Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robert Koncarevic
#602714
Sari is tijdens mijn vakantie in een ondiepe kuil gelopen. Mijn vader had hem losgelaten zodat Sari zijn energie kwam kon. Één minuut later ziet mijn vader hem in een ondiepe kuil rennen en door zijn (linker) achterpoot zakken. Sari slaakte een piep uit dat door been en merg ging.

Sari kwam gelijk op drie poten naar mijn vader lopen, en kroop tegen mijn vader aan. Ze zijn gelijk naar huis gelopen. Bij de da gaf Sari niet echt blijk van pijn bij het aan zijn poot trekken. De heup was niet uit de kom. Hij zou een spier gescheurd hebben. Sari kreeg medicijnen mee, en als het een week later niet beter zou zijn moest hij terugkomen om foto's te maken. Een week later was er vooruitgang te zien. Sari liep weer op 4 poten (al was het wel moeizaam). Na telefonisch overleg met de da, hoeft Sari niet terug te komen.

Nu kom ik terug van vakantie en wat zie ik. Sari houdt zijn linker achterpoot schuin naar de zijkant, als hij stilstaat staat hij er bijna niet op (op de tenen), als hij rent mankt hij erg, en tijdens het lopen gebruikt hij zijn achterpoot wel maar je ziet echt zijn heup aan de linkerkant naar beneden zakken bij elke stap die hij zet.

Is dit normaal bij een gescheurde spier?
Zou het misschien iets anders kunnen zijn?
Wat zou ik hem kunnen geven ter ondersteuning van het genezingsproces?
Door Audrina
#602717
Robert Koncarevic schreef: Is dit normaal bij een gescheurde spier?
Zou het misschien iets anders kunnen zijn?
Wat zou ik hem kunnen geven ter ondersteuning van het genezingsproces?
Arme Sari.  :( Of het normaal is of dat het misschien ook iets anders zou kunnen zijn, daar kan ik je niet mee helpen. Maar ik weet wel dat Traumeel (van Heel) of Traumavetsem (van VSM, speciaal voor dieren) of iets anders met arnica in dit soort gevallen zeker geen kwaad zou kunnen.
Door henneke
#602730
ik zou voordat ik zelf ondersteunende middelen ging geven toch eerst een foto laten maken hoor Sari is zo'n grote hond als er iets niet ok is is de ellende voor later niet te overzien , ik zou het zekere voor het onzekere nemen , succes  :)
Door annemiek23
#602775
Hoi!

arme sari! mijn hond is als pup een keer in een ondiepe kuil gezakt, met 1 poot, terwijl hij aan het rennen was.
Ook naar da, ook niets te zien, waarschijnlijk een spier.
het heeft erg lang geduurd voordat hij weer helemaal beter was, en nu ( hij is inmiddels al 9) heeft hij er nog altijd last van als we erg lange wandelingen maken. bij normale wandelingen tot ong. 2 uur gaat het goed, maar als we een keer langer willen wandelen gaat hij weer hinken. We houden er gewoon rekening mee, maar het is wel vervelend voor de hond zelf.
Ik zou als je het niet vertrouwd toch nog een keer laten nakijken, onze da kan er verder ook niets mee, het is in het dagelijks leven voor onze hond ook geen probleem meer. succes en beterschap aan sari!

groetjes annemiek
Gebruikersavatar
Door Angelique
#602785
Robert Koncarevic schreef: Sari is tijdens mijn vakantie in een ondiepe kuil gelopen. Mijn vader had hem losgelaten zodat Sari zijn energie kwam kon. Één minuut later ziet mijn vader hem in een ondiepe kuil rennen en door zijn (linker) achterpoot zakken. Sari slaakte een piep uit dat door been en merg ging.

Sari kwam gelijk op drie poten naar mijn vader lopen, en kroop tegen mijn vader aan. Ze zijn gelijk naar huis gelopen. Bij de da gaf Sari niet echt blijk van pijn bij het aan zijn poot trekken. De heup was niet uit de kom. Hij zou een spier gescheurd hebben. Sari kreeg medicijnen mee, en als het een week later niet beter zou zijn moest hij terugkomen om foto's te maken. Een week later was er vooruitgang te zien. Sari liep weer op 4 poten (al was het wel moeizaam). Na telefonisch overleg met de da, hoeft Sari niet terug te komen.

Nu kom ik terug van vakantie en wat zie ik. Sari houdt zijn linker achterpoot schuin naar de zijkant, als hij stilstaat staat hij er bijna niet op (op de tenen), als hij rent mankt hij erg, en tijdens het lopen gebruikt hij zijn achterpoot wel maar je ziet echt zijn heup aan de linkerkant naar beneden zakken bij elke stap die hij zet.

Is dit normaal bij een gescheurde spier?
Zou het misschien iets anders kunnen zijn?
Wat zou ik hem kunnen geven ter ondersteuning van het genezingsproces?
Dit zijn wel vaak langdradige blessures die wanneer ze over lijken na één misstap weer net zo hard terugzijn.

Hier had ik laatst ook zo'n gevalletje. Zij heeft voor 10 dagen rimadyl gehad en daarbij gaf ik haar ook  traumeel en spiersupport en R.U.S.T. niet springen, niet rennen voor minimaal een weekje of drie en nu lijkt het dat we het inderdaad gehad hebben.
Door Robert Koncarevic
#604374
Bedankt voor het advies.

Sari loopt nu al wat beter. Hij begint mij nu ook al uit te dagen voor een spelletje. Daar ga ik natuurlijk nog niet op in, maar geeft me toch goed hoop.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door