Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
#595258
Mijn kat (poes eigenlijk) is ongeveer 10 jaar oud. Daarnet heb ik haar gebitje zelf maar eens bekeken. Een da doet dat wel maar vervolgens hoor je ze er niks over zeggen. Dus ik was benieuwd, ook omdat ze nu al geruime tijd versvlees krijgt. Haar voor en hoektanden waren keurig netjes wit. Maar toen ik wat verder keek, achter in de bek dus, waren de tanden flink verkleurd  :o Doen da's ook tanden schoonmaken bij katten?
Door Mevroi Kruim
#595315
Geen idee. Bij mijn katten zijn de gebitten brandschoon geworden door barf. Flinke stukken taai kopvlees, kippennekken, vleugels, dat werk. Bespaart weer een narcose.
Door *Robin*
#595355
Debora schreef: Mijn kat (poes eigenlijk) is ongeveer 10 jaar oud. Daarnet heb ik haar gebitje zelf maar eens bekeken. Een da doet dat wel maar vervolgens hoor je ze er niks over zeggen. Dus ik was benieuwd, ook omdat ze nu al geruime tijd versvlees krijgt. Haar voor en hoektanden waren keurig netjes wit. Maar toen ik wat verder keek, achter in de bek dus, waren de tanden flink verkleurd  :o Doen da's ook tanden schoonmaken bij katten?
Ja dat doen ze wel....
je kat krijgt narcose en dan slijpen ze het steen en vuil weg
misschien kat je haar wat makkelijke botjes geven om het schoon te schrapen
eet ze kvv?
Door Borke
#595367
*Robin* schreef: Ja dat doen ze wel....
je kat krijgt narcose en dan slijpen ze het steen en vuil weg
misschien kat je haar wat makkelijke botjes geven om het schoon te schrapen
eet ze kvv?
Bij onze katten doet hij het zonder narcose,maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het ect watjes van katten zijn die wel bijna alles goed vinden ;D
Door Debora
#595437
ja dat narcose zie ik ook niet zo zitten eigenlijk  :-\. Ze eet kvv ja, zal haar ook maar eens botjes geven maar ik weet niet of ze daar van gaat eten hoor. De kuikens hoeft ze ook al niet  :( Ik schrok eigenlijk best wel van de aanslag op de tandjes, geen idee of dat er zo 123 wel afgaat door botten te geven.....
Door Rosita
#595535
Debora schreef: ja dat narcose zie ik ook niet zo zitten eigenlijk  :-\. Ze eet kvv ja, zal haar ook maar eens botjes geven maar ik weet niet of ze daar van gaat eten hoor. De kuikens hoeft ze ook al niet  :( Ik schrok eigenlijk best wel van de aanslag op de tandjes, geen idee of dat er zo 123 wel afgaat door botten te geven.....
Mijn kat heb ik gisteren weer even in zijn bekje gekeken en ook hij had lichtelijk wat tandsteen. Ik heb hem toen even flink laten kauwen op 3 kippennekjes (had hij alweer een tijdje niet gehad en at dus alleen kvv) en ze zijn nu weer mooi schoon. Ook hij lust geen eendagskuikens, dus misschien moet je eens nekjes proberen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#596377
Mijn oude kat(al paar jaar dood)at altijd prima tot de gebitsreiniging,hij heeft daarna nooit meer goed harde dingen kunnen eten,Ik heb echt spijt gehad van die schoonmaakbeurt en ook is hij heel moeilijk hersteld van de narcose,dus gewoon een natuurlijke oplossing lijkt me beter..
Door Debora
#596465
Miekie schreef: Mijn oude kat(al paar jaar dood)at altijd prima tot de gebitsreiniging,hij heeft daarna nooit meer goed harde dingen kunnen eten,Ik heb echt spijt gehad van die schoonmaakbeurt en ook is hij heel moeilijk hersteld van de narcose,dus gewoon een natuurlijke oplossing lijkt me beter..
Goed dat je het zegt, dat wordt dus geen tripje Da. Ik heb nog kippenekjes en stukjes karkas.....mag ze daar lekker op kauwen  ;) thnx!
Gebruikersavatar
Door Mischa
#632398
Je zal wel tandsteen en TANDSTEEN hebben, maar als ik het zo nu en dan zie, klip ik het zelf weg met mijn de nagel van mijn wijsvinger. Het randje zoeken, kracht zetten en dan laat het los. Heeft mijn oude dierarts me ooit zo geleerd. Wat er af komt lijkt een beetje op een klein groezelig schelpje. Nu zijn mijn katten wel wat suf hoor. Menno houdt er niet van, maar laat me vol vertrouwen begaan en bij Gijs is het meer een kwestie van snel handelen. Bij het toedienen van medicatie valt bij hem het kwartje ook altijd pas bij het derde tabletje.
Alle Carnibest en nekken ten spijt vind ik toch 1 of 2 keer per jaar tandsteen. Maar dat is gelukkig een stuk minder dan vroeger.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door