Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#543546
Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die dit probleem herkennen.

Ik heb een berner Sennen van nu bijna 2 jaar. Ongeveer een jaar geleden kreeg ze voor het eerst een pijnaanval, in d'r heupen wat gepaard ging met een hoop gegil en niet meer durfen zitten of liggen. nadat ik het zachtjes gewreven had trok het weg.
Ik heb toen wel gelijk de dierenarts gebeld en die zei me dat ik de volgende dag kon langs komen, want zoals je weet gebeurd dit soort dingen altijd 's avonds.
's nachts heeft ze nog een paar keer zo een aanval gehad en later ging het dan weer. de volgende dag naar de dierenarts (zij had nergens geen last meer van) die zag niks aan haar en had ook niet het idee dat het HD zou kunnen zijn,want dan moest ze konstant pijn hebben zei hij.
oke ontstekings remmers gehad, want waarschijnlijk was het een ontsteking.

Toen is het een paar weken goed gegaan en spontaan weer een pijn aanval, het viel me op dat het alleen gebeurde als ze een poosje gelegen had. Ik weer naar de dierenarts, en die zei dat het enigste wat ik kon doen was foto's maken, maar dat zou zonde geld zijn zei ie want er zal waar schijnlijk niets te zien zijn, ik moest maar komen op het moment dat ze het had, want weer was het over toen we daar waren.

Toen is het maanden weg geweest, en nu vanmiddag lag ze in de tuin en weer een aanval, de vorige keren als ze ging lopen of zwemmen verdween het , dus wij naar het park, niks aan de hand meer . lekker gedold, gerend , gezwommen en we stappen in de auto om naar huis te gaan na een uurtje of 2. ik ben nog geen 10 min. aan het rijden en hoppa weer gegil.

Wie herkent dit?
Het is de achterkant van haar lichaam bij haar heupen en billen.
Ze heeft alleen last als ze ligt,
Als ze in beweging is heeft ze geen last
Met zwemmen ook niet.

Je zou denken aan een soort reuma, maar dan als ze in rust is. maar van kou en vocht heeft ze weer geen last.

Nu wil ik toch zodra er centen zijn foto's laten maken, want het gaat door merg en been als het dier zoveel pijn heeft.
Ik loop al op internet te zoeken naar soortegelijke geval maar kan niets vinden.
Wie O Wie herkent dit bij zijn hond?????

Groetjes Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door