Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door susan
#539015
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje, ik heb een teefje van bijna 5 jaar. Tot een tijdje geleden kreeg ze alleen maar brokken en 1 keer in de week een kvv maaltijd. Nu ben ik toch helemaal om (vond ik moeilijk want ze had hyperallogene brokken i.v.m. vroegere huidklachten). Alleen het probleem mevrouw vind er echt niets aan ???
Ze eet het echt met lange tanden (als ze al eet). Ze was altijd 6.2 kg en gisteren woog ze nog maar 5.2 kg. In het begin gaf ik haar Duck lam/rijst, soms aangevuld met de pens variatie. Sinds kort heb ik ook Carnibest in huis, dit selecteert ze helemaal, alle (vieze) dingen liggen naast haar bak en alleen het rode gemalen vlees eet ze op, als ze uberhaupt gaat eten. Verder probeer ik het eten zo aantrekkelijk mogelijk te maken door er hart of een beetje witvis er door heen te doen maar ook dat lust ze niet, het hart ligt meteen al naast haar bak. :-\ Met brokken had ze nooit problemen die gingen er gewoon zo droog in. Ik hoop dat er iemand is die mij tips kan geven want ik zit met mijn handen in het haar! Ik geef de kvv nu zo'n 3 maanden volledig, graag zou ik ooit met haar gedeeltelijk willen gaan barfen, maar ik denk dat ze er echt niets aan vind. Terwijl ik het beste met haar voor heb. Mijn andere hond vind het gelukkig geweldig al die verse dingen, die geniet echt van zijn eten. Ook de katten zijn nu om en ook die vinden het echt lekker, gelukkig maar anders zakt echt de moed in m'n schoenen.
Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven, en dat iemand mij tips kan geven om haar te laten wennen aan het eten van kvv en eventueel barf produkten.
Alvast bedankt Susan
Door Lizzy
#539044
Heb je al een ander merk geprobeerd? Misschien vindt ze een ander merk wel lekker! En heb je al eens een barf maaltijd geprobeerd? Want ik zou dat zeker eens proberen! Misschien vindt ze het heerlijk!

Medisch is er niks met haar aan de hand?
Door Hanny
#539055
Als mijn hondjes van 6 kilo een kilo zouden afvallen, dan waren ze graat mager en zou ik alles doen om dat gewicht weer terug te krijgen. Lustte ze de kvv wel, toen ze het eenmaal per week at?
Is ze echt wel gezond?
Ik zou in het uiterste geval een paar brokjes in de week zetten en dat dan als het helemaal zacht is door de kvv prakken. Weet, dat dat niet goed is, maar ik zou echt graag willen, dat ze at.
Ik zou aan de kvv geen ander vlees toevoegen, misschien maak je het door wat je toevoegt nog wel onaantrekkelijker.
Nogmaals een kilo gewichtsverlies bij een hond van zes kilo zou ik absoluut niet blij mee zijn en behoorlijk oingerust (en dat ben ik niet zo snel).
Succes en wees vindingrijk, misschien kip, dat is niet zo bloederig, gemalen karkas voor de calcium. Eerst eten en dan later maar weer verder zien.

Hanny
Door susan
#539138
Bedankt voor de snelle reacties! Ik begin me ook wel ongerust te maken nu, ze begint inderdaad graat mager te worden. Ze is nooit zo'n grote eter geweest, maar ze at altijd beter dan nu. De rodi ga ik maandag meteen halen, misschien als het iets minder grof is dat ze het dan wel eten wil.
Ik zou wel een barf maaltijd willen proberen, maar ik heb geen idee waarmee ik beginnen moet met zo'n moeilijke eter. Heeft iemand misschien suggesties voor me?
Volgens mij is ze niet ziek, vrolijk heel speels, rent het hele park in de rondte. Als het zo blijft wil ik haar wel na gaan laten kijken bij een da. Alleen ik denk dat ik dan naar een holistische ga, want ik weet nu al wat mijn da gaat zeggen, weg met het vlees en terug naar brokken (waar ze het de laatste tijd ook niet zo goed meer op deed, de huid bleef wel mooi, alleen de ontlasting werd steeds slapper).
Het enigste wat ze wel lekker vindt is de duck pens, maar deze is niet compleet, zodra ik er de lam/rijst versie aan toe voeg wil ze het niet meer. Maar ik kan haar moeilijk alleen de pens variatie geven.
Toen ze nog maar 1 keer in de week duck at kreeg ze de pens variatie en die vind ze lekker.
Het is weer een lang verhaal geworden, maar ik hoop echt dat ik haar op vers kan houden en niet terug naar brokken hoef!!
Door susan
#539142
O ja nog een vraagje over de kip, bedoel je een karkas kopen en zelf het vlees eraf halen en dat haar geven en de botten malen? Of bedoel je kipfilet (ik ben echt een leek op het gebied van barfen, ik heb hier al veel gelezen maar vind het moeilijk met wat ik moet beginnen) . Mijn andere hond eet alles wat je voor zet dus dan kan je rustig beginnen met kippennekken en dat stapje voor stapje uit bouwen. Maar wat doe je als je een hond hebt die de helft niet lust, dan krijg je volgens mij nooit een evenwichtige samenstelling van het menu. Dat vind ik zo moeilijk eraan, ik ben zo bang dat ik haar te kort ga doen. Als ik alleen die andere hond had dan was ik allang begonnen met barfen.
Sorry weer veel vragen hoop dat jullie me niet lastig vinden!
Door susan
#539156
Bedankt voor de antwoorden ga eerst de Pens complete van Duck proberen om haar aan te laten komen en me dan meer in het barfen verdiepen! Ik wist niet dat die bestond, waar ik het altijd haal hebben ze alleen de incomplete, zal vragen of ze die voor me willen bestellen!!
Door Hanny
#540030
Ik stelde alleen maar kip en kipkarkas voor, omdat ik denk, dat ze beter iets te weinig gevarieerd kan eten (tijdelijk) dan te weinig. Gemalen kipkarkas is soms wel te koop. Zelf malen heb je een molentje voor nodig.
Als ze wel Duck uitmuntend eet, dan zou ik dat liever geven, zeker voorlopig.
Sommige kvv merken hebben ook een nog fijnere maling, speciaal voor puppen, wordt het moeilijker voor je hond om alles uit te zoeken. Samenstelling is hetzelfde.
Nogmaals, als ze wel Duck wil eten, zou ik zeggen "voeren die hap" . Misschien kun je t.z.t. wel iets zelf samenstellen.
Gaat ze weer lekker eten zou ik niet naar de da. gaan, vooral ook omdat je vindt, dat ze een gezonde indruk maakt.
Zo niet, dan lijkt jouw plan me heel verstandig.

Hanny
Door Truus
#540205
Je zou kunne beginnen met zelf samenstellen. Kvv vindt Mila ook niet echt om te genieten. Ze is dan een slechte eter. Krijgt ze een barfmaaltijd...dan gaat ze helemaal uit haar dak.
Er zijn ook mensen die b.v. naast de kvv, twee of drie dagen barfen. Het zou goed kunnen dat je dan ziet dat dat beter gaat.
Succes.
Door Bende
#540287
Ik heb hier ook zo'n hond. Van pup afaan op de carnibest, nooit een grage eter, eet ook geen pens. geen botten etc, vindt hij allemaal niks!Nu eet hij al 2 mnd zijn voer ontzettend slecht en wordt dus ook mager, af en toe is hij ook nog aan de dia, maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.Om de week of 4 wat slappe tot dunne ontlasting)
Barfen hoef je bij hem helemaal niet te proberen, ik heb geen idee wat ik er mee moet!
Suggesties?
Ik ben bang dat ik alles al heb geprobeerd!
Heb al een lange revaring met honden maar die aten allemaal erg graag!
Groet Han.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door