Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#624135
Wat ik mij afvroeg, er zijn meerdere manieren en zou graag weten, welke het beste is voor de teef.
Je kunt bijvoorbeeld alleen de eierstokken weg laten halen, als de baarmoeder er prima gezond uitziet.
Wat zijn hier de voor- en nadelen van?
Of dus alles weg laten halen, ook daar zou ik de voor- en nadelen van willen weten.
Het gaat mij dus niet om wel of niet laten helpen, maar om de verschillen van wel of niet de baarmoeder er ook uit!
Door Lizzy
#624198
De voordelen van het laten zitten van de baarmoeder zijn vooral dat de operatie en het herstel veel minder zwaar zijn. De baarmoeder kan daarna niet gaan ontsteken want onder het ontbreken van de hormomen (de hormoonaanmaak neem je weg door het verwijderen van de eierstokken en eileiders) verschrompelt deze helemaal. En je hoeft ook niet bang meer te zijn voor baarmoederkanker (wederom door het ontbreken van de hormoonaanmaak).

Eigenlijk, als de baarmoeder helemaal gezond is: zijn er alleen maar voordelen te noemen van het laten zitten van de baarmoeder.
Door Ine
#624310
Dank jullie wel!
Gisteren hoorde ik het verhaal, dat een teef een gesloten baarmoeder ontsteking had gekregen terwijl zr dus gesteriliseerd was (jaren daarvoor).
Ik zat me dus af te vragen, hoe groot die kans was!
Op die site lees ik, dat geen enkele hond van de 126 gecontrolleerde teven dat gehad had.
Dan vraag ik mij dus af, of die baarmoeder wel gezond was voor die sterilisatie. Of het was toch iets anders.
Intussen is Nina dus gesteriliseerd en bij haar is de baarmoeder blijven zitten, omdat deze mooi klein en gezond was.
Melkklieren hoefden niet verwijderd, want de knobbeltjes hadden dus te maken met de melkgift en waren weer verdwenen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door