Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#516724
Ik was vanmorgen weer eens aan het neuzen naar omega olie, en glucosamine en andere handige dingetjes, had ik op een gegeven moment theunisbloem olie, dat helpt bij de mens met stemmingswisseling, nu vroeg ik mij af, zou dat ook helpen bij een hond die voor ze loops moet worden krankemikkig is? of is het een verboden middel voor honden?
Door Lizzy
#516737
Teunisbloemolie bevat veel GLA (gamma-linoleenzuur). En dit werkt bij mensen inderdaad in op de hormonen (onder andere). Of dat ook bij honden het geval is? Ik denk dat het absoluut het proberen waard is! Schadelijk is het niet hoor. Nou weet ik het niet 100% zeker maar borage-olie bevat volgens mij nog meer GLA als teunisbloemolie. Je zou dus ook borage-olie kunnen nemen.
Door Fynn
#516742
Onze ridgeback Ijuba is gesteriliseerd vorig jaar otober maar heeft toch nog wat huidproblemen door de hormonen .
Wij zijn onder behandeling bij een homeopaat die aan Reiki doet.
Dit heeft vorig jaar goed gewerkt bij Ijuba toen ze ook huidproblemen had.Zij werkt samen met een holistisch dierenarts en heeft Ijuba nu ook teunisbloemolie en trias omega voorgeschreven.Daarnaast heeft ze ook nog twee andere soorten "medicijnen".
We zijn nu zo'n 6 weken met deze behandeling bezig ,het is nu zo'n beetje op ze'n ergst geweest en onze ervaring is dat het daarna zeer snel verbeterd.
Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door conleeuw
#516748
Lizzy schreef: Teunisbloemolie bevat veel GLA (gamma-linoleenzuur). En dit werkt bij mensen inderdaad in op de hormonen (onder andere). Of dat ook bij honden het geval is? Ik denk dat het absoluut het proberen waard is! Schadelijk is het niet hoor. Nou weet ik het niet 100% zeker maar borage-olie bevat volgens mij nog meer GLA als teunisbloemolie. Je zou dus ook borage-olie kunnen nemen.
ik denk dat ik bij de volgende aankomende loopsheid van Jazz in iedere geval zoiets wil proberen, ik ga eens kijken of ik Borage olie kan vinden, wie weet helpt het een beetje met haar "mood swing" voor haar loopsheid.
Door conleeuw
#516787
garicha schreef: Bij Django heb ik teunisbloem olie gebruikt toen hij een kale plek had om zijn oogje.Het hielp fantastisch.Je zag zijn huid gewoon herstellen.
dat is goed om te lezen, ik begin te denken dat ik hoe dan ook een voorraad teunisbloem of borrage olie moet inslaan ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door