Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#598946
Zusje heeft last van (ik denk jeukende) pukkeltjes in dr liezen, oksels, buik en hals :-\ Denk van warmte, zwemmen, stoeien enzo. Gevoelig puppehuidje zeg maar. Nu sprak ik net onze da, die had het er over dat Hepar Sulfuris tabletjes heel goed werkten daar voor. Maakt het eigenlijk indeze nog uit welke potentie je dan neemt?! Ik zag nl. dat Vogel D4 pilletjes heeft, en VSM D12 bijvoorbeeld ???
Door Hanny
#598966
Voor zover ik weet, is een lage potentie voor een direkt probleem en een hogere potentie voor en al wat langer aanwezig probleem, waarme je misschien langer door moet gaan om resultaat te krijgen.
Misschien even VSM bellen, of je arts vragen.
Ik doe zelf bij een pup met wat pukkeltjes helemaal niets, gaat wel weer over, maar ik kan niet zien hoe heftig het er uit ziet. Misschien een weekje zuinig voeren kan ook wel helpen.
Jij weet, hoe het er uit ziet en of je het nodig vindt om iets te doen.

succes ermee,  Hanny
Door Jojo
#598981
Nou, ik heb het heel lang aangezien, maar het wordt me nu echt te erg! Ik smeer er soms wel wat calendulan of sudocreme op maar dat vind ze niet echt leuk ::)
Wat bedoel je trouwens met ´zuinig voeren´???
Door Hanny
#599015
Met zuinig voeren bedoel ik een tijdje wat minder voeren. Heb het idee, dat er dan van binnen wat schoon gemaakt kan worden.
Mijn idee, hoor, helpt natuurlijk niet tegen speelwondjes, maar ja, dat doet Hepar Sulfuris ook niet.
Zou liever de pukkeltjes met iets drogends behandelen, dan met Calendulan,
Ik zie puppy pukkeltjes als jeugdpuistjes, maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd.
Als ik een beetje bezorgd zou zijn, dan deppen met kamillethee (beetje sterk) Molkosan, olie met een paar druppels teatree, Wecesin poeder van Weleda, heb ik nu niet meer in huis (ben grootmoeder) maar dat werkte ook prima drogend. Bedenk me net, dat een beetje groene leem erop doen, ook wel zal drogen, heb ik nog nooit gedaan, maar ik lees, dat dat ook goed zou kunnen helpen.
Als ik erg bezorgd zou zijn, dan in ieder geval naar de arts.

Hanny
Door Jojo
#599045
De dierenarts heeft het gezien hoor, en zei dus Hepar Sulphuris of bv. hydrocortiderm.
Je hebt het over iets ´drogends´ dus dan neem ik aan dat sudocreme (babybilletjes zinkzalf) ook goed is?! Teatree heb ik gisteravond geprobeerd maar ze werd woest van die geur en liet het deppen niet meer toe ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#599051
Ik denk dat je het beste Hepar Sulfuris D12 kunt geven, 2x daags 1 dosis volgens het boek van Atjo Westerhuis, citaat hieruit: Hepar Sulfuris is het aangewezen middel bij etterige huidontstekingen.
Door Zed
#603226
Is er ook iemand met ervaring met dit middel?
Ik heb het vorige week besteld en tot mijn vreugde zag ik daarna in eens dit topic!

Via een duitse-doggen site kwam ik aan dit middel voor "krentebaard",
en was benieuwd of er ook mensen zijn die dit middel ervoor hebben gebruikt.

Ik heb de sterkste versie gekocht:
Hepar Sulphur D12: 200 Stuks voor 9,95 Euro
Door Lizzy
#603229
Hepar Sulphuris wordt inderdaad ook voorgeschreven bij honden met een krentenbaard (die weer vooral voorkomt bij Dobermann, Duitse Dog, Boxer). D12 is niet de sterkste versie hoor. Maar voor de krentebaard is dit inderdaad de juiste potentie. Aanbevolen wordt om 2 keer per dag 1 dosis te geven, gedurende 3 tot 6 weken.
Door Zed
#603235
Bedankt voor je reactie.
Bij de apotheek heb ik nagevraagd of dit de sterkste was,
volgens haar wel (in de computer) misschien was dit de enige die hun in de computer hadden staan.
In iedergeval goed te horen dat ik de juiste heb aangeschaft.
Zeer benieuwd of het werkt en of dit een blijvend resultaat geeft.

Ik zal ook deze info over de Hepar Sulphuris op de dobermann website zetten,
dit omdat er inderdaad een aantal dobertjes zijn die er last van hebben.

Nogmaals bedankt en ik zal de vorderingen hier plaatsen in de weken die komen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door