Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Remke
#549273
Jaja ik heb er even over gedaan maar misschien moet ik toch een beetje meer structuur in mijn maaltijden brengen.
Ze eten 1x per dag. Kuif 350 gram(6 kilo, naakthond goed gewicht), Kip 80-100gram (2 kilo aan de slanke kant) en Danu iets van 50-70gram (2,8kg dik hompje).
Ze vinden lappen vlees wel lekker maar mixjes moeten echt lekker zijn willen ze het eten. Daarom heb ik voor 3 momenten met powervoeding gekozen zodat ze dan wel ff wat extra vitamientjes enzo binnen krijgen. Ik heb nu een groentenmixje van sperciebonen en wortel. Ik vroeg me af of ik het ook kan vervangen door de kruidenmix van CB. Ze eten het niet zonder cb of tonijn.

Maandag cb + groenten+ omega3-6-9 olie en een ei met z'n 3en
dinsdag cb
woensdag geitenrib
donderdag kippennekken/haas/kwarteltje
vrijdag vis (tonijn uit blik ws) met groenten, yoghurt of cottage cheese en als toetje een lapje vuile schapenpens
zaterdag vlees, paard/hert/kopvlees
zondag lamsribben

Vis blijft een moeilijk punt, ze lusten een hoop niet zoals spiering, sardien, witvis, zalm lust er maar 1. Tonijn uit blik gaat er wel in. Hebben jullie nog andere tips wat ik nog kan proberen?
Door Lizzy
#549278
[quote="Remke"]
Jaja ik heb er even over gedaan maar misschien moet ik toch een beetje meer structuur in mijn maaltijden brengen.
Ze eten 1x per dag. Kuif 350 gram(6 kilo, naakthond goed gewicht), Kip 80-100gram (2 kilo aan de slanke kant) en Danu iets van 50-70gram (2,8kg dik hompje).
Ze vinden lappen vlees wel lekker maar mixjes moeten echt lekker zijn willen ze het eten. Daarom heb ik voor 3 momenten met powervoeding gekozen zodat ze dan wel ff wat extra vitamientjes enzo binnen krijgen. Ik heb nu een groentenmixje van sperciebonen en wortel. Ik vroeg me af of ik het ook kan vervangen door de kruidenmix van CB. Ze eten het niet zonder cb of tonijn.

Maandag cb + groenten+ omega3-6-9 olie en een ei met z'n 3en
dinsdag cb
woensdag geitenrib
donderdag kippennekken/haas/kwarteltje
vrijdag vis (tonijn uit blik ws) met groenten, yoghurt of cottage cheese en als toetje een lapje vuile schapenpens
zaterdag vlees, paard/hert/kopvlees
zondag lamsribben

Vis blijft een moeilijk punt, ze lusten een hoop niet zoals spiering, sardien, witvis, zalm lust er maar 1. Tonijn uit blik gaat er wel in. Hebben jullie nog andere tips wat ik nog kan proberen?

[/quote]

Je percentages kan ik niet berekenen, want er staan geen gewichten bij van hetgeen je geeft. Maar op zich ziet het er goed en afwiseslend uit!

Ik denk alleen dat je de omega 3/6/9 olie op kunt maken en niet meer nieuw hoeft te kopen.... Omega 6 krijgt een hond via rauwe/verse voeding al echt genoeg binnen en teveel omega 6 vetzuren zijn ronduit schadelijk. Het enige dat je af en toe kunt aanvullen is omega 3. En de beste leverancier voor omega 3 is visolie.

Geef je ze alle drie 1 ei? Of delen ze met z'n drietjes 1 ei? Ze mogen er best alle drie 1 hoor, met schil!

Tonijn is eigenlijk niet zo ideaal. Tonijn bevat veel kwik (erg vervuild) en men raadt aan, bij mensen, om niet vaker als 1 keer per maand tonijn te eten. Dat lijkt me ook maximaal voor honden. Je kunt ook makreel, haring, sardien, zalm in blik geven. Dat is beter. Het mooiste is als je deze vissoorten (makreel, haring, sardien, zalm) afwisselt!
Door Remke
#549390
Hey Lizzy,

bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal idd even kijken wat die beesten qua vis lusten, maar ik vrees dat het niet zulke viseters zijn. En de 369, ik denk dan hebben ze meteen alles ipv alleen omega 3. Maar thanx, vis olie gaat het dus worden.

En qua ei zijn ze niet zo gek op die slijmerige toestand, dus daarom met z'n drieen 1.

Ik weeg het niet allemaal af, ik gooi wat bij elkaar en vier met mijn ogen. Ik ben aan de hoeveelheden die de honden apart eten omdat ik af en toe even check hoeveel ik geef.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door