Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Natacha
#616569
Ik geef mijn hond Senna (Rhodesian Ridgeback) 2 x per dag voer van Bibi (totaal 1 kg). Natuurmix, Bibimix, kip en Rijst en Lam en Rijst. Dit is compleet.
Nou lees ik regelmatig iets over eieren geven, maar wat ik niet kan achterhalen is of dit nou eieren zijn:
rauw met schil, rauw zonder schil, gekookt met schil of gekookt zonder schil? En hoe vaak kan je dit geven? Door zijn eten of als tussendoortje?
Laatst heb ik Senna een runderstrot gegeven als extra (voor zijn verjaardag) naast zijn gewone voer. Als ik dit vaker wil doen moet ik dan zijn voer aanpassen? Ook als ik andere vleesbotten wil gaan geven?

Alsvast bedankt voor de reacties, ik ben benieuwd.

Groetjes Natacha en Senna
Door Mevroi Kruim
#616571
Hoi

Eieren kun je gewoon rauw geven, met schaal als hij ze eet.
Als je af en toe iets van bar geeft heof je je niet druk te maken over 'compleet' maar je moet wel de extraatjes aftrekken van z'n dagelijkse portie, anders kun je hem over een tijdje rollen  ;D. Wel heeft het zin om hem iets te geven dat niet in de kvv voorkomt. Dus geen orgaan of pens of kip, maar idd bv een strot, en vooral lams-of geitenbotten, goed voor de tandjes.
Door Fynn
#616589
Hoi Natacha

Leuk je op bp tegen te komen.
Wij geven momenteel ook nog bibi en enkele dagen per week geven we vleesbotten en ribben ,eieren met schil en al rauw,pens en runderstrot en kalfskopvlees.
Het bevalt ons zo goed dat we als de bibi op is volledig gaan overstappen op versvlees.

Groetjes Rian,Ijuba  en Fynn
Door Natacha
#616597
Hoi Rian,

Ik had je naam al inderdaad een paar keer voorbij zien komen en nou reageer jij ook nog op mijn mail. LEUK!
Dus jullie stappen helemaal over? Dat houdt dus in dat jullie alles zelf moeten doen? Van kopen tot samenstellen? Misschien een naieve vraag, maar ben helemaal niet bekend met dit?
Tot vandaag gaf ik hem 's ochtends bibi en 's avonds brokken van Royal Canine Sensible. Maar die brokken vindt hij al heel lang niks. Dus toch maar helemaal over op bibi.
Hoe doe jij en natuurlijk ook andere mensen het dan als je op vakantie gaat? Koop je dat dan allemaal ter plaatse of kan je het ook vacuum verpakken?

Groetje Natacha en Senna
Door Fynn
#616708
Wij zijn afgelopen weekend terug gekomen uit Frankrijk .
We hadden zo'n 6 rollen bibi meegenomen in een koelbox.
We hadden een caravan gehuurd dus daar zit een koelkast met vriesvak in.
Met 2 honden is 6 kg bibi zo op,toen hebben we in de supermarkt kalkoendijen ,eend en konijn gekocht die in de reclame waren .En bij de Aldi hebben we braadhaantjes gekocht.Ze kregen kwark en een eitje .
Voor die 2 weken vakantie is het niet zo erg als ze bv veel kip,ze vonden het heerlijk Het was best komisch wij voerden ze in de caravan en waren ze klaar even een dweil erdoor en klaar.
Het was wel duurder dan bibi maar thuis heb je zo je adressen voor vlees en botten en dat scheelt in prijs.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
www.pronkruggen.nl
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door