Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sella
#577834
Goed vandaag groentemix gemaakt voor een maand, van komkommer,gember, ietsje prei,tomaat,broccoli,andijvie,knoflook,restje ijsbergsla,peen, peutljes en 1 blikje sardientjes en 1 blikje makreelfilet.
Daar gaat hij iedere dag 140 gram van krijgen. Ik had twijfels maar dat ging er in als een trein!
Daar ik nog carnibest op moet maken is dit nog geen definitieve aanpak.
Maandag
groentemix, 500 gram geit, bot en vlees.
Dinsdag
groentemix, 500 gram carnibest
Woensdag
groentemix, een rundersrot, ca 500 gram, 300 gram kale rib.
Donderdag
groentemix, 500 gr carnibest, evt recreatiebot
Vrijdag
groentemix, 300 gr paardevlees, 300 gr kale rib, evt wat pens van een geit
Zaterdag
groentemix, 500 gr carnibest
Zondag
groentemix, 500 gram carnibest.
Ik weet dat ik nog niet aan de juiste gewichten zit en de variatie maar hij eet toch nog zo slecht dat ik nog even on demand wat bij geef mocht hij nog willen. Ik ontdooi voor 2 dagen tegelijk momenteel zodat hij evt iets extra kan krijgen zo hij willen eten.
De carnibest eet hij ook nog maar zo zo. De groentemix daar en tegen vrat hij of zijn leven er vanaf hing.
Hmm toch een vegetarisch ingestelde hond?
Door Borke
#577886
Ik weet niet wat je hond weegt en je vermeld niet altijd de diersoort erbij, dus het is lastig om commentaar te geven.

Als hij zo dol is op je groentemix met vis erdoor (super!) dan kan je proberen of hij zalmkop lust, dat vindt hij dan waarschijnlijk ook erg lekker.

Nu geef je rund, paard en geit, heb je al kip geprobeerd, daar is altijd gemakkelijk aan te komen.
Een hond die geit lust, lust waarschinlijk ook lamsvlees.

Recreatiebot geef ik zelf niet, ik geef liever goed bevleesd bot.

Het valt me op dat je er geen orgaanvlees bij geeft, dat is op dit moment prima, want dat zit in voldoende mate in de Carnibest.

Heb je de 'rekenhulp' al ontdekt op barfclub?
Dat vind ik zelf een handige hulp bij het zelf samenstellen.
Door Sella
#577919
Ja sorry foutje hij weegt 44 kg en is de bedoeling op 2% te gaan zitten.
Ik kan geen lam geven want daar wordt hij doodziek van.
Op het moment geef ik alleen kalfs en geiten bot.
Kip heb ik op het moment niet op voorraad en door ziekte ben ik niet in staat om het aan te vullen.
Ik heb een geitenpens in de vriezer en ook nog vuile pens van het rund. Ik heb het er nog even niet bij staan omdat ik deze en volgende week nog 3 kg carnibest moet weg werken en anders bang was voor teveel orgaanvlees.
Ik wil als de cb op is ook geit en runderhart en lever toe gaan voegen.
De dagen dat hij nu cb krijgt is de bedoeling daar dan een variatie van orgaanvlees bij te gaan geven in de hoeveelheid die volgens de rekenhulp nodig heeft.
Maar ik krijg de hoeveelheid die volgens de rekenhulp moet nog niet in meneer dus vandaar dat het even wroeten is.
Als ik straks wat minder benauwd ben wil ik weer kip inslaan en eens kijken voor vis op de markt in zaandam.
Zoute haring gaat er overigens in als een trein.
Laatst gewijzigd door Sella op ma 26 jun 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#577929
[quote="Sella"]
Goed vandaag groentemix gemaakt voor een maand, van komkommer,gember, ietsje prei,tomaat,broccoli,andijvie,knoflook,restje ijsbergsla,peen, peutljes en 1 blikje sardientjes en 1 blikje makreelfilet.
[/quote]
Volgende keer kan je de prei misschien beter weglaten want ik heb begrepen dat prei en ui niet goed zijn voor honden.
Door Sella
#577972
[quote="pike"]
Volgende keer kan je de prei misschien beter weglaten want ik heb begrepen dat prei en ui niet goed zijn voor honden.
[/quote]
Op 4 kg groente kan 125 gram prei geen kwaad hoor.
Het gaat er net als met knoflook om overal waar te voor staat.
Onze honden krijgen al jaren af en toe een stukje ui (jatten uit de groententuin net als de prei) en hebben er nooit bloedarmoede of nierfalen van gehad.
Ik ga er vanuit dat ze niet aan zelfbediening doen als het hun dood tot gevolg zou hebben. En ze snoeien dan een paar blaadjes of met de sjaloten een pol tot mijn grote woede. Mijn vorige hond heeft dat jaren gedaan en is gewoon van ouderdom gestorven.
Door 202Spots
#577980
[quote="Sella"]
Goed vandaag groentemix gemaakt voor een maand, van komkommer,gember, ietsje prei,tomaat,broccoli,andijvie,knoflook,restje ijsbergsla,peen, peutljes en 1 blikje sardientjes en 1 blikje makreelfilet.
[/quote]
GEEN prein(of ui) gebruiken, komkommer is okay,maar is voornamelijk water, ijbergsla heeft helemaal geen voedingswaarde,je kan beter 'n donkergroene sla soort gebruiken, tomaat kan wel maar met mate,knoflook ook met mate,stujke gemberwortel, broccoli,andijvie peen/wortel is goed,en peultjes? boontjes?die moeten even gekookt worden.
Dus voor 'n keer is deze mix niet erg, maar het is geen geweldige combinatie om te herhalen! ;)
Door 202Spots
#577984
[quote="Sella"]
Op 4 kg groente kan 125 gram prei geen kwaad hoor.
Het gaat er net als met knoflook om overal waar te voor staat.[/quote]

Prei en uien hebben dingen andere"components" dan knoflook.
knoflook is heel gezond zolang je met mate gebruikt.
wanneer jou honden het zelf opgraven is 1 ding, maar om het ZELF erbij te doen als onderdeel voor de groentemix is dus niet de juiste keus.
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 26 jun 2006, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
#578033
[quote="202spots"]
Prei en uien hebben dingen andere"components" dan knoflook.
knoflook is heel gezond zolang je met mate gebruikt.
wanneer jou honden het zelf opgraven is 1 ding, maar om het ZELF erbij te doen als onderdeel voor de groentemix is dus niet de juiste keus.
[/quote]
Het was een groentemix van resten opmaken.
Ik zal er nooit prei voor kopen en de komkommer ook niet. Tomaat is hij knetter op en er zaten er drie in.
We zijn eigenlijk ad hoc van cb op barfen over gegaan vanwege een veel grotere aankoop dan verwacht bij bob bakker. Overal zat net ietsjes meer van en opeens tada vriezer vol.
Dus paniek ik erg ziek en dan een groentemix maken.
Over een maand zal ik het anders aanpakken en er speciaal voor in kopen.
ik kan de grammen van alles nu wel vermelden als jullie dat boeit maar het is een eenmalig iets.
Normaal eet ik zelf mijn andijvie op :-[
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door