Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#597900
De groenten die ik krijg van mijn baasje zijn niet altijd rauw. Boontjes, bloemkool, en een paar andere dingen lust ik gewoon niet. Maar als ze licht gegaard zijn en fijn gemaakt lust ik die wel. Worteltjes heb ik liever heel, dan kan ik ze lekker knagen en opeten.  Ook komkommerstukjes eet ik het liefst zo uit het vuistje oh pardon pootje. :D De meeste vruchten eet ik ook het liefst ongepureerd. Ik denk nu eenmaal dat ik af en toe een knaagdiertje ben. Rauwe groentenmixjes invriezen.. lijkt me niet zo verstandig. Zeker niet als er rauwe bladgroenten in zitten en courgette of boontjes. Deze zijn aan vriesbederf onderhevig. Volgens het baasje moeten bepaalde soorten groenten nu eenmaal eerst geblancheerd worden voordat ze ingevroren worden.
Verder wil ik alleen verse eieren zo uit de schaal eten. Diepgevroren rauwe eieren schijnen ook een hoop voedingsstoffen te missen.
Dus lieve medehondjes, ben ik nu een lastige of een verstandige Podenco?
Door 202Spots
#597903
Aquillo schreef: De groenten die ik krijg van mijn baasje zijn niet altijd rauw. Boontjes, bloemkool, en een paar andere dingen lust ik gewoon niet. Maar als ze licht gegaard zijn en fijn gemaakt lust ik die wel.
Boontjes MOETen gekookt zijn voordat je ze eet, dus dat is prima, wanneer er liever iets gekookte groente gegeten word, wel...daar lig ik ook niet wakker van, wanneer er alleen ralfelresten gegeven word is dat ook gekookt.
Worteltjes heb ik liever heel, dan kan ik ze lekker knagen en opeten.  Ook komkommerstukjes eet ik het liefst zo uit het vuistje oh pardon pootje. :D De meeste vruchten eet ik ook het liefst ongepureerd. Ik denk nu eenmaal dat ik af en toe een knaagdiertje ben.
Hele wortels is wel lekker, maar komt er waarschijnlijk in grotere stukken weer uit, dus weinig voedigs opname en alleen voor kluif plezier gegeten.
Rauwe groentenmixjes invriezen.. lijkt me niet zo verstandig. Zeker niet als er rauwe bladgroenten in zitten en courgette of boontjes. Deze zijn aan vriesbederf onderhevig. Volgens het baasje moeten bepaalde soorten groenten nu eenmaal eerst geblancheerd worden voordat ze ingevroren worden.
Je mag doen wat je zelf het makkelijkste vind, ik vries al jaren ALLE soorten groentes, RAUW gepureerd in, zonder enig probleem.
Verder wil ik alleen verse eieren zo uit de schaal eten. Diepgevroren rauwe eieren schijnen ook een hoop voedingsstoffen te missen.
Er word hier dan ook altijd aangeraden om de eieren vers te geven, gewoon in de tuin zodat de hond het ei met schil en al zelf opeet, of anders 'n vers ei in de bak er bij doen.
Dus ik weet niet waar je over ingevroren eieren hebt gelezen?
Dus lieve medehondjes, ben ik nu een lastige of een verstandige Podenco?
Misschien nog niet alle juiste informatie geleerd, maar blijf doorlezen in de bieb en blijf vragen!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#599586
Ik had weet niet meer waar ergens gelezen dat groentenfruitmix werd gemaakt en al gemengd werd met eieren en daarna in porties werd ingevroren. Dat leek me dus niet juist. Dus heb dat ook nooit gedaan.
Worteltjes zal ik rekening mee houden. Dus knagen voor de lol en baasje laten raspen voor het echte eten. Thanks voor de tips. Enne natuurlijk zal ik het baasje veel laten lezen en leren hier over. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door