Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lil
#523668
Even laten nakijken, want ik heb een vaste mix. Deze mix verdraagt Boris ander ingredienten en kiemen niet. Meestal gooi ik alles bij elkaar, soms krijgt hij het afwisselend.

Wortel
Bleekselderij
Venkel
Witlof
Courgettes
Komkommer
Sla

(deze laatste twee niet altijd, volgens mij zit er te weinig voedingswaarde in en kan ik het net zo goed weglaten).

Verder gekookte sperciebonen en gekookte kool. Dit reken ik dan onder de rest. Rauw verdraagt hij het niet, maar de restjes van ons gekookt wel.
Door Lizzy
#524080
Prima hoor. Als hij dit wel verdraagt en de rest niet, dan zou ik dit gewoon geven. Verdraagt hij ook geen andijvie (aangezien je nu vrij weinig/geen bladgroente verwerkt heb in je mix)? Of een beetje peterselie? Wat gebeurd er, als je Boris iets geeft dat hij niet verdraagt? Hoe uit zich dat?
Door Lil
#530838
Sorry voor het lange wachten voor ik het beantwoord, maar ben weer vollop online.

Andijvie zou ik wel eens kunnen proberen, heb hier eigenlijk nooit aan gedacht. Gekookt krijgt hij gemiddeld een maal per week of spinazie of andijvie (met twee personen is een verpakking meestal te veel, de rest verdwijnt in de hondenbak) dit gaat goed.

Als Boris iets niet verdraagt uit dit zich meestal in diarree en rommelende darmen. Soms is hij ook misselijk, hij voelt zich ook echt niet lekker bij deze diarree, heel vaak zit er dan ook groene slijm bij. Dit is al als pup zijn zwakke plek en nadat ik ben gaan barfen en ook dat menu onder de loep heb genomen komen deze problemen nooit meer voor.
Door 202spots
#530864
Wanneer je teveel bladgroentes geeft, dan zorgt dat ook voor losse ontlasting.
En 'n kleine beetje spinazie kan wel,maar niet TEveel geven.
Door Lil
#531028
Ja, dat dacht ik al vandaar dat ik het tot nu toe nooit rauw heb durven te geven (onze restjes zijn niet zo groot).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door