Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#580635
Jakkkkkkkkkkes , ik heb het vroeger wel met een zak brokken gehad , ik maakt de zak open en uit kwamen de maden.

:-X

Maar diepvries , nope gelukkig niet.
Laatst gewijzigd door Magic op vr 30 jun 2006, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#580796
[quote="Magic"]
Jakkkkkkkkkkes , ik heb het vroeger wel met een zak brokken gehad , ik maakt de zak open en uit kwamen de maden.

:-X

Maar diepvries , nope gelukkig niet.
[/quote]
Yup, ik heb het ook met de kattenbrokken vaak gehad, maar dat lag aan die winkel, die had kennelijk niet zoveel verkoop van dat merk en dus altijd oud spul ::)
Maar met kvv, nee nooit gehad. Maar in 1 dag heb je geen maden! Ik laat wel eens expres een restje rauw vlees buiten bevruchten door vliegen, dan afdekken en wachten.... En dan hebben onze haaien in de vijver ook barf ;D
Maar dat duurt wel een paar dagen hoor, voordat je echt flinke maden hebt ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#580807
misschien waren het wel fast food maden ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580844
[quote="Tineke *"]
Wat ik vanmorgen had,ik had 2 doosjes Rodie laten ontdooien(afgedekt in de verpakking).
Gooi ik het in de bakken zitten er een soort maden in.
Gefter dat kan toch niet of wel?

Tineke
[/quote]

Dan is er toch een vlieg bij geweest tijdens het ontdooien.
Door Ollie
#580854
[quote="Angelique"]
Dat overleven ze ook niet, het meest voor de hand liggende lijkt mij dan ook dat er toch stiekem een vliegje bijgeweest is en met dit weer heb je dan in no time maden.
[/quote]


Ja dat lijkt mij ook! gateverdegatver :-X
Laatst gewijzigd door Ollie op za 01 jul 2006, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#580881
[quote="202spots"]
Maar 't is natuurlijk wel RAUW!!!! 8)
[/quote]
Dat wel natuurlijk ;D ;D :-X
Door tieneke
#580883
[quote="sylvia"]
Dan is er toch een vlieg bij geweest tijdens het ontdooien.
[/quote]
Als ik iets vies vind zijn het die smerige vliegen >:(
Als er hier eentje zit gaat ie eraannn.... :P
de potten mep ik uit de vensterbank maar hebben zal hem....Jaco vindt mijn gedrag nogal ehhhh...gestoord ::)
Gisteravond laat was ik ook aan het stoeien in de slaapkamer.....met een vlieg...knalll!!!hebbes!! :P
Ik heb een echte vliegentic zegt ie :-[ ;D ;D
Door cuvac2
#582408
Tropisch weer, vlees en vliegen: het is absoluut mogelijk dat bij dit weer een vleesvlieg levende maden legt!!!
Vreselijk vies idee, maar ik heb het zelf al gezien! Dacht toen dat ik ze zelf zag vliegen en heb het opgezocht op internet en... het kan dus!
Extra goed opletten en alle etenswaar voldoende afdekken is de enige optie.
Succes.
Door Audrina
#582424
[quote="cuvac2"]
Tropisch weer, vlees en vliegen: het is absoluut mogelijk dat bij dit weer een vleesvlieg levende maden legt!!!
Vreselijk vies idee, maar ik heb het zelf al gezien! Dacht toen dat ik ze zelf zag vliegen en heb het opgezocht op internet en... het kan dus!
Extra goed opletten en alle etenswaar voldoende afdekken is de enige optie.
Succes.
[/quote]

Gadver ja, als je op vleesvlieg gaat zoeken kom je echt wel gore dingen tegen. :-X

Het wijfje legt honderden eieren op dode dieren, ook wel op rauw vlees in de keuken. De eieren komen na een dag uit.
Door supersam2005
#582476
Vliegen zijn gek op rauw vlees ! ;D
Dus poetsen en nog eens poetsen met die eetbakken, drinkbakken en barfplaats. Alles in luchtdichte plastic dozen ontdooien en bewaren. ;D
Met die hitte ben ik net zo'n "Truus-de-Mier", maar dat voorkomt dan ook die zogenaamde zomergriepjes door bedorven voedsel. ::)
Door Tineke *
#582519
Ik vond ze niet echt op maden lijken.Het leken net wormpjes van pak hem beet 1 1/2 cm.En als er een vliegje bij is geweest dan was het een Houdini in omgekeerde versie.

Tineke
Door chantalm
#582545
yyyyeeekk :-X geeft wel een nieuwe dimensie aan versvlees voeren ;D
Door Ollie
#583252
[quote="tieneke"]
Als ik iets vies vind zijn het die smerige vliegen >:(
Als er hier eentje zit gaat ie eraannn.... :P
de potten mep ik uit de vensterbank maar hebben zal hem....Jaco vindt mijn gedrag nogal ehhhh...gestoord ::)
Gisteravond laat was ik ook aan het stoeien in de slaapkamer.....met een vlieg...knalll!!!hebbes!! :P
Ik heb een echte vliegentic zegt ie :-[ ;D ;D
[/quote]

::)Zal wel een stierenkwaaltje zijn..want ik heb precies hetzelfde ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#583273
[quote="Tineke *"]
Ik vond ze niet echt op maden lijken.Het leken net wormpjes van pak hem beet 1 1/2 cm.En als er een vliegje bij is geweest dan was het een Houdini in omgekeerde versie.

Tineke
[/quote]

Ja toch zal dat moeten want die wormpjes overleven het niet in de vriezer, als die eitjes al in de rodi hadden gezeten zouden ze na het invriezen niet meer uitkomen dan hou je over dat die eitjes of de wormen er pas op zijn gekomen na de vriezer.
Door Tineke *
#583308
Ja kan ook niet anders hé.Maar ik hang nu wel met m'n gok op alle ontdooide vleessoorten.3 dubbel verpakt in de ijskast. :D :D

Tineke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door