Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mayka
#52547
Misschien is dit al eens gevraagd maar ben al 2 dagen aan het lezen en heb geen duidelijk antwoord gevonden. (of nog niet genoeg gelezen)

Gisteravond ben ik begonnen met Mayka Duck te geven (1 plak) gemengd met haar "oude" brokken (Prins). Vanochtend weer alleen brokken en net, na de laatste ronde, weer brokken met Duck (2 plakken).

Doe ik dit goed om te mengen zodat ze er aan kan wennen of kan ik beter 1 keer daags brokken en 1 keer daags vers (Duck of vanaf vrijdag Carnibest).

Mayka vind het mengen niet nodig, ze probeert eerst de Duck er tussen uit te zoeken en eet dan pas de brokken. Die is al "om". Ben bang dat ik met mijn katten meer problemen ga krijgen. Dat is pas vanaf vrijdag omdat ik hier in de buurt geen vers kan krijgen voor katten dus moet ik naar Ermelo.

Meteen nog een vraag: Als ik Mayka dingen wil leren beloon ik dat normaal gesproken met hondekoekjes (werkt prima) Is daar een hondvriendelijk alternatief voor?

Alvast bedankt,
groet, Titia.
Door Lupa
#52591
hoi Mayka,
je kan het beste brokkendag en vleesdag doen, brokken en vlees tegelijk gaat niet altijd goed.
ik vind persone;lijk een koekje bij de training niet zo en ramp, maar er zijn leuke recepten voor hondenkoeken.
ik geloof bij bibliotheek :-\

of bedoel je wat anders met hondvriendelijk manier?
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 11 feb 2004, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#52640
Als je hond van groente/fruit houdt, kun je ook zoiets gebruiken (komkommer, een radijsje, stukje bleekselderij, appel, mandarijn). Blokje kaas/worst, geroosterd boterhammetje in blokjes gesneden (als je hond niet allergisch is voor graan). Keuze genoeg ;D
Door ~anna~
#52654
Vorig voorjaar deed ik mijn volwassenhond over op vers smorgens brokken en savonds vers.Dit deed ik op advies van de versfabrikant.Dus niet mengen gewoon 1 brokken maaltijd vervangen door vers.Tijdens de overschakeling werd de ontlasting bij mijn hond gelijk beter, donkerder en compacter,voor mij een reden om de brokken na een week gelijk helemaal te vervangen door vers.Een brokkenfabrikant zei het juist andersom namelijk smorgens vers en savonds brokken.In ieder geval hadden beide fabrikanten dezelfde mening wat betreft mengen:niet doen.Zelf ken ik een aantal mensen die 1 keer per dag vers voeren en 1 keer per dag brokken blijven voeren om wat voor reden dan ook.De honden doen het hier beter op,constant dezelfde onlasting, dan waneer ze aparte vers en brokken dagen handhaven.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 12 feb 2004, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#52800
Oke, bedankt voor jullie reacites, ga vanavond alleen versvlees voeren. Helaas haalt madame haar neus op voor groente en fruit (net als haar baasje helaas, maar een biertje lusten ze beide wel graag ;).
Ga komend weekend ook iets vers maken voor haar. Nog even een menu-tje uitzoeken.

Groet, Titia.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door