Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannekebo
#616445
Onze labrador teef van 2 en een galf jaar heeft een allergie. Ze krabt zich de hele dag wezeloos. We hebben bloedonderzoek laten doen, en ze is allergisch voor huisstofmijt. We hebben de vloer in huis verandert en zijn gestart met een desensibilisatiekuur. Deze helpt niet. Nu heeft Bo speciaal voer dat de huid tot rust moet brengen en eventuele voedselallergieen moet onderdrukken. Ook dit helpt niet. Wij zijn aangesloten op het labradorforum en daar kreeg ik de tip om Bo KVV, versvlees van carnibest te geven.

Nu is mijn vraag, Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en mij kunnen vertellen of het helpt? En hoe kan ik aan die worst komen? Ook heb ik gelezen dat er geen vezels in de worst zitten, moet je die er dan los bij gevn, in de vorm van bijv. rijst?

Dan nog iets, Bo heeft de verschrikkelijke gewoonte om, als ze los is, zich vol te vreten met strond van andere honden. Ze wordt er kotsziek van, maar ze  stopt er niet mee. Is er een kans dat ze stopt met poep eten als we ze de worst geven?

Alvast allemaal bedankt,  groetjes Hanneke en een pootje van Bo.
Door Kuszco
#616530
Hoi. Hier ben ik weer. Ik zag je al eerder op het labradorforum. Ik ben met onze Lotje ook op Carnibest overgestapt. Een goede gezonde voeding voor een goede basis. Dat heeft bij Lotje al goed geholpen. Ik geef geen extra vezels. In carnibest zit trouwens ook rijst en groente. Als Bo niet allergisch is voor bepaalde soorten vlees kun je gewoon met de normale carnibest beginnen. Dan zou ik wel de light doen de eerste weken, dat is ook wat lichter verteerbaar. Daarna kun je gewoon de natuur carnibest geven.Van de natuur krijgen ze vaak diarree als je er meteen mee begint. Vandaar de light uitvoering. Een van mijn labs vreet ook poep bij het leven als ze de kans krijgt. Dat is echt een labradorkwaaltje. Het is bij mij bij de ene hond wel gestopt en bij de andere zeker niet nadat ik op carnibest ben overgegaan. Dat is dus 50% kans voor jou.
Ik laat ze uit aan de riem en let heeeeeeel goed op. En dan gaat het soms nog mis.
Eierkoeken zouden kunnen helpen is mij verteld.
Hebben jullie trouwens ook knaagdieren? Iv.m. het hooi bedoel ik. Lotje hebben we ook met de mand weggehaald bij de cavias.
En ze heeft katoenen dekens in haar mand.Verder kan ik je nog aan het adres van een belgische dierenarts helpen. Daar is mijn broer met zijn hond geweest. Die heeft namelijk ook een huisstofmijtallergie. Onze Lotje is allergisch voor pollen en rundvlees.
Ik hoop dat ik je een beetje verder geholpen heb.
Anders horen we het hier wel.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door mutsie
#616552
Wat erg zeg, dat je niet weet wat je moet doen!

Mijn honden hadden ook last van een mijt, gelukkig met stronghold ging dat over. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik snap hoe je je voelt!
(en mijn honden eten al jaren vers).

Allerlei huidlotions hebben ook niet gewerkt.

Je kan overstappen op carnibest/bibi o.i.d.
www.carnibest.nl
Hierop staan verkoopadressen bij jou in de omgeving.

En inderdaad compleet vers geven, in het begin ook geen koekje e.d. geen boterham. Eigenlijk liefst helemaal barf.
Ik ben met mijn honden gewoon van de ene op de andere dag overgestapt en niet nog even die zak brokken opmaken. Die moet je gewoon weggeven aan het asiel of zo.
3x per week zou je de hond wat visolie kunnen geven, maar carnibest is compleet.

Mijn ene hond vrat/eet poep van katten/honden/mensen. Dit is wel een heel stuk verminderd.

In de bibliotheek staan verschillende merken.

Karin
Door bruutjevos
#616558
Carnibest heeft ook een echte hypo allergene verse voeding, misschien is dit anders ook iets??

"Carnibest introduceert een complete hypo-allergene verse voeding
voor honden die allergisch en/of intolerant zijn voor kip, rundvlees
en lamsvlees. Deze voeding is genaamd Carnibest Eend en Rijst.

Carnibest Eend en Rijst is een complete voeding voor pups en
volwassen honden. Het bestaat uit puur vers eendenvlees en gepofte
witte rijst. Er is gegarandeerd geen andere eiwitbron aan toegevoegd.

Carnibest Eend en Rijst is een ideale voeding voor diegene die van
de dierenarts opdracht hebben gekregen om een zogenaamd eliminatie-
dieet samen te stellen voor hun hond. Vaak wordt lamsvlees
aanbevolen maar dit wordt in teveel voedingen teruggevonden waardoor
het helaas als eliminatie-dieet niet meer werkt. Eend is uniek als
dierlijke eiwitbron.

Carnibest Eend en Rijst is inmiddels een periode getest bij honden
die intolerant bleken te zijn voor kippenvlees met uitstekende
resultaten tot gevolg. Bovendien vinden honden de voeding zeer
smakelijk en verteert het uitermate goed.

Carnibest Eend en Rijst is in principe niet bedoelt om als normale
voeding te verstrekken, tenzij uw huisdier bewezen allergisch en /
of intolerant is voor alle gebruikelijke dierlijke eiwitten. Dan kan
deze unieke voeding u en uw hond een grote uitkomst bieden!

Tevens biedt deze voeding vele praktische voordelen, u hoeft zelf
niet aan de slag om voedsel voor uw huisdier samen te stellen,
bovendien is Carnibest Eend en Rijst compleet. "
Door Lizzy
#617619
De kans dat ze stopt met poep eten: die is niet zo heel groot. Het kan, maar de meeste honden blijven dit doen, maakt niet uit wat je ze voert. Soms is het ook een gedragsprobleem. En soms zit het in de genen.

Toch zou ik haar zeker overschakelen naar verse voeding. Of het zelf samen gaan stellen. Het is sowieso gezonder en bovendien verbeter je de algehele weerstand van je hond.

Desensibilisatiekuur: hoe lang ben je daar nu mee bezig? Want dit kan lange tijd duren hoor, voordat je verschil gaat merken. De meeste mensen geven in mijn ogen veel te vroeg op.

En qua voer: wat voer je nu? Een zogenaamd huid-dieet-brokje? Ik ben wel benieuwd wat daar zo bijzonder aan is dat het de huid tot rust brengt :o! Want brokken brengen geen enkele huid tot rust.... In tegendeel. Brokken bevatten doodgekookte voedingsmiddelen die vaak allergieen opwekken en nog erger: ze bevatten veel te veel koolhydraat/graan. Vaak zitten er toevoegingen in de brokken die dan zouden moeten helpen bij huidproblemen. Zoals visolie, voor de omega 3 vetzuren. Geloof me, je bent beter af op verse voeding waaraan je desnoods zelf visolie toevoegt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door