Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#612423
Boris heeft sinds gisteren super veel pijn van vooral zijn heup.  :'(
Vanochtend maar naar de da gegaan voor pijnstiller, want de groene os pijncomplex krijg ik op zijn vroegst volgende week vrijdag/zaterdag geleverd. Nu kreeg hij metacam en dat zei me niets, was onschuldig volgens de da. Ik ken de verhalen van rymadil maar goed. Nu las ik net de bijsluiter (da had de eerste portie gegeven en tevens het gebruik uitgelegd, dus nu max. drie dagen daarna alleen incidenteel indien pijn, maar goed ik heb dan al mijn homeopathische spul) en daar staat bijwerkingen zijn in incidentele gevallen ernstig of fataal.....................  :-X

Hallo....... onschuldig????  :-\

En nu? Boris heeft geen enkele klacht, maar of ik het morgen nog moet geven, ben een beetje bang, maar vind hem ook erg zielig als hij alleen maar piept en niet gaat liggen door de pijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612458
Ik heb altijd een fles Metacam in de koelkast staan voor noodgevalletjes. Hij is bijna leeg en iedereen leeft nog. Eén keer is er hier eentje van aan de dunne gegaan, maar daar had ik haar niet voor met pijn willen laten lopen.

Er zit inderdaad geen prettige bijsluiter bij, maar dat is meestal het geval bij reguliere middelen. De bijsluiter van een ibuprofennetje wordt je ook niet vrolijk van, maar men gaat daarin altijd uit van het ergste.

Als mijn hond dikke pijn heeft krijgt hij of zij gewoon Metacam.
Door conleeuw
#612471
in de bijsluiter móét alle mogelijke bijwerkingen genoemd worden, dat wil niet zeggen dat jou hond een of alle bijwerkingen zal krijgen, gelukkig is dat vaak niet zo, nu heeft hij al een dosis gehad, en kennelijk nergens last van, ik zou persoonlijk wel de paar dagen metacam geven, voor mij zou het laten terwijl mijn hond piept van de pijn geen optie zijn, hij snap toch niet dat hij nog maar een dagje of twee moet wachten op de andere pijnstillers. Als het moet, dan moet het, sterkte ermee
Door Lil
#612500
Ok, dan ben ik weer gerustgesteld. Hij vroeg net voor een portie, ik zweer het, hij bleef aanwijzen dat hij het wilde  :o
Volgens de da mocht hij maar 1x daags, dus dat doen we dan maar. Zal morgen zeker nog een portie geven, drie tot vier dagen zoals gezegd (tenzij hij echt bijwerkingen krijgt, nou ja dunne heeft hij toch al vaak, dus dat valt niet op  ;) )

Heb het ook gehaald met de gedachte, ik heb niets anders en hier moet ik wat aan doen... Dus dan doe ik het maar. Bedankt voor de reactie, ik durf het weer aan..
Door Sella
#612570
Mijn vorige hond heeft zo een jaartje of 6 op de metacam gestaan. De ene keer wat hoger de andere keer wat lager gedoseerd. Het is geen fijn spul maar als je moet kiezen een vreselijke pijn of nog doorgaan op de metacam. Mijn hond heeft het heel goed aangegeven. Tot aan de dag van haar dood wilde ze wel pijnstilling maar dingetjes op haar op te peppen hoefden niet meer de laatste dag. Ze is met ernstige artrose en spondylose nog 11 geworden.
Door workingmalinois
#612622
Kan je geen Traumeel geven voor de pijn?  Heb ik meestal even goede resultaten mee dan met Metacam destijds en het is onschadelijk.
Door tessa
#612883
Onze shetlander krijgt sinds twee maanden dagelijks metacam, tot nu toe nog geen schadelijke gevolgen kunnen ontdekken, behalve dat ze veel minder pijn heeft, da's toch veel waard!!
Door irmaa
#612951
Ik heb ook goede ervaringen met metacam..
2 grote zware honden, spondylose rug.. allebei erg oud geworden na een aantal jaar op metacam te hebben gestaan. Zonder dit had ik ze allang moeten in laten slapen.. nu vrolijk en nog vol op in het leven. Onze Hannah staat al een paar jaar op metacam en doet het nog prima, nergens last van verder.
Ik speel wat er mee... normaal krijgen ze een gehalveerde dagelijkse dosis  ( bij chronische!! pijn). Zijn er periodes van meer belasting  enz.. dan verhoog ik de dosis.
Soms kan je er niet onderuit....
Laatst gewijzigd door irmaa op vr 11 aug 2006, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#613282
workingmalinois schreef: Kan je geen Traumeel geven voor de pijn?  Heb ik meestal even goede resultaten mee dan met Metacam destijds en het is onschadelijk.
Sorry dat had ik niet vermeld, maar dat is hier de standaardprocedure en zoals gezegd het is een noodoplossing, de rest is onderweg  ;)


Ik ben trouwens blij om te lezen dat zo veel honden het er goed op doen, morgen moet hij van de da als het kan een dagje zonder en een wandeling maken (rust roest en is niet goed). Zonder is om ervoor te zorgen dat hij niet te wild doet. Heeft hij dan 's avonds pijn dan mag hij voor het slapen gaan een halve dosis. Ben wel blij met het spul, hond was in nul komma nul weer normaal  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door