Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Groeni
#5540
Hallo,

Sind enkele dagen ben ik overgestapt op versvlees voeding, omdat de dichtsbijzijnde leverancier er een was die Bibi verkocht ben ik hier mee begonnen.

Nu mijn vraag, ik heb een Groenendaeler die echt gruwlijk mager is, goede eter, goede ontlasting, maar is en blijft graatmager. ( 68cm hoog en +/-  23kg)

Toen ik nog op de brok zat, heb ik wel de hoeveeheid vermeerderd maar dat kwam er aan ontlasting ook net weer net ze hard uit.

Ik ben begonnen met 2 dagen fytomix en nu staat hij op de Bibimix, welke van de 4 kan ik het beste geven(ik heb alle 4 op voorraad) om het gewicht wat omhoog te krijgen??

Trouwens de overgang is perfect gegaan, mooie ontlasting en weinig  :o ongekend wat een verschil.

groetje Groeni
Door conan
#5543
Lam & Rijst
???lam en rijst is toch voor huidproblemen als die gewwon verder geen problemen heeft kan die toch op natuurmix
Door Groeni
#5544
Amai nu maken jullie me helemaal onzeker
het is allemaal al zo nieuw voor mij.

Wil iemand me a.u.b. uitleggen waarom het eerste antwoord niet goed zou zijn of waarom jullie daar twijfels bij hebben??

Ik wil maar een ding een beetje vet op zijn botjes krijgen.

groetje Groeni
Door conan
#5545
Amai nu maken jullie me helemaal onzeker
het is allemaal al zo nieuw voor mij.

Wil iemand me a.u.b. uitleggen waarom het eerste antwoord niet goed zou zijn of waarom jullie daar twijfels bij hebben??

Ik wil maar een ding een beetje vet op zijn botjes krijgen.
lam en rijst is een mager produkt dat voor allergie als honden op kip of rund vlees alergische reactie,s krijgen in de vorm van hiud schilvers slechte beharing
En natuurmix zit van alles in kip rundvlees dus ook iets vetter en groente  en meer koolhydraten  dus wordt die vlinker (dikker)
groetje Groeni
Gebruikersavatar
Door chooky
#5546
Ik snap dat je van de antwoorden een beetje onzeker wordt. Het is misschien handiger om deze van argumenten te voorzien. Ik weet niet zo heel veel van versvleesvoedingen. Chooky krijgt zelf samengestelde maaltijden. maar de poezen krijgen carnibest.
Wat ik inmiddels wel geleerd heb is dat je om een hond aan te laten komen, je het beste de hoeveelheid vet  in het voer kan verhogen en niet de hoeveelheid granen. Vet is ook beter bruikbaar voor de hond. Ik kan momenteel niet op de site van bibi (www.bibidiervoeding.nl) komen (ik heb een mac..... dan heb je dat wel eens), waar ik voor je wou kijken of er iets te zeggen valt over de vetpercentages in de verschillende voeren, of dat er iets over de voornaamste verschillen tussen de smaken zitten. Hier kan ik je dus niet mee helpen, maar misschien kun je op de verpakking kijken of daar iets over vet staat? En anders...
PAUL!!!
Door sylvia
#5547
Carnibest  heeft aktief voeding,als je dat geeft krijgt hij meer binnen en zal dus aan komen.Is eigenlijk bedoelt voor de aktieve hond.
Door Paul_Barte
#5548
Groeni,
Waarom ik een antwoord gaf in de vorm van  ??? was puur bedoeld voor Yalla.
Jij vraagt iets en iemand antwoord daarop met slechts één kreet om vervolgens weer te verdwijnen. Sterker nog het antwoord is nog fout ook.

Aangezien je hond wat te mager is zet je de hond gewoon op Natuurmix. Ook al zijn de Kcal van Natuurmix en Lam/rijst nagenoeg hetzelfde, de Natuurmix is anders opgebouwd. Dit komt omdat er wat geschoven is met vetten en oliën tussen de verschillende voeren. Harde vetten zetten wat meer aan als olie.

Eventueel voeg je zelf wat extra schapenvet toe en geef je je hond tussendoor een extra hapje.

Kijk ook eens bij het Satinball recept hier in de files. Ook al wordt de werking bekritiseerd....uit ervaring weet ik dat het perfect helpt om een hond in relatief korte tijd wat aan te laten komen.

Wat betreft de hoeveelheid voer zal die liggen op ongeveer 750 gram. Indien de hond op gewicht is kan je wat minder voeren (ongeveer 500 gram denk ik zo al is de hoeveelheid altijd afhankelijk en verschillend per hond).

Succes!!
Door Groeni
#5549
Thanx voor de uitgebreide antwoorden,hier kan ik wat mee, al snap ik het allemaal nog niet zo goed, maar je bent nooit te oud om te leren zeggen, dus ga ik stug verder

Allereerst de diepvries ingedoken met pen en papier,wat schetst mijn verbazing, op alle verpakkingen staat de zelfde samenstelling vermeld, op zowel de bb,lamb rijst en natuurmix!!

Ik moet toegeven, wel een beetje dom van mij dat ik daar niet eens naar gekeken had :-[ maar ik zal hier lering uit trekken!!

Hier even de samenstelling
Eiwit 15%
Vet 17%
Vocht 55%
As 6%
Celstof 4%

Begrijp ik het goed als ik lees "geschoven met de vetten" dat dit dan andere vetten zijn??
Ik heb hem nu op ong. 700 gram staan,dus ik ga er ietsje bij doen vanaf vandaag.

Ook ben ik zoek gegaan naar het satinbalrecept met de zoekfuntie maar kan het nergens vinden helaas, dus als iemand mij wil vertellen waar ik ongeveer moet zoeken,
graag dan.

groetje Groeni
Door Lizzy
#5550
Hoi, hoe het zit met de etiketten en inhoud van Bibi, dat weet ik niet, maar dit is ongeveer het Satinball Recept (beetje aangepast aan mijn eigen standaard):

- 1 kilo versvleesvoeding
- 250 ml warm water
- 1 vel gelatine
- 100 gr Bambix of Nutrix rijstebloem van Nutricia
- 1 rauw ei
- 2 eetlepels ahorn siroop of rauwe honing.

De gelatine oplossen in warm water. Bambix of Nutrix, ei en de siroop toe voegen en met een vork door elkaar roeren. Mix dit met het versvlees en geef dit als hoofdmaaltijd aan de hond te eten.  

Groetjes, Lizzy
Door Twanneke
#5552
Thanx voor de uitgebreide antwoorden,hier kan ik wat mee, al snap ik het allemaal nog niet zo goed, maar je bent nooit te oud om te leren zeggen, dus ga ik stug verder

Allereerst de diepvries ingedoken met pen en papier,wat schetst mijn verbazing, op alle verpakkingen staat de zelfde samenstelling vermeld, op zowel de bb,lamb rijst en natuurmix!!

Ik moet toegeven, wel een beetje dom van mij dat ik daar niet eens naar gekeken had :-[ maar ik zal hier lering uit trekken!!

Hier even de samenstelling
Eiwit 15%
Vet 17%
Vocht 55%
As 6%
Celstof 4%

Begrijp ik het goed als ik lees "geschoven met de vetten" dat dit dan andere vetten zijn??
Ik heb hem nu op ong. 700 gram staan,dus ik ga er ietsje bij doen vanaf vandaag.

Ook ben ik zoek gegaan naar het satinbalrecept met de zoekfuntie maar kan het nergens vinden helaas, dus als iemand mij wil vertellen waar ik ongeveer moet zoeken,
graag dan.

groetje Groeni
Balou krijgt van de 'gewone' varianten Carnibest ong. 625 gr en van de actief 500 gr per dag. Daar doet hij het prima op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door