Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tineke *
#574086
Mijn kittens zijn een beetje verkouden,af en toe even proesten.Ik weet zeker dat het geen niesziekte is.
Ze eten,drinken.spelen en slapen.Ze zijn zo tierig als maar zijn kan.Kan ik hier wat voor geven "of uit laten zieken"?

Tineke
Door geer
#574087
Tineke * schreef: Mijn kittens zijn een beetje verkouden,af en toe even proesten.Ik weet zeker dat het geen niesziekte is.
Ze eten,drinken.spelen en slapen.Ze zijn zo tierig als maar zijn kan.Kan ik hier wat voor geven "of uit laten zieken"?

Tineke

Misschien wat Lapacho (Sinus) Compositum van de Groene Os?
Door Tineke *
#574115
Kan ik dat bij de drogist kopen?Ik heb wel Echinaforce van dr.Vogel in huis.De dosering is max.5x2 tabletten p.d.voor volwassenen.Zou een 1/2 tab.genoeg zijn voor die kleintjes,of is dit niet geschikt?

Tineke
Door Femke
#574117
ja echinaforce is wel een goed idee maar ik heb geen idee van een dosering

Staat er in de bijlsuiter ook iets voor baby's?
Door Tineke *
#574167
Ja,er staat kinderen tot 6 jaar 1/3 van de dosering.Ik heb ook Nisyleen druppels van vsm.kinderen tot 6 jaar 3 druppels per keer.

Tineke
O ja,het lijkt me beter om ze nu maar niet te enten en te chippen hé.
Laatst gewijzigd door Tineke * op di 20 jun 2006, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#575872
Tineke * schreef: Mijn kittens zijn een beetje verkouden,af en toe even proesten.Ik weet zeker dat het geen niesziekte is.
Ze eten,drinken.spelen en slapen.Ze zijn zo tierig als maar zijn kan.Kan ik hier wat voor geven "of uit laten zieken"?

Tineke

Als moeders nog voedt, zou ik zelf niet veel doen, dan hooguit iets van echinaforce of zo. De hoeveelheid zou ik op 1/3 van de hoeveelheid voor kinderen tot 6 jaar geven.
Krijgen ze vers, hetzelfde.
Verder zorgen, dat er geen tocht is.
Zolang ze zo zijn, zou ik niet enten, noch chippen.
Maar komt er snot uit de neusjes?
Hoe vaak proesten ze?
Door zurca
#575960
Tineke * schreef:
O ja,het lijkt me beter om ze nu maar niet te enten en te chippen hé.
Ik zou niet enten en chippen idd. tot ze van hun gesnotter af zijn...
Door Ine
#576016
Tja, ik geef je antwoord en stel een vraag, maar nu reageer je zelf niet :-\
Door Borke
#576138
Ine schreef: Tja, ik geef je antwoord en stel een vraag, maar nu reageer je zelf niet :-\
Nee ze zat in de bar...
Door Tineke *
#576151
Het zijn kittens van 13 weken,en eten alles vers sinds ze in huis zijn.Ik ga om 13.00 uur naar de da.Er komt niet echt snot uit,maar weet je hij komt natuurlijk weer met een ab kuurtje.Dat moet dan maar,ik heb gelezen dat je dan probiotica moet geven?Pfffffff niks voor mij hoor zieke katten.

Tineke
Door Tineke *
#576303
Nou het is gelukkig geen niesziekte wel allebei een beetje verkouden.Heb oogdruppels??meegekregen en voor Daisy een ab kuurtje.Geen verhoging en hart en longen klinken goed.Pak van m'n hart.

Tineke
Door Tineke *
#576568
Gaat echt goedkomen,maar wat denken jullie moet Ik Daisy nu probiotica geven?Ik heb ook "weerstand"van vsm,dat zijn druppels.

Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door