Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door callas
#54844
Hoi!!
Eindelijk hebben we dan "onze" Hulphond-pup Sting!
Sting! is een zwarte Labrador Retriever met brindle (bruinkleuring op de) pootjes.
Misschien hebben jullie het al wel vernomen dat deze pup grootgebracht MOET worden met pedigree. :(
De sponsor van Stichting Hulphond Nederland.
Wel mag Sting! zo af en toe Duck.(natuurlijk uit eigen knip!)
Nu wordt het pupje beloont met clicker en brok.

Vraag: het schijnt beter te zijn als een hond wanneer het een versvleesdag heeft, deze beter geen brokjes kan eten.
Hoe los ik dit op?
En hoe kan ik het beste beginnen met het geven van Duck.

Groet:
Callas

PS: Ik weet nog niet hoe ik hier foto's moet invoegen maar wie Sting! alvast wil zien moet even naar mijn web-site surfen!
Door meesmerel1
#54851
Heeft Sting nog diarree?

Op de versdag kun je in principe beter geen brokken geven.
Wat beloonkoekjes betreft...je kunt ook iets anders geven, bijv. stukje kaas, komkommer ofzo...of leverworst. Labradors lusten toch bijna alles? Ik had nog nooit gehoord van labradors met bruinkleuring op hun poten!
Door Lizzy
#54854
Hee, gefeliciteerd met de komst van Sting! Ja, ik ben wel benieuwd naar de foto's! Stuur anders een leuke foto naar [email protected] en dan zet Leo 'm wel in jouw profiel/handtekening.

Ik denk niet dat beloningsbrokjes kwaad kunnen hoor. Gewoon niet te absurt veel geven en dan komt dat best goed. Maar, komkommer en fruit en gedroogd fruit zoals appel en banaan is wel veel gezonder ja! En onder menu's staan ook recepten hoe je zelf koekjes kunt bakken voor je hond!

Groetjes, Lizzy
Door ~anna~
#54855
Wat leuk :D gefeliciteerd!
En toppie hoor met de clicker 8) daar leren ze het snelst mee :)
Door Truus
#54886
Hoi Callas,
Ik heb de leuke site bekeken en wat een lieve pup is Sting :D
Werk je daar ???
Wel raar dat je pedigree moet geven, is nou niet bepaalt een goede sponsor vind ik :-\ maar ja, als er geen andere sponsoren zijn moet je iets vor dit goede doel.
Tussen de brokken en vers, moet 8 uur tussen zitten of je kunt ook een paar dagen vers en de rest brokken geven.
Hoe lang blijft de pup bij jullie?
Succes!
Door callas
#54889
Ik ben werknemer en werkgeefster tegelijk.
M.a.w. het dierenpension ís van mij! 8)
Ik geloof dat de stichting bezig is met onderhandelingen met R.C. Ook niet mijn favoriet! :(
Ik ben al blij dat Sting! Duck mag een paar keer in de week.
Sting! blijft ongeveer een jaar bij ons. Ligt aan zijn vorderingen en aan de groep.

Surf eens naar www.hulphond.nl voor meer info!
Of om te steunen natuurlijk!

Dus Marije je kunt een hond ook heus voor "even" hebben ;)
Het is echt een scheetje en heb hem vandaag leren zitten! We zijn op de markt geweest en bij de A.H.
Sting! zijn ontlasting is weer normaal.
Als ik met de Duck begin moet ik het dan voor de zekerheid eerst even koken of maar een gedeelte?
Ik heb wat foto's naar Leo gestuurd, weet niet of dat goed is gegaan?

groet Callas
Door sharpie
#55023
Als ik met de Duck begin moet ik het dan voor de zekerheid eerst even koken of maar een gedeelte?
Nee, ik zou het niet koken, maar gewoon lekker rauw geven.
Door meesmerel1
#55042
[quote="callas"]
Dus Marije je kunt een hond ook heus voor "even" hebben ;)
[/quote]

Tja, dit is een andere situatie dan mensen die een puppie voor kerst kopen en die dan met pasen alweer de deur uit doen...mijn onderschrift heeft betrekking op impulskopers (maar denk dat je dat wel snapte).
Door callas
#55179
Zeker Marije!

Ik heb stage gelopen in een dierenasiel en als je ziet met welk gemak mensen s'maandags een hond komen uitzoeken en de week daarop het weer inruilen voor een kat, bah en zielig!
Maar ja, je mag een beestje altijd op proef.
Ik vind dat medewerkers van een asiel ook beter moeten worden opgeleid om te zien welk dier er bij welk mens/gezinssituatie past. Mismatches komen dan minder voor.
Maar dit wordt alweer een andere discussie merk ik! ;D

groet Callas
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door