Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#581032
Tijdens de trainingen en ook met het wandelen, wordt 1 van mijn honden belaagd door die krengen en reageert daar best geïrriteerd op. Hij heeft er dus duidelijk last van. :-\
Iemand een idee, wat ik daartegen kan doen?
Is er, zoals voor ons citronella en autamn, ook iets voor honden?
Door Lizzy
#581038
Ik vind de anti-insekt-roller van Chi behoorlijk goed werken. Geheel op natuurlijke basis (een combinatie van allerlei etherische olieen). Ik heb mijn roller bij de Tuinen gekocht, maar ik zag laatst ook dat mijn natuurwinkel ze verkocht.
Door Ine
#581043
Lizzy schreef: Ik vind de anti-insekt-roller van Chi behoorlijk goed werken. Geheel op natuurlijke basis (een combinatie van allerlei etherische olieen). Ik heb mijn roller bij de Tuinen gekocht, maar ik zag laatst ook dat mijn natuurwinkel ze verkocht.
Zit daar iets anders in dan in die mix, die je tegen vlooien gebruikt?
Want dat heb ik nog ergens liggen (ergens :-[). Zoniet, wat zijn dan de bestanddelen?

@ Karin, zou dat paardenmiddel niet een te erg "paardenmiddel" zijn? Zou zoiets niet te sterk zijn voor honden?
Door 202Spots
#581060
Ine schreef: Tijdens de trainingen en ook met het wandelen, wordt 1 van mijn honden belaagd door die krengen en reageert daar best geïrriteerd op. Hij heeft er dus duidelijk last van. :-\
Iemand een idee, wat ik daartegen kan doen?
Is er, zoals voor ons citronella en autamn, ook iets voor honden?
Dit misschien?

1 oz citronella oil
1 cup Cider Vinegar
1 cup Water
1 basil leaf
1 bay leaf

Some dogs (and people) may be allergic to citronella oil. Before using the citronella in your fly repellent, test it on a small part of your dog's skin. If your dog has a reaction to the citronella you should use two tablespoons of lemon scented dish detergent instead.
http://www.lowchensaustralia.com/health/bites6.htm


of deze?
http://www.betterbudgeting.com/articles ... gspray.htm
Door K@rin
#581115
Ine schreef: Karin, zou dat paardenmiddel niet een te erg "paardenmiddel" zijn? Zou zoiets niet te sterk zijn voor honden?
Zolang je het alleen op de vacht smeert zie ik PERSOONLIJK geen verschil ..........
Wat is het verschil tussen een paarden- en hondenvacht ?
Door Ine
#581117
Karin & Pyrs schreef: Zolang je het alleen op de vacht smeert zie ik PERSOONLIJK geen verschil ..........
Wat is het verschil tussen een paarden- en hondenvacht ?
Maar wat, als mijn andere hond de ingesmeerde/gespoten hond likt? Of dat hij zichzelf aflikt?
Door K@rin
#581122
Ine schreef: Maar wat, als mijn andere hond de ingesmeerde/gespoten hond likt? Of dat hij zichzelf aflikt?
Ik denk, dat dan hetzelfde gebeurt, als wanneer je hem met hondenspul insmeert ........
Het zal niet de bedoeling zijn, dat het spul afgelikt gaat worden ...........
Het is DENK IK op sterkte ANTI VLIEG gemaakt, die zijn op paarden hetzelfde als op honden ;)
Het lijkt me niet de bedoeling, dat een paard of hond er van om gaat vallen .............
In de weide staan paarden elkaar ook te "krabben" met hun tanden ..........
Door Ine
#581124
Karin & Pyrs schreef: Ik denk, dat dan hetzelfde gebeurt, als wanneer je hem met hondenspul insmeert ........
Het zal niet de bedoeling zijn, dat het spul afgelikt gaat worden ...........
Het is DENK IK op sterkte ANTI VLIEG gemaakt, die zijn op paarden hetzelfde als op honden ;)
Het lijkt me niet de bedoeling, dat een paard of hond er van om gaat vallen .............
In de weide staan paarden elkaar ook te "krabben" met hun tanden ..........
Ok, we kijken even op die site. dank je! ;)
#581461
In plaats van citronella kun je geranium gebruiken, daarbij heb je minder kans op allergie en fotosensitiviteit.

Om nou te zeggen dat het fantastisch helpt ... neuh. De paarden zitten evengoed nog onder.
Wat wel helpt maar oorverdovend stinkt is anti-daas, met hertshoornolie. Ik gebruik op de pony Bremsen-bremse en de dazen en vliegen blijven ver bij ons vandaan. Maar ik stink er de hele dag naar, terwijl ik het niet eens op mezelf spuit :-X
Het bevat ook alleen natuurlijke olieen en niks chemisch.
Door K@rin
#581611
Karin & Pyrs schreef: FLY AWAY GEL
als je google kun je er nog meer informatie over vinden, maar hier staat ook al wat:
http://www.dekruidenstal.com/catalog/pr ... 6828a1b965
Ik heb het vanavond zelf gebruikt en het werkt als een tierelier ..........
Niets geen last van muggen of vliegen .......
Alleen lijkt het nu alsof ik "gestudeerd" heb voor anti-muggen-kaars ............
Zo ruikt het heel erg sterk, maar NIET vies (vind ik)
Door K&D
#581615
Karin & Pyrs schreef: Zolang je het alleen op de vacht smeert zie ik PERSOONLIJK geen verschil ..........
Wat is het verschil tussen een paarden- en hondenvacht ?
Nou, als je hond gaat hinniken heb je misschien iets te veel gebruikt..... ;D ;D
Door K@rin
#581620
Lindsey schreef: Nou, als je hond gaat hinniken heb je misschien iets te veel gebruikt..... ;D ;D
Oh SH*T
Ik heb het voor mijn honden nog niet gebruikt, maar ...........

voor MEZELF !!!!

Ik zal de buurt vast waarschuwen ::) ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door