Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ginny
#543765
hallo allemaal,

wat we nu weer hebben met ons bulletje, ze heeft steeds iets nieuws erbij :(, eergisteren had ik een badje voor mijn kinderen opgezet, toen die er niet meer in wilden, mochten de honden er lekker in, die kleine van mij, vond het heerlijk maar mijn bulletje die heb ik erin getild, ze is loops dus ik vond het wel even lekker om gelijk even haar flut te wassen, ze vond het niet leuk maar bleef gewoon rustig zitten, ik was klaar en ineens verstijfd ze helemaal, en valt als een standbeeld achterover, over de rand van het badje heen, blijft liggen met 4 poten in de lucht, en reageerde niet op mij, ik schrok me wezenloos, maar ineens bewoog ze weer en staat weer op alsof er niets aan de hand is, ook niet door de war, of bang, nee niks, maar mijn hart sloeg overuren.

is dit een vorm van een toeval ??? weten jullie wat dit is geweest, heel vreemd vond ik het, vooral omdat ze zo verstijfde het water was helemaal niet koud, dus het is ook de overgang niet geweest, leek wel of ze een black out kreeg.

hebben jullie dit wel eens meegemaakt met jullie honden.

groetjes, simone
Door Jolly
#543793
jeetje dat klinkt niet fijn.

Ik zou het idd wel een soort van toeval kunnen noemen.
Heeft ze al eerder iets van epileptische aanvallen gehad?

Het zit jullie niet mee he met haar. :-\
Door Truus
#543946
Als ze angstig was in het badje, zou ze ook een soort hyperventilatie kunnen hebben gehad. Het verkeerde ademhalen kan een flauwte teweeg brengen. Wat een schrik moet dit geweest zijn zeg.
Door ginny
#543989
Truus schreef: Als ze angstig was in het badje, zou ze ook een soort hyperventilatie kunnen hebben gehad. Het verkeerde ademhalen kan een flauwte teweeg brengen. Wat een schrik moet dit geweest zijn zeg.
dat zou het heel goed kunnen zijn geweest, maar ze is voor zoveel dingen bang en dan hoor je haar idd, snurken en sneller ademhalen, dat was nu niet het geval, ze heeft verder geen historie van epilepsie. maar nu jij dit zo zegt, klinkt me dit wel heel erg aannemelijk, laten we hopen dat het bij dit geval blijft, want ik kreeg bijna een verzakking.

groetjes simone
Door tessa
#543995
Ik heb zoiets ook eens gehad met mijn boxer (ook een platteneus, misschien heeft dat er ook iets mee te maken),de mussen vielen van het dak en ik was bij een recreatieplas met mijn twee honden, een ervan was echt een waterrat maar de ander niet.
Ik dacht leuk te zijn door haar in het water te gooien (diegene die niet zo van water hield) maar toen ze eruit geklauterd was viel ze ook om en was helemaal verstijfd en gedesorienteerd ik ben me rot geschrokken toen!!.
Na een paar minuten was het over en ze heeft het daarna nooit meer gehad, dus ik ga er vanuit dat het van de schrik was.
Door diana
#544175
die is zich dus letterlijk en figuurlijk stijf geschrokken denk ik hoor ,
Door ginny
#544224
diana schreef: die is zich dus letterlijk en figuurlijk stijf geschrokken denk ik hoor ,
ik voel me zo erg schuldig tegenover haar, dacht dat ze het lekker zou vinden even afkoelen en even opfrissen :-[, ze deed zo rustig helemaal geen paniekreactie, ze is waarschijnlijk dan een binnenvetter, en in een keer bleef ze er dus bijna letterlijk in hangen.

vind het zo erg dat het mijn schuld is, nooit meer in het zwembadje.

groetjes simone
Door Truus
#544231
ginny schreef: ik voel me zo erg schuldig tegenover haar, dacht dat ze het lekker zou vinden even afkoelen en even opfrissen :-[, ze deed zo rustig helemaal geen paniekreactie, ze is waarschijnlijk dan een binnenvetter, en in een keer bleef ze er dus bijna letterlijk in hangen.

vind het zo erg dat het mijn schuld is, nooit meer in het zwembadje.

groetjes simone
Joh, je moet je echt niet schuldig voelen hoor, kan toch gebeuren? :-*
Door Nelly
#544258
Vind ook dat je je niet schuldig moet voelen en het is toch nog goed afgelopen? Nu weet je gewoon dat je zoiets niet meer moet doen. Denk idd dat het met die platte neus te maken heeft, honden en katten met zo'n neus kunnen gewoon niet zo diep en rustig doorademen als wij en/ of dieren met een "normale" neus.
Door diana
#544315
natuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen ,
gewoon neerzetten en niks forceren .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door