Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#536709
De reu van een kennis verliest druppels bloed uit de penis en vandaag is ze met hem naar de dierenarts geweest.
Omdat de reu regelmatig dekt en van zichzelf nogal hitsig is verwacht je dan een vergrote prostaat.
De dierenarts heeft het beest onderzocht en hij bleek geen vergrote prostaat te hebben maar er zat wel een verdikking op wat een onsteking zou kunnen zijn en in het ernstigste geval een tumor.
Ze heeft voor 10 dagen een AB kuur meegekregen.

Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Gr. Jolanda
Door Lil
#537328
Boris had geen bloeddruppels, maar wel een (achteraf chronische) prostaatontsteking. Oorzaak onbekend (absoluut niet hitsig, hoewel de da meende dat hij waarschijnlijk zo goed onder appel stond dat ik het nooit gemerkt had dat hij hitsig was, maar dat geloof ik dus weer niet...). Ik weet wel dat alleen ab bij prostaatontsteking niet helpt, tevens een chemische castratie, want de hormonen moeten stoppen, anders krijgt de prostaat geen rust (aldus mijn toenmalige en mijn huidige (is een andere) da).

Helaas is het met Boris "slecht" afgelopen een definitieve castratie was de enige juiste oplossing (is niet goed om vier keer per jaar chemisch te castreren). Prostaatontsteking kan ook goed incidenteel zijn en dan is het geen probleem. Wel vreemd dat er geen chemische castratie is uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#537585
Deze dierenarts heeft gekozen voor een AB kuur en het zou dan met 10 dagen over moeten zijn. De kans dat het hierna weer terugkomt is volgens mij ook erg groot.
Het zou natuurlijk kunnen dat het een eenmalig iets is en dan is een castratie wel erg definitief.
De hond is net 5 jaar geworden, heeft de afgelopen 2 jaar 10 dekkingen gehad en nu voor het eerst last van de prostaat.

Gr. Jolanda
Gebruikersavatar
Door Hitam
#537628
Dwergpalm (of zaagpalm? in elk geval Sabal serulata), selenium en zink en visolie. Kunnen wat doen bij prostaatproblemen.
Door Lil
#539969
JolandaB schreef: Deze dierenarts heeft gekozen voor een AB kuur en het zou dan met 10 dagen over moeten zijn. De kans dat het hierna weer terugkomt is volgens mij ook erg groot.
Het zou natuurlijk kunnen dat het een eenmalig iets is en dan is een castratie wel erg definitief.
De hond is net 5 jaar geworden, heeft de afgelopen 2 jaar 10 dekkingen gehad en nu voor het eerst last van de prostaat.

Gr. Jolanda
Boris was drie en is dus met bijna vier gecastreerd. Leeftijd zegt niets over prostaatproblemen (wel of het sexmaniakken zijn of niet). Zoals al geschreven heb eerst twee maal chemisch gecastreerd dan blijft hij dus in tact. Hormoon uitgewerkt en hij is weer 100% man.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 30 apr 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door