Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Natas
#516456
Na een tijd lang te hebben gelezen over brokken, kvv en barf ga ik Gioia (dalmatier, 11 maanden) morgen voor het eerst kvv geven, ik ben zelf erg benieuwd!
Zij vindt haar brokken vreselijk lekker en ziet er hartstikke gezond uit, maar ik heb door internet zo veel gelezen over brokken dat ik toch eens wat anders wil proberen. Ik wil nu eerst een paar dagen in de week kvv gaan geven en dan misschien over op fulltime kvv of barf, maar dat kan niet in een keer omdat ik (nog) geen vriezer bezit en alleen maar een ieniemienie vriesvakje.
En, dit moet ik heel eerlijk opbiechten, dat vriesvakje stopt mijn vriendje meestal vol met: diepvriespizza! Maar nu is hij een paar daagjes op vakantie, dus nu is de pizza vervangen door duck en ga ik experimenteren :)
Ik kocht duck in de dierenwinkel, en toen ik ermee thuiskwam kon Gioia echt niet uit de buurt van dat zakje blijven. En dat terwijl het ingevroren is en ík er met de beste wil van de wereld niets aan ruiken kan. Vanavond heb ik de porties duck voor morgen apart verpakt in aluminiumfolie en in de koelkast gelegd zodat het morgen ontdooid is. Weer stond ze er bovenop met haar neus en stond haast te trappelen van ongeduld. Ik denk dus dat het niet erg veel problemen gaat opleveren om het haar te laten eten...!
Door Truus
#516573
Leuk en spannend :D. Als je het vlees op kamertemperatuur geeft, gaat het helemaal goed komen. Desnoods doe je er de eerste keer een beetje warm water overheen.
Succes en ik denk dat je binnenkort opzoek moet naar een vriezer(tje) ;D
Door Natas
#516636
Ik gaf haar net haar eerste maaltijd kvv, zonder water erover want ik weet dat ik een kliko heb, dus ik nam aan dat 't geen problemen zou geven om haar dit op te laten eten.
En dat klopte, ze at het graag. Wat me opviel was juist het gebrek aan schrokken. Mevrouw is nogal gek op alles wat maar enigszins eetbaar lijkt en brokken worden wel eens in de stofzuiger-modus verorbert (uitleg stofzuiger-modus: alles met veel geweld naar binnen zuigen en zo min mogelijk kauwen).
Maar nu geen geschrok, eerder een soort zen-beleving waarbij ze zowaar leek te proeven wat ze at!
Door karin2
#516638
[quote="Natas"]
Ik gaf haar net haar eerste maaltijd kvv, zonder water erover want ik weet dat ik een kliko heb, dus ik nam aan dat 't geen problemen zou geven om haar dit op te laten eten.
En dat klopte, ze at het graag. Wat me opviel was juist het gebrek aan schrokken. Mevrouw is nogal gek op alles wat maar enigszins eetbaar lijkt en brokken worden wel eens in de stofzuiger-modus verorbert (uitleg stofzuiger-modus: alles met veel geweld naar binnen zuigen en zo min mogelijk kauwen).
Maar nu geen geschrok, eerder een soort zen-beleving waarbij ze zowaar leek te proeven wat ze at!
[/quote]


geweldig dat ze het zo graag lust :D

hihi wel een beetje raar dat ze rauw vlees kalm opeet als ze normaal een stofzuiger is ;D
bij de meeste honden is het net omgekeerd .
zoveels te beter dat ze dit kalm eet .
ik zou zeggen : doe zo voort !!!!!
Door *wendy*
#516640
Leuk zeg ;D........en hihi wat Karin zegt dacht ik ook...........dat over die stofzuigermodus en dan niet bij KVV.
Ik durf rustig te zeggen dat Boy NOOIT heeft gekwijld totdat ik KVV ging voeren. Nu heeft hij hele bellen rond zijn bek als ik bezig ben de boel klaar te zetten ;D

Eetsmakelijk verder Gioia ;)

p.s. hoe kom je in hemelsnaam aan die naam ???
Door Maris
#516642
[quote="pippy"]

p.s. hoe kom je in hemelsnaam aan die naam ???
[/quote]

Ik zat me net af te vragen wat het betekend ;D
Door Natas
#516650
Ik ben nogal Italie-gericht: kom vaak in Italie, heb een jaartje Italiaans gestudeerd, zou er graag wonen. En Gioia is een Italiaans koosnaampje waarvoor ik niet echt een goede vertaling kan geven, maar het betekent zoiets als "gelukje" of "vrolijkje".
Je spreekt het ongeveer uit als joy-a Denk maar aan het engelse joy, dat klinkt ongeveer hetzelfde :)
Door Maris
#516651
[quote="Natas"]
Ik ben nogal Italie-gericht: kom vaak in Italie, heb een jaartje Italiaans gestudeerd, zou er graag wonen. En Gioia is een Italiaans koosnaampje waarvoor ik niet echt een goede vertaling kan geven, maar het betekent zoiets als "gelukje" of "vrolijkje".
Je spreekt het ongeveer uit als joy-a Denk maar aan het engelse joy, dat klinkt ongeveer hetzelfde :)
[/quote]

wow wat leuk verzonnen :D :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door