Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#545877
Ik weet niet of de vraag hier goed staat, maar ik wilde graag het volgende weten...is boterbloem giftig voor een hond?? Cailin duikt specifiek het hoge gras in voor de boterbloemen, vond t nogal apart en heb ff gezocht op Google en nu las ik dat ie giftig is :o
Door roefus
#545881
Volgens mij zijn boterbloemen giftig.
Maar in 'geringe mate'...dus niet door het eten van 'een bloempje'.
Dit geldt niet (zo heb ik me ooit laten vertellen) als ze gedroogd in hooi zitten bijvoorbeeld.
Door Bianca_Cailin
#545884
hmmz, ik kom verschillende sites tegen waarop staat dat ze giftig zijn, maar niet in welke mate....ze heeft vanmiddag op een paar zitten knauwen en net weer. De hele dag is ze al niet fit, ze wilde vanmorgen niet eten, niet wandelen, vanmiddag haar met moeite de deur uitgekregen en toen was ze aan de diarree, na die tijd viel me op dat ze in het gras de boterbloemen aan het eten was. Dacht er verder niet bij na, ze eet al een paar dagen fanatiek gras enzo (zoals meerdere honden , lees ik al wel) en vanavond sprintte ze er recht op af, op die boterbloemen bedoel ik. Dus ik had zoiets van, misschien zit er wel een helende werking is...dus niet!
Ik zal het haar maar niet meer laten eten, andere route kiezen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#545901
hier staat het volgende:
Poisonous Part
All parts.
Symptoms
Ingestion causes burning of the mouth, abdominal pain, vomiting, and bloody diarrhea. Skin redness, burning sensation, and blisters following contact with cell sap.
Toxic Principle
Protoanemonin, released from the glycoside ranunculin.
Severity
TOXIC ONLY IF LARGE QUANTITIES EATEN. SKIN IRRITATION MINOR, OR LASTING ONLY FOR A FEW MINUTES.
Door Bianca_Cailin
#545906
thnx, large quantities heeft ze niet gehad, dus dat valt gelukkig weer mee! Ik kon nergens vinden wat er giftig aan was, was me net door een duitse site aan het worstelen met allemaal latijnse namen, Engels gaat me toch stukken beter af.

Dank je wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door