Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#576113
Gisteren met Laddy naar de da geweest, hij wa al een week wat slomer als anders, maar we dachten dat dit misschien aan het weer en iets teveel beweging lag. Sinds enkele dagen liep hij ook steeds meer te kuchen en kokhalzen (zonder dat er iets uitkwam), dit deed hij ook al toen hij hier kwam, maar hier was toen we voor de entingen heengingen, geen aandacht aan besteed, was gewoon wat geirriteerd.
Het kuchen werd erger, en z'n ogen begonnen te ontsteken, en je kon merken dat hij niet lekker was, dus gister maar even naar de da. Daar bleek hij een flinke keelontsteking te hebben, en ws had hij die dus al toen hij bij ons kwam. We hebben een kuur meegekregen, Stomorgyl-20, voor een week, en zalf voor de ogen.
Volgens mij (heb even geGoogled) is het wel een vrij zware kuur wat we hebben meegekregen, is er nog iets wat we hem naast die kuur kunnen geven ter ondersteuning??? Elke avond krijgt Laddy al Biogarde, heeft het nog zin om hem dan ook nog probiotica te geven??
Hebben hem z'n halsband even afgedaan, en hij heeft nu z'n fietstuigje om met wandelen, kunnen we verder nog iets doen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576114
Ach gosjie, arme jongen, vandaar dat hij al wat sneller moe was :-\.

Wat IK zou doen.

Als hij nog hoest een paar keer per dag wat tijmsiroop en/of een eetlepel rauwe honing geven. Wat extra vit. C geven (1000mg. per dag) probiotica, Laryngo-vetsem en eventueel Echinacea.

Verder lekker rustig houden, tuigje om is al prima, scheelt altijd, ik zou dat zeker nog een hele tijd volhouden. Sterkte met Laddy!
Door conleeuw
#576128
agosie, arme Laddy, ik hoop dat hij snel opknapt. ik geloof in thijmstroop en honing. ;) geef hem maar een knuffel van mij :-*
Door amber13
#576150
Oke, bedankt, ga ik straks gelijk even halen, kan je die thijmsiroop gewoon bij de Tuinen ofzo kopen? En waar haal ik Laryngo-vetsem?

En dit is ook de oorzaak denk ik van dat hij zondag niet zo happy was. Hij ligt nu de laatste dagen veel te slapen, en we lopen even wat kortere stukken met hem, en even geen balletje meer gooien buiten.

Het is trouwens echt zo'n schatje, gisteren bij de da zat hij zelfs nog te kwispelen op de behandeltafel toen de da tegen hem praatte, en liet rustig toe dat de da met z'n hand in z'n bek zat en naar z'n ogen keek, één keer deed de da hem pijn en piepte hij even heel hard, maar deed verder niks, de schat. (onze valse onberekenbare enz... Laddy ;) ;D) De da was helemaal weg van Laddy, en hij heeft 4 dikke koeken gekregen ;D
Door amber13
#576152
Zit trouwens nog even op Google te kijken wat Laryngo-vetsem is, maar mag ik dat wel zo naast z'n kuur geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576156
amber13 schreef: Oke, bedankt, ga ik straks gelijk even halen, kan je die thijmsiroop gewoon bij de Tuinen ofzo kopen? En waar haal ik Laryngo-vetsem?

En dit is ook de oorzaak denk ik van dat hij zondag niet zo happy was. Hij ligt nu de laatste dagen veel te slapen, en we lopen even wat kortere stukken met hem, en even geen balletje meer gooien buiten.

Het is trouwens echt zo'n schatje, gisteren bij de da zat hij zelfs nog te kwispelen op de behandeltafel toen de da tegen hem praatte, en liet rustig toe dat de da met z'n hand in z'n bek zat en naar z'n ogen keek, één keer deed de da hem pijn en piepte hij even heel hard, maar deed verder niks, de schat. (onze valse onberekenbare enz... Laddy ;) ;D) De da was helemaal weg van Laddy, en hij heeft 4 dikke koeken gekregen ;D
Tijmsiroop dat heeft de Tuinen/Kruidvat e.d. wel. Voor de Vetsem zou je even bij wat 'da's moeten informeren. Hier hebben we het ook wel staan, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Je mag die vetsem gerust naast die kuur geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door