Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#511345
Ik heb ook weer een poging gedaan om een goed menu'tje te maken voor Kalligino
Het menu is voor 2 wkn!

Ma: 1 kilo pens
Di: 500gram kippenekken en groente
Woe: 900gram rundvlees +2 eitjes
Do: 1kilo Lamsribben
Vrij: 500Gram kuikenbouten
Za: Smuldier/rodi
Zo: 500gram totaal kippenmaagjes/hartjes/levertjes

Ma: Smuldier/ rodi met muesli
Di: 500gram pens
Woe: 500gram kuikenbouten
DO: 500gram hart+2eitjes
Vrij: 500Gram rundvlees
Za: Smuldier/rodi
Zo: 500gram lamsribben

Groetjes Lieke ;)
Door Lizzy
#511353
Je bent lekker bezig he :D!

Ik heb de percentages voor je berekend en kom op:

19,7% vlees
35,2% orgaanvlees
42,2% vleesbot
2,8% ei

Het percentage groente was niet te berekenen omdat je de hoeveelheid niet hebt opgeschreven, maar 1 keer in de 2 weken : verwaarloosbaar dus.

Het percentage orgaanvlees vind ik eerlijk gezegd te hoog. Dat zou ik zeker met zo'n 15% naar beneden brengen.

Persoonlijk vind ik dat je de muesli wel uit je menu weg kan laten. Dat is behoorlijk zinloos om te geven (ik weet niet of in de muesli ook rozijnen zitten? Die zijn namelijk giftig voor honden).

Je geeft nu alleen kip, rund en lam en zeker wanneer je geen groentemix voert is die afwisseling erg weinig. Maar, ik neem aan dat je langzaam op aan het bouwen bent en dat je je 'diersoorten' nog uitbreid?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 14 mar 2006, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hautesse
#511417
Dit is ook maar een begin...en vlees waar ik aan kan komen....en ik heb maar een barf hond..die slecht eet...hij eet maar met moeite 1 kuikenbout op...en hij krijgt alleen mueslie zonder rozijnen enz!

Lieke ;)
Laatst gewijzigd door Hautesse op di 14 mar 2006, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#513179
je bent op de goede weg hoor!!
ik zou zelf ook wat minder orgaan geven, daar voor in de plaats lekker vlees of eens vette vis geven.

waarom geef je muesli? het lijkt me niet zo'n goed idee ivm de granen, maar ook nog eens niet te verteren door je hond het is ook nog eens erg grof spul, krijgt ie er geen diaree of verstopping van???
Door Hautesse
#519223
kep nog slechter nieuws...hij heeft pas 3 dagen niks gegeten hij weigert om te barfen....Zo af en toe kan ik hem wat lekkers geven maar een gewone maatlijd laat hij gewoon staan...nu heb ik hem maar op kvv staan en soms een kippennek als toetje....

Liek ;)
Door Antonia
#519501
[quote="Hautesse"]
kep nog slechter nieuws...hij heeft pas 3 dagen niks gegeten hij weigert om te barfen....Zo af en toe kan ik hem wat lekkers geven maar een gewone maatlijd laat hij gewoon staan...nu heb ik hem maar op kvv staan en soms een kippennek als toetje....

Liek ;)
[/quote]

Niet van schrikken, zo'n slecht nieuws is dit niet. Er zijn veel honden die vooral in het begin moeten wennen en veel zaken moeten leren eten. En sommige dingen wennen ze nooit aan en lusten ze gewoon niet.
We mensen hebben dat toch ook wel? Als kind at ik bijvoorbeeld geen spruitjes, nu - op mijn eigen manier klaargemaakt- eet ik ze wel. En voor snijbonen loop ik echt een heel groot bochtje om.
Wat je nu doet, even een stapje terug met kvv, is prima. En dan kun je langzaamaan nieuwe dingen introduceren.
Door Hautesse
#519528
Het is niet dat hij het niet lust..maar het gewoon niet wilt hij wilt gewoon zijn brokken en staat ook elke keer weer voor de kast te schooien soms gaat hij ook voor de kast liggen...alsof hij niks krijgt!

Liek ;)
Door Antonia
#519532
[quote="Hautesse"]
Het is niet dat hij het niet lust..maar het gewoon niet wilt hij wilt gewoon zijn brokken en staat ook elke keer weer voor de kast te schooien soms gaat hij ook voor de kast liggen...alsof hij niks krijgt!

Liek ;)
[/quote]

Dus meer van het kaliber: een verwend kind dat zeurt om zijn big Mack. "Verslaafd" aan junk-food. Dat vraagt van jou als baasje in deze afkickfase dus om behoorlijk wat standvastigheid. Het is goed wat je doet, tenslotte wil je hem gezond laten eten, maar het is zeker niet eenvoudig, want ze kunnen met die vragende oogjes zo op je gevoel werken. Sterkte daarmee.
Door Hautesse
#519536
Ik heb hier nog een andere hond en die moet wel op brok blijven..vanwege haar gezondheid kan ze niet op barf of kvv...maar dat ruikt hij en daar schooit hij dus om en als ik even niet oplet en zij heeft haar brokken niet op eet hij stiekem van haar brokken!

Liek ;)
Door Antonia
#519572
[quote="Hautesse"]
Ik heb hier nog een andere hond en die moet wel op brok blijven..vanwege haar gezondheid kan ze niet op barf of kvv...maar dat ruikt hij en daar schooit hij dus om en als ik even niet oplet en zij heeft haar brokken niet op eet hij stiekem van haar brokken!

Liek ;)
[/quote]

Waarschijnlijk heb ik iets gemist. Maar een hond die vanwege haar gezondheid niet op vers kan, en daarom op junkfood moet blijven? Dat roept bij mij op zijn zachts gezegd vraagtekens op, ik zou juist denken dat een hond vanwege zijn gezondheid beter af is op vers.
Maar nogmaals, waarschijnlijk heb ik iets gemist en heb je dat al eens verteld.
Door Hautesse
#519628
Hautesse wordt erg ziek en krijgt direct epilepsie als ze barft of op kvv gaat..vandaar dat ze op brok blijft...

Liek ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door