Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door arenda
#53122
hi,zal me ff voorstellen, ik ben arenda en heb 2 irish softcoated wheaten terriers.
Ik lees al een hele tijd mee en ja hoor jullie hebben er weer eentje overtuigd ;D Ook ik ben over op vers vlees.
Het begon zoals velen met een compleetje, maar ben nu toch aan het vogelen hoe ik zelf wat in elkaar kan frutselen.
Zal zeggen wat ik vandaag dus gefrutseld heb.
1.5 kg gehakte kip zo van de biologische poelier ;D
daar bakje pens door van smuldier, 300 gram is dat geloof ik.
1.5 ons runderlever
2 ons vis
0.5 liter :-\ groente gepureerd en rauw. wortel,komkommer,manderijn en knoflook. oja en nog beetje doperwten (waren over ;) )
Dit allemaal door elkaar gehutseld tot een zeer smakelijke brei :-X en verdeeld in porties.
Nu geef ik ze ongeveer 2 ons per keer en 2 keer per dag. Conan is 22 kg en quinty 15 en anderhalf jaar dus nog in de groei.
Conan blijft hierop de hele dag honger houden en krijgt dus af en toe nog wat in de kong.
Quinty laat het af en toe gewoon staan, dus haal ik het weg en geef dr portie dan bij de volgende ronde weer.
Verder voer ik op andere dagen lam en rijst van Duck.
Ga ik zo een beetje goed of is er heel erg veel op aan te merken :-[
Gebruikersavatar
Door chooky
#53126
1.5 kg gehakte kip zo van de biologische poelier 
daar bakje pens door van smuldier, 300 gram is dat geloof ik.
1.5 ons runderlever
2 ons vis
0.5 liter  groente gepureerd en rauw. wortel,komkommer,manderijn en knoflook. oja en nog beetje doperwten (waren over 
2700g totaal
1% = 27 gram
450 gram orgaanvlees 16%
500 gram groente 19%

Wat orgaanvlees en groente betreft zit je wel goed. Groente mag minder, hoeft niet.
Maar zit er ook bot in de gehakte kip en zo ja hoeveel? En wat voor vis geef je? Is dit vis uit blik of verse vis, met graat en al.
Je oeft ij deze mannier van voeren niet elke maaltijd compleet te maken he. je kunt ook de ene dag kippedelen geven (kan heel, is goed voor de tandjes) en dde andere dag bijvoorbeeld orgaanvlees gemengd met groente, dag drie vis, heel, enzovoort.
Door arenda
#53132
Het zijn hele kippen die verwerkt zijn tot grote brokken hondenvoer.
De reden waarom ik het meng is dat de jongste nogal vreselijk erg kieskeurig is en door de pens alles toch nog aardig naar binnenwerkt.
normaal eet ze zowiezo geen vis, maar door de pens gerommeld gaat het dus wel.
ik moet zeggen ze doen het wel enorm goed op het vlees op deze manier.Heb de brokken sinds eind december afgeschaft, pfff heb nog 25 kilo staan :-\ tot grote ergernis van mn vent dus ;D
heb nog wel keer gedacht van ach laat ik er af en toe een brokkenmaaltijd doorheen gooien :-X maar quinty keek me aan of ik gek geworden was, Conan daarentegen vrat als een gek, maar was direct weer helemaal aan de diarhee, en stonk na 1 maaltijd alweer een uur in de wind.
Dus NEE geen brokken meer voor mn doggies.
Btw de vis was gefileerd, wel vers. kon er goedkoop aan komen :-D
Door laura
#53137
Onze hond lust normaal ook geen vis hoor! alleen met iets lekkers erdoor gaat het erin!

Wat is het verschil tussen vis uit blik en verse vis??? Is het ene beter?? Zitten in verse vis meer goede stoffen?
Ik heb nu vers, mar kan me voorstellen dat ik daar niet altijd goed aan kan komen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door