Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#608031
Vorige week met de hond naar de DA geweest. alweer nagelbedonsteking. Kuur gekregen voor 5 dagen, die geen flikker hielp. Vorige week schudde hij al met zijn oren, iets wat hij al vaker doet. Gezegd tegen de DA, volgens hem was het allergie. Zelf kon ik aan de oren niets zien, want ze waren niet vies. Gisteravond ineens kermen van de pijn en met zijn kop over de grond rollen. DA gebeld, direct langsgegaan. Blijkt hij aan beide oren een fikse oorontsteking te hebben. Dus weer een zware kuur, nu tien dagen voor de poot en een oorzalf. Rekeningen in totaal deze week 150 euri, vorige maand ook al 80 euri. Het gaat lekker zo. Waarom kijkt zo'n dierenarts dan niet beter? Ik word er een beetje moedeloos van.
#608038
In zulke gevallen is het misschien haalbaar om thuis medicatie toe te passen. Natuurlijk niet zelf doen, als het beslist een probleem voor de arts is. Met beide problemen heb ik gelukkig geen ervaring.
Bij nagelbedontsteking denk ik, misschien in de biotex en bij oorproblemen misschien bijtijds druppels.
Hoop dat je meer reacties krijgt van mensen die hier ervaring mee hebben. Dat zal wel.
Misschien probiotica voor zijn darmen, na twee kuren ab.
Je leest wel vaak misschien, maar dat komt, omdat ik niet zo zeker ben over wat je zou kunnen doen.
In ieder geval veel succes,

Hanny
#608063
Nou, daar ben je lekker mee, maar niet heus.... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een hond heb gehad die zowel een nagebedontsteking als ernstige oorontstekingen heb gehad en nog nooit AB van mijn DA heb gekregen.... Maar goed, de pillen zitten erin, dat kun je niet terugdraaien. Overigens ben ik het niet met je eens dat de DA vorige week al wat aan de oren had moeten zien. Misschien was er nog niks aan de hand en is het geexplodeerd door bijv. zwemmen of het warme weer of doordat zijn weerstand gewoonweg laag is door de AB.

Wat ik zou doen: ik zou iedere dag de nagel deppen met verdunde, maar zo mogelijk onverdunde Echinacea Extra Forte + Cat's Claw van Bloem (drogist - zorg wel dat je de versie neemt waar ook cat's claw en plantago in zit). Dit ook inwendig gaan geven. Want, zijn weerstand is duidelijk te laag. En dit middel werkt weerstand verhogend.

Daarnaast zou ik beslist vitamine C gaan geven. In hoge doseringen. Ik zou beginnen met 250 mg per dag en dit opbouwen naar ongeveer 1000 mg per dag en eventueel zelfs 1500 mg per dag (als hij er geen diarree van krijgt - dat wil zo rond de 1000 a 1500 mg nog wel eens gebeuren). Vitamine C verhoogd de weerstand en werkt genezingsbevorderend.

Daarnaast zou ik absoluut nu direct al probiotica gaan geven en dit zeker tot een paar maandjes na de laatste AB pil geven. Ik vind Akropharma goed en betaalbaar (die heet acidophilus). Die van Solgar is ook goed, maar duur. Die van Protexin is ook goed, maar moet je bij de DA bestellen en is ook duur. Die van de Groene Os heb ik zelf geen ervaring mee. Probiotica heeft hij nodig omdat zijn darmflora nu gewoon naar de knoppen is en wordt geholpen.

Misschien niet verkeerd om ook prodier oordruppels te bestellen/kopen. Ik weet niet, heb je nu een zalf voor de oren meegekregen? Ik zou dat afmaken maar daarna direct verder gaan met het druppelen van Prodier oordruppels van VSM. Te koop bij sommige dierenartsen of te bestellen via Internet.

Zijn de nagels misvormt, vergroeit?
#608166
Kijk, dat is het betere werk, daar kun je zelf wat mee.
Mijn enige ervaring is wel eens een ietsiepietsie verdikking van de huid om de nagel, likken ze wat aan en gaat vanzelf over.
Ik ga er van uit, dat een echte ontsteking dan veel erger en pijnlijker zal zijn.
Succes hoor, zal vast wel lukken.

Hanny
#609022
Hoihoi,

Het rare is dat meneer al maanden vitamine C1000 krijgt, hij krijgt sinds zijn vorige kuur dagelijks probiotica. Uiteraard pas een paar uur nadat hij AB heeft gehad. Overigens zegt de DA ook dat de nagelbedontsteking geen weerstandsprobleem is, maar puur trauma, omdat hij zo wild is met spelen. De ooronsteking, gaf de andere DA toe, was vorige week waarschijnlijk al wel te zien geweest, maar is onderdrukt doordat hij de AB kuur voor zijn poot kreeg. Vandaar ook dat het vrijdagavond ineens in alle hevigheid toesloeg, omdat hij donderdagavond zijn laatste pillen had gehad van de AB kuur. Hij krijgt nu ook sinds ruim een week echinacea met cat's claw extra forte. En ik heb gistermiddag nog calendula zalf opgehaald. Op sterk advies van de DA, want dat zou zelfs beter werken dan biotex badje op zijn poot. Hij heeft twee weken geleden voor het laatst gezwommen, op een woensdag, en ik verdenk inderdaad het water ervan voor de infectie.
Hij heeft in het verleden, hij is nu bijna 6 nog nooit een oorontsteking gehad. Alleen maar dus wondjes aan zijn pootjes. Ik heb al verschillende schoentjes voor hem geprobeerd, maar die heeft hij allemaal vernield. Ook de hele dure, dus daar hoef ik niet meer aan te beginnen.

Ik heb via huisdiervitaal.nl al oordruppels besteld. Dit had ik al gedaan voordat ik bij de DA was geweest, naar aanleiding van berichtjes op dit forum. Meer kan ik volgens mij niet meer doen. Ik doe er dus alles al tijden aan, maar echt super helpt het dus niet.

Persoonlijk denk ik meer dat het een samenloop van ongelukkige omstandigheden is, dan dat hij een verminderde weerstand heeft. Meneer is verder nooit ziek, geeft nooit over, en heeft nog nooit diarree of iets dergelijks gehad. Dat vind ik wel opmerkelijk. Enige waar hij echt eens ziek van geweest is, is kennelhoest. Maar dat was twee jaar geleden, verder dus niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door