Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Indy
#536209
Ariël is morgen 9 weken en vind alles wat eetbaar is heerlijk.
Ze eet nu 2 1/2 week CB en heeft al friemeltjes kipfilet en tonijn van de hond geproefd
(ok ook van alles wat niet bedoeld is als kattenvoer ::) pizza bijvoorbeeld)

Wat zou ze nog meer mogen hebben, stukje kippennek bv??Of ben ik nu veels te enthousiast
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536233
Eigenlijk kun je haar al van alles geven een eendagskuiken stukjes rundvlees gemalen kippenvleugels/nekken/karkas,
muizen, pens en ga zo maar door
Door Maris
#536324
Enthousiast zijn is juist goed, het is alleen nu nog de vraag of ze het lukt. En je kan altijd helpen door de kippennek echt in stukjes te hakken ;)
En kuikens wat Syl hierboven ook zegt, als ze die niet gelijk wil kan je ze even koken.
Door *Robin*
#536547
Maris schreef: Enthousiast zijn is juist goed, het is alleen nu nog de vraag of ze het lukt. En je kan altijd helpen door de kippennek echt in stukjes te hakken ;)
En kuikens wat Syl hierboven ook zegt, als ze die niet gelijk wil kan je ze even koken.
ik heb de eerste keer mijn kuikens kapot getrokken en toen begon hij te likken aan het eigeel en zo ging hij verder. ik heb m niet hoeven koken maar hij eet m niet met veertjes die trek ik er altijd met vel en al af
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536549
Robin86 schreef: ik heb de eerste keer mijn kuikens kapot getrokken en toen begon hij te likken aan het eigeel en zo ging hij verder. ik heb m niet hoeven koken maar hij eet m niet met veertjes die trek ik er altijd met vel en al af
Misschien moet je hem dan toch opvoeden door ze eerst te koken en zo te geven dan raakt hij eraan gewend
Door Maris
#536550
Robin86 schreef: ik heb de eerste keer mijn kuikens kapot getrokken en toen begon hij te likken aan het eigeel en zo ging hij verder. ik heb m niet hoeven koken maar hij eet m niet met veertjes die trek ik er altijd met vel en al af
Dan heb je veel geluk Passie van mij moet ze helemaal niet, ze vind het alleen leuk om door de keuken te gooien.
Door *Robin*
#536649
Maris schreef: Dan heb je veel geluk Passie van mij moet ze helemaal niet, ze vind het alleen leuk om door de keuken te gooien.
de mijne ook maar als hij klaar is met spelen leg ik m op een bordje en dan komt hij erbij zitten. dan trek ik vanaf de nek het vel eraf en dan de poten uit elkaar en dan gaat hij lekken en likt de kat het eigeel op. soms maakt hij m zelf al open met spelen.
Door Indy
#536681
Robin86 schreef: de mijne ook maar als hij klaar is met spelen leg ik m op een bordje en dan komt hij erbij zitten. dan trek ik vanaf de nek het vel eraf en dan de poten uit elkaar en dan gaat hij lekken en likt de kat het eigeel op. soms maakt hij m zelf al open met spelen.
Ok dit is allemaal wel een beetje hoog gegrepen voor mij :o Brrrrr...als ze het niet wil eten, jammer, dan maar gewoon de cb

Was trouwens vanmiddag lamsribben voor Indy aan het verpakken..klein stukje lamsvlees aan Ariël gegeven en dat viel errug goed in de smaak...ze heeft staan loeien als een sirene voor meer ::) ;D
Door *Robin*
#536732
Indy schreef: Ok dit is allemaal wel een beetje hoog gegrepen voor mij :o Brrrrr...als ze het niet wil eten, jammer, dan maar gewoon de cb

Was trouwens vanmiddag lamsribben voor Indy aan het verpakken..klein stukje lamsvlees aan Ariël gegeven en dat viel errug goed in de smaak...ze heeft staan loeien als een sirene voor meer ::) ;D
dat is beter dan dat ze het niet lustten :D
en je raakt vanzelf wel gewent aan de kuikens de eerste keer zat ik ook een beetje te griezelen maar nu sta ik zelfs met m'n handen in de lamshart en lever, te pureren en verpakken. hele orgaantjes eten wil hij niet. dus dan maar pureren met een eitje en het gaat schoonop 8) ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door