Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#570711
Luna, mijn witte herder (15 maanden) heeft vanaf ongeveer 8-9 maanden (misschien al wel eerder, weet ik niet meer) versvlees gegeten. Eerst Smuldier en daarna Rodi. Toen ik haar kreeg (10 weken) at ze Arion brokken, ik heb haar toen na een paar maanden overgezet op FarmFood, maar daar kreeg ze zulke gele tanden van dat ik op zoek ging naar iets anders en dat werd dus KVV.

Nu ben ik de laatste tijd veel met clickertraining bezig, en tsja, dan heb ik toch 'vast voer' nodig als beloning... Ik kocht hiervoor altijd die zalm-pens-rund-kip botjes bij de dierenwinkel, maar ik begon toch te twijfelen aan de combinatie van deze 'snoepjes' met KVV. Er ging zo ongeveer per twee-2 1/2 dagen een zakje doorheen van 500 gram... en dat dus naast de Rodi.

Dat voelde voor mij niet goed, en dus ben ik op zoek gegaan naar een brok zonder granen en met zoveel mogelijk vlees. Ze krijgt nu Nutro Choice Sensitive Chicken/Rice, doet het hier goed op en het voordeel is dat ik de brokjes gewoon kan gebruiken om te trainen, het restant is dan haar maaltijd.

Toch zou ik het liefst een nog betere oplossing willen hebben, want nu krijgt ze dus weer iets viezere/gelere tanden en dat vindt ik ook zonde... verder gaat alles goed; goede poep en ze lust het, maar ja, ze eet het ook pas een week...

Iemand nog tips?
#570716
Je kan ook heel goed zefl vleesjes drogen! Er zijn droogmachines te koop (prijs valt geloof ik best mee) maar oven of magnetron wil ook nog wel helpen. Ik meen dat AstridStraver een tijd al haar kvv heeft gedroogd ook omdat ze alleen maar voerde tijdens beloning. Er zijn vast wel mensen die hier meer over weten te vertellen!
#570720
Ik geef kvv/barf en ik doe ook aan clickertraining.
Als ik de tijd heb maak ik zelf koekjes (oftewel geheel verantwoord gedroogde lever, hart, rundvlees etc met wat knoflook eroverheen gesprenkelt) of met wat meel gemaakte koekjes.
Maar heel vaak gebruik ik rodiworst, of zelfs frolic, of brokjes als beloning.
Soms neem ik ook blokjes kaas of kippenworst mee.

Maar ze krijgen wel gewoon hun kvv/barfmaaltijden!
#570723
Oh ja, ik droog het vlees in de oven, op 100 graden (kan niet lager). Het vlees in kleine stukjes snijden/knippen (is handiger met lever) en op een bakblik spreiden, beetje knoflook overheen doen (gewoon uit potje) en dan een 15-30 minuten drogen. Dan even af laten koelen en evt nog een keertje doen.
#570729
ik train met kvv!
neem een plastic bekertje met een lepeltje mee in een buiktasje; click = lepeltje kvv. geen enkel probleem. ze vinden dit allebei echt de lekkerste beloning.
Verder doe ik niet zo moeilijk over beloningsbrojes; ik gebruik allerlei rommeltjes uit dierenwinkel; van vleesstrips die ik in stukjes knip tot goedkope schep-brokjes.
#570764
Als ik 't zo lees ben ik weer eens veel te moeilijk bezig... ::)

KVV drogen zou ik wel willen, maar ik ben bang dat m'n ouders daar niet blij mee zijn...

@Bianca1: Da's een goeie! Dat kan natuurlijk ook!

'k heb nu alleen wel twee zakken Nutro (1 zak 15 kilo en 1 zak 18 kilo) staan... Denk dat ik dan maar (totdat 't op is) een deel van de week KVV geef en het andere deel brok, want om 't weg te geven of weg te kiepen vind ik ook zonde, en verder heeft Luna gelukkig geen last van brokken.

Wat me wel opviel sinds ik dus icm clickertraining KVV voerde, dat ze minder stevige poep had en ook regelmatig gewoon a lá yoghurt dikte. Waar zou dat aan gelegen hebben?
#571085
tja hier doe ik ook niet zo moeilijk als het om beloningsspul gaat. Had toevallig een grote zak Dog Lovers Gold gekregen, das ook zonder granen, bietenpulp ed, maar goed blijft brokje, maar al met al 25 gram brokjes per dag moet lukken.

Ik eet ook wel eens een mars en 3 stroopwafels per dag:-)

Maar je zou eens kunnen kijken naar pensstaafjes oid en die klein knippen als je echt zeker wilt zijn dat je geen graan geeft.
#571203
pike verdraagt geen brokjes en snoepjes durf ik ook al niet meer te geven. Ik heb hier ergens gelezen over het zelf drogen van stukjes vlees en dat heb ik deze week voor het eerst gedaan. Ik ben zeer tevreden met het resultaat! Omdat lever nogal schijnt te stinken, heb ik stukjes rundvlees (van een stooflapje) gebruikt. Uitgespreid op bakpapier op de bakplaat. Nou dat stonk dus helemaal niet. En het zijn nu kleine, droge, krokante snoepjes en hij vindt ze reuze lekker!
Je kunt ze ook zonder problemen in je jaszak stoppen.
#571280
Ik doe momenteel hertevlees in de oven drogen. Allerlei vreemde honden met hun neus in mijn jaszak.
Als ik effe beter in de slappe was zit, wil ik graag een droogmachine.
Maar door wat vervelende verassingen moet ik nog even wachten.
#571620
Lever stinkt behoorlijk bij het drogen, maar bv kipfilet of hart niet. Ik droog alles totdat het echt helemaal hard en mummie-achtig is, dan blijft het echt eeuwig goed. Ik maak dus een flinke voorraad in 1x, in de onvolprezen droger, en dan kan ik weer een tijd voort. Ik snijd alles in kleine stukjes zodat het geschikt is als clicker-beloning en ook sneller droogt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door