Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#617915
Mijn buurvrouw heeft vanmiddag een pup van 10 mnd gekregen van een vrouw die hem weg deed vanwege haar kinderen die er speelgoed van maakten.Nu hij bij haar is hoest hij veel en hoest ook slijm op. Ze heeft hem zo mee gekregen en weet verder weinig van het hondje. Ze weet alleen dat de kinderen van die vrouw aan zn oortjes trokken en aan zn staartje en dat ze hem daarom weg deed. Het hondje heeft wel medicijnen voor het hoesten meegekregen. Heeft iemand een idee wat dit  kan zijn?Het is een klein ras met een wat plat snuitje. We weten niet precies wat het is maar daar ga ik even creatief over zijn.Ik ben bang dat die vrouw hem weg heeft gedaan omdat hij ziek is en dat zou ik zielig vinden.Mn buurvrouw heeft namelijk net afgelpen donderdag haar oudste hondje in moeten laten slapen vanwege een virus.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#617934
Als ze medicijnen heeft gekregen dat is ze neem ik aan bij een dierenarts geweest, de vorige eigenaar moet dan toch ook kunnen vertellen wat het hondje heeft.

Als ze het toch niet vertrouwd kan ze natuurlijk altijd zelf even met het beestje naar een dierenarts gaan.
Hoesten en slijm opgeven klinkt als kennelhoest maar ik zou voor zekerheid gaan en hem/haar na laten kijken.

Gr. jolanda
Door danou2004
#617943
JolandaB schreef: Als ze medicijnen heeft gekregen dat is ze neem ik aan bij een dierenarts geweest, de vorige eigenaar moet dan toch ook kunnen vertellen wat het hondje heeft.

Als ze het toch niet vertrouwd kan ze natuurlijk altijd zelf even met het beestje naar een dierenarts gaan.
Hoesten en slijm opgeven klinkt als kennelhoest maar ik zou voor zekerheid gaan en hem/haar na laten kijken.

Gr. jolanda
Kennelhoest kwam ook meteen in mij op en heb haar meteen gezegd dat ze er even mee naar de da moet gaan dus dat doet ze ook vast wel ze is een echte dierenvriend. Ik vond het verhaal gewoon een beetje vreemd van de vorige eigenaar en kreeg het idee dat ze het hondje maar weg deed zodat ze er van af was.
Door Xada
#618065
Dat idee heb ik er ook van. Of zou die vrouw haar kinderen niet op kunnen voeden? Zodat ze weten hoe je met een dier om hoort te gaan?  ???
Door Oso-Bayou
#618069
Xada schreef: Dat idee heb ik er ook van. Of zou die vrouw haar kinderen niet op kunnen voeden? Zodat ze weten hoe je met een dier om hoort te gaan?  ???
Niet alleen dat ze haar kinderen niet leert dat dieren geen speelgoed zijn, maar ze geeft ze de boodschap mee......
het is maar een dier, je kunt het gewoon weg geven!! :boo:
Door Lizzy
#618078
Geen idee waar dit hondje vandaan komt, maar te lezen aan de gemakkelijke manier waarop het hondje gedumpt wordt, zou een fokschuur mij niet verbazen. En dan hoop ik alleen maar dat het diertje niet een een of ander levensbedreigende ziekte onder de leden heeft of een erfelijke afwijking.... En dat het iets 'eenvoudigs' is als kennelhoest. Of longontsteking. Ik vind dat ze met deze hond direct naar de DA moeten om het heel goed te laten onderzoeken.
Door danou2004
#618092
laten we het hopen  maar de vorige eigenaar weet in ieder geval niet wat en kind opvoeden is en wat een hond inhoud!een dier verdiend ook liefde en aandacht en een goeie verzorging maar dat heeft het blijkbaar niet gehad.Gelukkig krijgt het nu wel de aandacht en verzorging die het nodig heeft. Ik hou jullie op de hoogte
Laatst gewijzigd door danou2004 op zo 20 aug 2006, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#618189
Fantastisch dat dat hondje weer een goed thuis heeft gekregen. Ik hoop dat alles meevalt en dat hond en baas nog lang van elkaar genieten mogen.  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door