Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jon
#624066
k Weet niet zo goed waar dit te zetten maar ik wilde jullie het volgende niet onthouden.
In de vakantie heb ik Lhaki een tijdje energique nr 4 gegeven. Enerzijds vanwege het vakantiegemak :-[ anderszijds vanwege ook met barfen steeds terugkerende spijsverteringsprobleempjes.
Lhaki was een enorme poepeter (van andere honden). Echt elke twee meter werd er wel een hap gevonden. Na ongeveer twee weken nr 4 was het poepeten echt helemaal over. Waar het aan ligt is mij een raadsel maar het is wel een feit. Natuurlijk hoop ik dat als ik vanaf volgende week het barfaandeel langzaam weer naar 50% breng dat het zo blijft want het is zo'n verademing om hem gewoon lekker te kunnen laten lopen en strunen tijdens de wandelingen.
Nou is elke hond anders maar misschien hebben anderen hier ook wat aan!
Door bloemetje
#624348
Tof dat het bij jou wel helpt  ;D

Ik voer al vier weken Energique nr. 4. Ze eet het nog altijd even hard  :(.
Gras eten ook nog altijd. De pijn in haar buik lijkt wel wat beter..
Door jon
#624558
[quote="rovianne"]
zou dat ook helpen bij eten eigen poep?
Max doet het helaas weer sinds een paar weken.... >:(
[/quote]
Ik heb echt geen idee; kwam er bij toeval achter maar het was zo opvallend dus ik zou het proberen ...... wie weet!? ;)
Door jon
#624564
[quote="bloemetje"]
Tof dat het bij jou wel helpt  ;D

Ik voer al vier weken Energique nr. 4. Ze eet het nog altijd even hard  :(.
Gras eten ook nog altijd. De pijn in haar buik lijkt wel wat beter..
[/quote]
Qua darmprobleempjes zet 4 bij mij niet veel zoden aan de dijk. Nog steeds regelmatig gerommel en geen eetlust. Wat dat betreft gaat dat met barfen nog het best. Bij barfen heeft Lhaki wel regelmatig van die lekkere slijmpakketjes, soms met wat bloed erbij maar daar lijkt ie totaal geen last van te hebben.

Ik heb trouwens energique gebeld om dat op de verpakking heel andere vitamine-percentages staan als op hun site (mbt nr 4).  Eigenlijk konden ze me niet precies vertellen hoe het nou zat. (waarschijnlijk klopt de verpakking en dan zijn nr 1 en 4 wat betreft vitamines gelijk, maar hij dacht dat er in 4 wel iets meer zat (komt dat misschien uit de toegevoegde olien??) . Volgens de site heeft nr 4 het dubbele aan vitamines. Dat irriteert me dan toch ook. (dat ik er geen wijs uit word bedoel ik) Maar goed van alle kvv's vindt ie de energique het meest te pruimen dus vooruit dan maar. K ga  gewoon uitvinden bij welke hoeveelheid Lhaki de poep laat staan en verder lekker door met barfen. ;)
Laatst gewijzigd door jon op do 31 aug 2006, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
#625876
Wat fijn voor je dat het werkt.
Zal het aan een vriendin doorgeven. Haar hond eet alles wat los en vast zit. Ook op straat en dus ook poep :-X
Gebruikersavatar
Door *Monique
#656916
[quote="rovianne"]
zou dat ook helpen bij eten eigen poep?
Max doet het helaas weer sinds een paar weken.... >:(
[/quote]

Is dit na hij/zij iets speciaals heeft gehad? Ik merk namelijk bij Kay als ze pens heeft gehad, ze een poging doet om haar ontlasting op te eten :-\. Geef haar de kans niet, hoor!
Door Lil
#656946
[quote="trimsalon"]
Is dit na hij/zij iets speciaals heeft gehad? Ik merk namelijk bij Kay als ze pens heeft gehad, ze een poging doet om haar ontlasting op te eten :-\. Geef haar de kans niet, hoor!
[/quote]

Hier altijd het probleem dat als Boris pens heeft gegeten de brokken honden altijd zijn ontlasting opeten, gebeurd ook soms als hij eend of parelhoen heeft gehad. Haha dan zie je die honden gewoon staan te wachten als hij zijn behoefte doet. ieks  :-X :-\
Door wieke
#724364
Willem blijft poep eten hoor, dan denk ik bij een merk, nu is het over, en na een tijdje gaat het weer. Ik geef het op, de andere honden doen het niet, maar WIllem is nou eenmaal een kliko.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#739642
[quote="rovianne"]
zou dat ook helpen bij eten eigen poep?
Max doet het helaas weer sinds een paar weken.... >:(
[/quote]

Het eten van eigen poep is geen normaal hondengedrag. Hier ligt iets anders aan ten grondslag.
Door Danny
#740653
[quote="Rovanna"]
Het eten van eigen poep is geen normaal hondengedrag. Hier ligt iets anders aan ten grondslag.
[/quote]

Wat zou het kunnen zijn?
Door Henk en Donja
#754966
Toen ik die van mij net had vrat ze alles wat in haar bekje paste dus ook poep. Toen maar in een geirriteerde bui haar aan laten vallen op een megaberg stront van zon koe/hond kruizing en een flink laten rondsjeezen.

Haar ervaring met poep eten was meteen een stuk minder prettig ;D :P
Door Caroline A.
#757581
[quote="Lil"]
Hier altijd het probleem dat als Boris pens heeft gegeten de brokken honden altijd zijn ontlasting opeten, gebeurd ook soms als hij eend of parelhoen heeft gehad. Haha dan zie je die honden gewoon staan te wachten als hij zijn behoefte doet. ieks  :-X :-\
[/quote]

O, dat is het. Ik hoor steeds vaker in het bos dat andere honden poep eten of beginnen te eten. Het is gewoon de poep van de barfende hondjes die er ook worden uitgelaten :D :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door