Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door GardAlb
#574099
Beste mede barfers,

Helaas is mijn BIBI toevoer op dit moment gestagneerd. Ik ben nu bezig met een nieuwe leverancier.

Ik vraag mij af of ik in de tussentijd over kan gaan op het voeren van enkel eendagskuikens???
Het is natuurlijk wel het hele prooidier maar ik vraag me toch af of er geen tekorten zullen ontstaan?

Wie kan mij hier in adviseren?

Groeten,
Bob
Door *Robin*
#574886
als je alleen maar eendagskuikens geeft krijg je na langere tijd idd tekorten.... eendagskuikens hebben maar hele kleine zachte kraakbeen botjes dus dan kan je beter nog een soort bot erbij geven want alleen eendagskuikens is niet genoeg.
Door GardAlb
#575172
OK, daar kan ik me iets bij voorstellen.
Als ik daar bij dan bijv. kippevleugeltjes zou voeren, zou dat een oplossing zijn.
Of zou ze dan ook nog een tekort aan vitaminen en mineralen krijgen?

En niet om onbeleefd te zijn maar hoe komt u aan deze informatie en kan ik daar ook bij? Ik zou graag wat meer over de spijsvertering van de kat te weten komen en wat voor vitamines en mineralen zij nodig hebben.

In ieder geval erg bendankt voor uw reactie.
Gr. Bob
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575227
GardAlb schreef: OK, daar kan ik me iets bij voorstellen.
Als ik daar bij dan bijv. kippevleugeltjes zou voeren, zou dat een oplossing zijn.
Of zou ze dan ook nog een tekort aan vitaminen en mineralen krijgen?

En niet om onbeleefd te zijn maar hoe komt u aan deze informatie en kan ik daar ook bij? Ik zou graag wat meer over de spijsvertering van de kat te weten komen en wat voor vitamines en mineralen zij nodig hebben.

In ieder geval erg bendankt voor uw reactie.
Gr. Bob
Het is niet verstandig om je kat alleen kuikens en vleigels te geven, dit is geen verantwoord menu.

Misschien moet je eerst eens deze linkjes lezen.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=19050

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=3508
Door GardAlb
#575552
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik denk dat ik er uit ben.

Ik heb de links gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik een poging ga wagen om zelf maaltijden samen te stellen.

Super bedankt namens Poes en Bob :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#575747
GardAlb schreef: Nogmaals bedankt voor de reacties, ik denk dat ik er uit ben.

Ik heb de links gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik een poging ga wagen om zelf maaltijden samen te stellen.

Super bedankt namens Poes en Bob :)
Harstikke goed, houdt je ons wel op de hoogte hoe het gaat, misschien wil je je menu met ons delen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door