Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sylvi@
#582370
Mijn middelste kat heeft al enige dagen (stinkende) diarree :-X :'( Vanaf donderdag iig.
Hij wil van tijd tot tijd ook slecht of zelfs helemaal niet eten, ook leek het soms weer wat beter, had hij zijn eetlust weer terug, maar hij is duidelijk niet zichzelf op dit moment.

Ik heb de zoekfunctie gebruik en kwam daar oa tegen, 2 x daags 1 tablet okugest, is deze dosering niet te hoog?

Ook heb ik hier probiotica staan, hoeveel zou hij daar van mogen hebben (hij weegt 4,5 kg en is niet afgevallen en ook niet uitgedroogd).


Ik dacht dat de diarree was ontstaan door struisvogelsnippers, maar hij krijgt nu al enige dagen KVV compleet voor de hond en het is dus niet over.
Wil dus even Carnibest voor de kat gaan halen, misschien ook de eend rijst variant voor de hond erbij omdat ik daar ook goede dingen over las.

Iemand die nog tips heeft?

Of hij koorts heeft weet ik niet, ik krijg het alleen niet voor elkaar om zijn temp op te meten en hij is gewoon fit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#582390
Het is heel goed mogelijk dat ze aan de diaree is door dat het zo warm is en dat in combi met misschien iets te vet of nieuw eten en als er diaree is en dan met deze warmte dan kan het wel eens even aanhouden.
Okugest zou ik geven op kinderdosering en probiotica kun je ook geven ik zou gewoon 1 capsule per dag geven.
Even goed in de gaten houden.
Door Robian
#582497
Meisje had vorige week ook diaree.
Ik heb haar 1 capsule probiotica en 1 tabletje Okugest per dag gegeven.
Nu heeft ze weer prima drolletjes 8)
Door Sylvi@
#582574
Ik heb hem vanmorgen een 1/2 tablet okugest gegeven (1 hele leek me toch te veel, dacht begin maar met deze dosering, opvoeren kan altijd nog, mocht dat nodig zijn).

En vanavond krijgt hij dan nog een halve tablet + probiotica over zijn eten.

Bedankt voor jullie adviezen :-*
Door Borke
#582600
Je kan gerust een hele tablet geven hoor en dat zou ik ook gewoon doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door