Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Miekie
#585033
Ik heb altijd geleerd dat katten de hele dag door eten,ik heb zelf niet de hele dag eten staan maar voer 2 x per dag;tenminste dat was toen hij nog brok kreeg,nu hij sinds kort barft merk ik dat hij veel verzadigder is(terwijl hij maar 50 gram per keer krijgt) en soms niet eens trek heeft als hij voor de 2e keer krijgt,is het erg als hij op zo'n dag maar 1x krijgt of moet ik maar minder p.maaltijd voeren zodat hij 2 x p.dag krijgt?Hoe vaak voeren jullie je kat?
Door Borke
#585066
Vroeger hadden we altijd brokken staan.
Met kvv zijn we gestart met 2x per dag eten.
Voor de nacht krijgen ze dan 3/4 portie en als dat 's ochtends helemaal op is dan krijgen ze nog 1/4 portie.
Is het 's ochtends niet helemaal op, dan geef ik geen ontbijt en eten ze dus 1x per dag.
Ik kijk dus eigenlijk gewoon naar hoeveel ze eten.

Onze katten zijn volwassen binnenkatten, niet mager, maar zeker niet te dik.
Frappant dat de dikkerdjes vanzelf afvielen toen ze geen brokken meer kregen.
Maar ja ik van ook af door alles te eten behalve koolhydraten 8)
Door Mevroi Kruim
#585092
Bij mij vielen de dikkerds ook af op barf, althans in eerste instantie. Daarna moest ik echt weer op de hoeveelheden gaan letten want ze vonden het zo lekker dat ze drie keer zoveel opvraten als ze nodig hadden ;D Zelfs het Atkins-effect was dus niet blijvend.

Ze krijgen hier 2x per dag eten, 1/2 en 1/2. Dat deed ik met brokken zo en dat doe ik nog. Gaat prima zo. De hele dag eten laten staan was bij mij uitgedraaid op 3 rolmopsen en 2 normale katten. Ook vind ik het niet echt plezierig met deze temperaturen als er de hele dag vlees staat. De vliegen wel trouwens :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door