Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#591947
Verbazingwekkend!!!!!!!!!! Vanacht is Kyra voor een tweede steekproef mee naar boven geweest en wat bleek bij inspectie zonet??? Droog!!! Ze is 3 weken lang met ab behandeld op verdenking van Lyme.

Hoe ze nu ineens droog is? Verschillende mogelijkheden

Ze heeft a: Lyme al heel lang onder de leden gehad want ze is al lang incontinent. Ik ben nl vorig jaar maart al met haar naar Tannetje geweest en toen had ze er toch al een behoorlijke tijd last van.

of b: de medicijnen tegen incontinentie die ze een tijdje heeft geslikt hebben haar sluitspier versterkt waardoor ze nu op eigen kracht droog kan blijven? Ze plast nu 's avonds meteen, voorheen wilde ze de laatste ronde vaak niet plassen en moest je einden lopen voordat ze het deed.

c: Of Lyme is begonnen in de tijd [vorig najaar] dat ik merkte dat ze steeds wat bloed uit haar schede verloor? [roestvlekken in de lakens]

d: Of ze had een ontsteking bij/in de blaas die door de ab is verdwenen? [was echter niet in de urine aantoonbaar]

Een raadsel maar ik ben erg blij met het resultaat!!!
Door conleeuw
#591970
heerlijk. Bess is ook wel eens tijden incontinent geweest, en dan weer een hele tijd niet, nu hebben wij al een maand of 6 droge Bess, helaas poept ze nu in huis, maar ag, barf drollen vallen wel mee.... en het hoort er een beetje bij, oude mensen raken ook soms incontinent ;)
Door ~Joke~
#591980
;D ;D ;D Inderdaad ;)Ik vond het van ons oudje ook nooit erg de ongelukjes op te ruimen, het hoort erbij.
Over 14 dagen moet Kyra nog een keer bloedprikken om te kijken of het aantal witte bloedcellen in haar bloed weer normaal is. Ik hoop dat de creatinine waardes dan ook weer normaal zijn.
Door conleeuw
#591989
[quote="Joke Miedema"]
;D ;D ;D Inderdaad ;)Ik vond het van ons oudje ook nooit erg de ongelukjes op te ruimen, het hoort erbij.
Over 14 dagen moet Kyra nog een keer bloedprikken om te kijken of het aantal witte bloedcellen in haar bloed weer normaal is. Ik hoop dat de creatinine waardes dan ook weer normaal zijn.
[/quote]ik hoop het, en wie weet, was er mischien ergens een onderliggende ontsteking, die de incontinentie in de hand werkten??? en is het nu verholpen ;)
Door conleeuw
#592056
[quote="Joke Miedema"]
Dat idee heb ik ook, verder kwam ik op het internet dat Lyme bij mensen de blaas kan irriteren misschien bij honden ook?
[/quote]zou kunnen....... ik denk dat je soms bij dit soort dingen nooit echt een antwoord krijg op wat het nu was en waarom het nu juist wel goed ging. Ik hoop dat Lyme nu gewoon opgelost is en dat je weer een vrolijk, droog hondje heb ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door