Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#616922
Gister is Lisa blijven hangen met haar nagel aan de rand van de bench. Het bloedde natuurlijk hevig. Haar nagel staat nu naar voren inplaats van naar beneden en het is dus tussen haar nagel en kussentje ingescheurd.
Gisteren heeft ze een paar uur met verband gelopen, maar heb het er voor de nacht afgehaald.
Het bloedde dus niet meer.
Moet ik verder nog iets doen, of het gewoon met rust laten?
Ze loopt bijna gewoon op die voet, alleen als ze stilstaat zie je hem soms iets omhoog komen, dus zal de druk nog wat pijnlijk zijn.
Door conleeuw
#616928
auw, auw, auw, als de bloeden gestopt is zou ik het goed in de gaten houden, soms is het nagel helemaal losgescheurd, en dan kan je het beter bij de da helemaal laten verwijderen (groeit wel weer een nieuwe nagel) omdat het anders toch veel pijn veroorzaakt en ook herhaaldelijk gaat bloeden. Opletten voor onstekingen, bij twijfel toch naar de dierenarts....... sterkte ermee
Door Daisy75
#616930
Ik ken dit, bij het stoeien van mijn honden is dit gebeurd bij mijn teefje Kayleigh, de dierenarts kan em eruit halen maar onder narcose, dus dat wilde ik niet...hij zei dat als je het gewoon laat zitten, af en toe in een badje soda weken, dat ie er uiteindelijk vanzelf afvalt...en idd hij is er 2 weken terug keurig afgevallen...dus ik zou hem schoonhouden met sodabadje, lekker weken en verder niet aan zitten.
Door Ine
#616955
conleeuw schreef: auw, auw, auw, als de bloeden gestopt is zou ik het goed in de gaten houden, soms is het nagel helemaal losgescheurd, en dan kan je het beter bij de da helemaal laten verwijderen (groeit wel weer een nieuwe nagel) omdat het anders toch veel pijn veroorzaakt en ook herhaaldelijk gaat bloeden. Opletten voor onstekingen, bij twijfel toch naar de dierenarts....... sterkte ermee
De da heeft de nagel kortgeknipt, maar die zit dus echt muurvast. Ook is het teentje niet gebroken, want je kunt er alles meedoen, ze vertrekt geen spier!
Ik houd het in de gaten en zal dagelijks een badje geven voor het slapen gaan, zodat er dan geen vuil in blijft zitten.
Door conleeuw
#617004
Ine schreef: De da heeft de nagel kortgeknipt, maar die zit dus echt muurvast. Ook is het teentje niet gebroken, want je kunt er alles meedoen, ze vertrekt geen spier!
Ik houd het in de gaten en zal dagelijks een badje geven voor het slapen gaan, zodat er dan geen vuil in blijft zitten.
Dat is toch wel netjes, zal vast wel goed komen ;)
Door Ine
#617657
202spots schreef: Je kan wel paar keer per dag sodawaterbadje geven hoor!
Wanneer het zo kort is dat het "leven" ook bloot is,dan zal het best wel gevoelig wezen!
Ze begint nu duidelijk die poot te ontzien, dus zal ik op moeten letten, of dit door (later optredende) spierpijn komt, of dat het gaat ontsteken.
Voorlopig ziet het er nog rustig uit en geef ik haar wat extra rust en traumavetsem.
Door Jolly
#617658
auww pijnlijk, arme Lisa, zal goed zeer doen denk.
ik wilde op schrijven traumeel geven, maar je geeft al tramavetsem, das bijna hetzelfde qua werking volgens mij.
knuffel van ons
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door