegen die heb ik lang als huisdier gehad en daar heb ik nog wat moeite mee :-[ oh erg eigenlijk de kuikens doen me weinig maar zo'n rat brrrrrr.

De twee die gegeten hadden gingen inderdaad de volgende dag direct naar de badkamer om te kijken of er wat voor ze lag.
Door Mevroi Kruim
#628377
Je kunt ze voor de mutsen in stukken knippen, dan snappen ze misschien wat de bedoeling is.
Knor alhier, grote rooie kater, ging bij de eerste aanblik van zo'n geel pluisbeest met dikke staart blazend aan de haal ...  ::) Kruimel daarentegen, 15, tandeloos, weegt nog geen 2 kilo, mist een poot; die grijpt de kuikens en verandert in een mini-tijgertje. Zij kan er per maaltijd makkelijk drie wegwerken. Drie van mij eten inmiddels graag kuiken, 1 met lange tanden, 1 vertikt het.
Nou dan niet  8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door