Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yolanda
#600051
:) Hallo allemaal, bedankt voor de vriendelijke 'ontvangst' op dit forum.
Ik ben nog druk aan het lezen en ben daar nog wel even mee bezig. Er staat zoveel informatie. (erg leuk). Nu heb ik mijn honden sinds zaterdag op Rodi staan. Ik moet zeggen dat de jeuk nu al een heel stuk minder is. De bouvier begint achterop zelfs al weer wat donkerde te worden. maar het belangrijkste is dus minder jeuk. Ze vinden het alle vier heerlijk. Nu heb ik ze ook een ongekookte kippenpoot gegeven, en ik was echt verbaast hoe snel ze die ophadden. Ik was er banger voor dan zij. Nu is mijn vraag? Mag ik ze ook gewoon zo'n diepvries kip van de aldi/lidl geven? Ik neem wel aan dat hij dan in stukken gegeven moet worden. Of kan ik dat maar beter niet doen.

Waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik ben echt bang om wat verkeert de doen en dat mijn beestjes erin blijven.
Groetjes Yolanda
Door Jolly
#600061
Er bestaan geen domme vragen.

Je kan zo'n kip idd gewoon geven. Ik neem tenminste aan dat ze geen last hebben gehad met die ene poot die jij ze al gegeven hebt?
Hoogstens dat de ontlasting erna wat wittig is, omdat ze ineens ook meer bot te verteren krijgen, maar das geheel niet erg.
Door Yolanda
#600092
:)Thanks , voel ik me niet helemaal zo stom. Ik vind het wel apart dat het verschil al met een paar dagen te merken is. Ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat rodi of Smuldier slecht voer is en dat ik Carnibest zal moeten gebruiken. Ik weet het natuurlijk niet maar met 2 grote honden en 2 kleine honden is mijn budget daar niet groot genoeg voor. Ik ga zelf ook naar de Aldi en de lidl.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#600093
Ik vind Rodi en Smuldier niet zo slecht.
Je kunt ook heel goed de verschillende merken een beetje met elkaar afwisselen.
Door tieneke
#600265
Als je honden nog geen botten zijn gewend is het veiliger om met kippennekken te beginnen die je eventueel platslaat,gaat dit goed dan eens een kipkarkasje en vervolgens een kippenpoot/halve kip of het grotere werk zoals een lekkere sappige lams/geitenrib.
Fijn dat je merkt dat de jeuk al minder wordt na pas een paar dagen rauw,wees er wel op bedacht dat de honden kunnen ontgiften dus niet schrikken hiervan ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door